اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

عده‌ای هنوز بر وعده‌های دست‌نیافته در برجام پافشاری می‌کنند

عده‌ای هنوز بر وعده‌های دست‌نیافته در برجام پافشاری می‌کنند
محمدرضا خانلری،کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه برخی در داخل می‌خواهند بر مزیدهای دست نیافته‌ی برجام پافشاری کنند که نهایت بی‌تدبیری است، در سال ۹۷ با خروج امریکا از برجام ما معطل اروپا شدیم که این موضوع مورد نقد شدید رهبری هم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: سخنان رهبری را می‌توان اینگونه تقسیم کرد که در زمینه اهداف دشمن، معرفی بیشتر دشمن و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: رهبری تاکید کردند که ولایت تضمین کننده اجرای همه احکام الهی است که این نکته را باید تامیل ویژه داشت، چراکه ما مردم مسلمان ایران که تشنه اجرای احکام الهی هستیم، ولایت را باید مدنظر قرار دهیم.

,

کارشناس سیاسی ابراز کرد: اصولا دشمنی امریکا و استکبار جهانی با ایران اسلامی به طور کلی سه هدف را دنبال کرده است، که هدف کوتاه مدت آن خسته کردن و به ستوه آوردن مردم است و این تذکر و یادآوری را همواره نیاز داریم، چراکه این مسئله از ابتدای انقلاب وجود داشته است.

,

خانلری بیان کرد: اصولا هدف کوتاه مدت و مقطعی دشمن این است که به مناسبت‌های مختلف فشار را به مردم ایران بیشتر وارد کند تا دست از انقلاب بردارند و در هدف میان مدت ایجاد محدودیت و جلوگیری از پیشرفت است که به ویژه پیشرفت علمی را هدف قرار می‌دهند.

,

رهبری بر دشمن شناسی تاکید داشتند

, رهبری بر دشمن شناسی تاکید داشتند,

وی ادامه داد: اساسا این تحریم‌ها و دشمنی‌ها با این هدف است که جلوی پیشرفت‌ها بگیرد که به شهادت رساندن نخبگان هسته‌ای ایران هم در همین راستا انجام شد و دشمن هم این اهداف را کتمان نمی‌کند و به وضوح اعلام می‌کند چراکه از پیشرفت کشورمان هراس دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین افزود: دشمن در بلندمدت هم درصدد ورشکسته کردن و فروپاشی اقتصادی نظام است که منجر به فروپاشی نظام خواهد بود، چراکه کشوری که نتواند به لحاظ معیشتی مستقل باشد طبیعی است که نمی‌تواند به حیات سیاسی و اجتماعی هم ادامه دهد.

,

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه رهبری بر دشمن شناسی تاکید داشتند، گفت: بنا بر بیان صریح رهبری، دشمن هیچگاه در اجرای اهدافش موفق نخواهد شد، به طوری که تاکنون هم ناکام مانده است.

,

وی اضافه کرد: دشمن به موازات تحریم به تحریف حقایق هم پرداخته است؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشتیم که دشمن می‌خواهد این پیشرفت‌ها را سیاه نمایی و تحریف کند و متاسفانه برخی از افراد بی‌بصیرت داخلی هم این تحریفات را می‌پذیرند.

,

خانلری اذعان کرد: دشمن تاحدودی در این زمینه موفق شده که به جامعه و برخی از مسئولین القا کند که ما بدون حذف تحریم نمی‌توانیم به حیات و شکوفایی اقتصادی برسیم. اما باید توجه داشت که القای ضعف در کشور و ناتوانی انقلاب در اکثر مردم موثر واقع نشده که این موضوع بسیار با ارزش است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: بسیاری از پیشرفت‌های کنونی ما در زمان تحریم صورت گرفته است که جامعه داخلی و بین المللی باید نسبت به آن آگاه شوند و در این صورت است که تحریف شکست می‎خورد که در نهایت شکست تحریم را هم درپی دارد.

,

اینستکس بازیچه‌ای بیش نبود

, اینستکس بازیچه‌ای بیش نبود,

وی تصریح کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری اکنون جنگ اراده‌هاست، لذا اگر معتقد باشیم که باتکیه به توان داخلی می‌توانیم به موفقیت برسیم و این اراده را داشته باشیم قاعدتا ما پیروز میدان این جنگ ناخواسته که دشمن به راه انداخته، خواهیم بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خسارت‌های برجام عنوان کرد: متاسفانه برخی در داخل می‌خواهند بر مزیدهای دست نیافته‌ی برجام پافشاری کنند که نهایت بی‌تدبیری است، در سال 97 با خروج امریکا از برجام ما معطل اروپا شدیم که این موضوع مورد نقد شدید رهبری هم است.

,

خانلری با بیان اینکه اینستکس بازیچه‌ای بیش نبود، گفت: این یک هشداری برای مسئولین است که توجه داشته باشند، اروپا به دنبال منافع خود است که به صراحت می‌توان گفت متفاوت از منافع امریکا نیست.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: مسئله‌ای که امروز با آن مواجه هستیم بحث کنترل قیمت‌ها و برخورد با فساد تورم‌زاست، از طرفی بنا بر بیان مقام معظم رهبری نیز مسئله ارز یک مسئله سیاسی امنیتی است که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد چراکه از سوی دشمن تحمیل می‌شود، همچنین بی‌‎تدبیری داخلی هم بر آن دامن می‌زند که باید از آن جلوگیری کرد.

,

وی بیان کرد: باتوجه به اتفاقات اخیر در امریکا و مسائل تبعیض نژادی و اعتراضات مردمی، به واقعیت فروپاشی نظام استکباری و امریکا نزدیک می‌شویم و باعث صبر بیشتر ملت ما برای رسیدن به وعده الهی است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه