اخبار داغ

روایتی از ایثارگری‌های شهید مدافع سلامت؛

عشق به خدمت از کربلای 5 تا یاران سلامت

عشق به خدمت از کربلای 5 تا یاران سلامت
از ابتدای کرونا 11 شهید که ایثارگرانه، در شرایط سخت کرونایی در مقابل سرفه‌های بی‌امان بیماران ایستادگی کردند خود اسیر این ویروس شدند و پایان دنیا مادی خود را با فداکاری رقم زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ چند ماهی از حضور کرونا می گذرد،  اما همچنان افراد زیادی قربانی این ویروس بدقدم می شوند، با وجودی که مدت کمی روند نزولی این بیماری در جامعه امیدوارکننده بود، به سبب مراعات نکردن و عادی شدن روال جامعه بار دیگر سیر صعودی شدت گرفت و امروز بیشتر شهرهای مازندران در وضعیت قرمز هستند.

با وجود تمام تلاش های که برای فرهنگسازی برای مقابله با ویروس کرونا  انجام شد، این بیماری دوباره در مدار افزایشی قرار گرفت وکادر درمان باز هم قربانی این بی توجهی شدند.

امار بستری ها روز به روز افزایش یافت ودر کمال ناباوری در مقابل چشم های بی توجهی مان، شهید کادر درمان، به خانه یازدهمین رسید و پزشک متحد دکتر سید بهرام طهماسبی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) آمل به خاک سپرده شد.

روزی در مقابل تجاوز بیگانگان جنگید و اینک بعد از سالها آن حماسه را تکرار کرد، ایثار و از خودگذشتگی اش این سالها در میان سرفه های خشک و سخت، جانی دوباره به او می داد، شهید مدافع سلامت این بار شهید مدافع وطن هم هست، کسی که سالها زخم های  روزهای جنگ را با خود حمل کرده بود، دیگر توان این دنیای مادی را نداشت، بار پروازش را گشود تا به یاران شهیدش پیوند بخورد.

از ابتدای کرونا 11 شهید که ایثارگرانه، در شرایط سخت کرونایی در مقابل سرفه های بی امان بیماران ایستادگی کردند خود اسیر این ویروس شدند و پایان دنیا مادی خود را با فداکاری رقم زدند.

 از خودگذشتگی شان سالها در قاب این مرزو بوم خواهد ماند، اما باید تلنگری برایمان باشد تا از خواب بی توجهی بیرون بیایم و با رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی کسی را به خاک پیوند ندهیم.

بانوی 36 ساله فریدونکناری قطعا ارزوهای زیادی داشت، رئیس اداره بهداشت رامسر برای فردا بازنشستگی اش می خواست نفس راحتی بکشد و یا مامایی که قرار بود نوزادان زیادی را به دنیا بیاورد، هر کدام رویایی در سر داشتند که نادیده گرفتند و در این شرایط جان دیگران را در اولویت قرار دادند، هر کدام برنامه ریزی های زیادی برای آینده داشتند که ترجیح دادند زندگی شان را به خدمت رسانی وقف کردند و بقول مهندس مکرمی که در اسفند ماه شهید کادر درمان شد، خط قرمز من سلامت مردم است و در عمل این را نشان دادند.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل نیز با اشاره به شهادت دومین مدافع سلامت امل گفت: در روزهای سخت کرونایی یادگار هشت سال دفاع مقدس را از دست دادیم که باید به مدافعان سلامت و خانواده شان تسلیت و البته تبریک گفت.

وی با بیان اینکه باید از دکتر طهماسبی درس گرفت، عنوان کرد: وقتی برای بیماری به او پیشنهاد دادند که به تهران منتقل شود گفت اگر بیمارستان را ترک کنم، بیمارانم امیدشان را از دست می دهند، کمتر کسی با این عمل و تقوا سراغ داریم که باید این راه شهید برایمان الگو باشد.

امام جمعه امل تصریح کرد: این شهادت پیامی بود تا کرونا را جدی بگیریم، جبهه سلامت این روزها شرایط سختی را دارند و با بیماری دست و پنجه نرم می کنند و از فشار کار زیاد خسته هستند.

وی با تاکید اینکه دولت مردان باید راه حلی بیابند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر نقاط کشور وضعیت قرمز دارد، به مدت یک یا دو هفته کل کشور را تعطیل کنید، تا به وضعیت نرمال برگردد، که بسیاری از کشورها این روش را انتخاب کردند.

مرتضوی سلامت را اولویت جامعه خواند و ابراز کرد: باید بفکر معیشت و اقتصاد جامعه بود، مخصوصا برای قشر کم درآمد، چاره اندیشی شود، اما سلامت مردم اولویت همه چیز باید باشد.

وی اظهار کرد: دولت نباید گره مشکل کرونا را از سر خود باز کند  و مردم اینگونه پرپر شوند، جبهه سلامت شرایط سختی دارد و حجم بیماران زیاد است.

این روزها می گذرد، اما آثار ان تا سالها باقی می ماند، استرس ها، نگرانی ها هر چند وقت این ویروس را یاداوری می کند، اما مهم این است که در این شرایط حساس چه می کنیم، بی تفاوت خواهیم بود، مسئولیت مان را انجام می دهیم و یا سربار دیگران هستیم، قاتلی که هر روز جان بسیاری را گرفته و یا انان را درگیر بیماری و عوارض ان کرده است.

امیدوارم نمره ای که در پایان این روزهای سخت به خود می دهیم قابل قبول باشد و اگر کاری برای کسی نمی کنیم، حداقل جان مردم برایمان مهم باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه