اخبار داغ

فرماندار یزد:

فعالیت اتباع مجاز در یزد قانونمند می شود/محدودیت برای اشتغال اتباع در یزد

فعالیت اتباع مجاز در یزد قانونمند می شود/محدودیت برای اشتغال اتباع در یزد
سید محمدرستگاری گفت:در برخی رسته های شغلی مانند غذا و بهداشت و یا رسته هایی که برای آن ها کارگری ایرانی وجود دارد ورود هر گونه اتباع برای یزد مشکل ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد رستگاری فرماندار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به ساماندهی اتباع بیگانه مجاز در شهر یزد اظهار کرد: برنامه ساماندهی مانند آموزش های شهروندی، ترافیک و بهداشت برای اتباع مجازی که دارای کارت و هویت هستند با توجه به تکلیفی قانونی که بر عهده ما نهاده شده است در دستور کار قرار گرفته است تا این افراد رهاشده نباشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

***فعالیت اتباع مجاز در یزد قانونمند می شود

, ***فعالیت اتباع مجاز در یزد قانونمند می شود, ***فعالیت اتباع مجاز در یزد قانونمند می شود,

رستگاری با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در سطح کشور خلاف قانون است ادامه داد: در گذشته تدابیر بازدارنده ای برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کشور وجود نداشته و همین امر باعث شده امروز شاهد حضور بی رویه اتباع غیر مجاز در بخش های مختلف استان از مسکن تا مشاغل ممنوعه باشیم از این رو بعد از ساماندهی اتباع مجاز با تشکیل کمیته های محلی و شناسایی محله به محله برنامه های آموزشی برای سایر اتباع درنظر گرفته خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه فعالیت اتباع مجاز هم باید قانونمند باشد گفت: برای ساماندهی اتباع بیگانه بطور کلی دو رویکرد تصدی گری آنان در مشاغل مختلف و به کارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل عادی ایرانی ها است که امروزه تصدی گری اتباع در مشاغلی چون میادین میوه و تره بار، ضایعاتی ها، گلخانه ها بیشتر به چشم می خورد.

,

***محدودیت برای اشتغال اتباع یزد حتی در مشاغل مجاز

, ***محدودیت برای اشتغال اتباع یزد حتی در مشاغل مجاز, ***محدودیت برای اشتغال اتباع یزد حتی در مشاغل مجاز,

رستگاری با بیان اینکه جلسات مختلف با اتحادیه ها، ادارات و شرکت های مرتبط برگزار شده است اذعان کرد: تصدی گری برای اتباع مجاز و غیرمجاز خلاف قانون است و حتی علیرغم اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز حضور اتباع مجاز را در برخی رسته ها با کارت اشتغال مجاز اعلام کرده است در استان یزد با توجه به شرایط خاصی که دارد باید در این رسته ها هم محدودیت اعمال شود.

,

فرماندار یزد با عنوان اینکه از نظر صنفی اتباع مجاز در بیش از 50رسته می توان اشتغال داشته باشند گفت: در برخی رسته های شغلی مانند غذا و بهداشت و یا رسته هایی که برای آن ها کارگری ایرانی وجود دارد ورود هر گونه اتباع برای یزد مشکل ساز است که همه این رسته ها مورد بازبینی قرار گرفته و در برخی موارد برای حضور اتباع محدودیت اعمال شده است.

,

وی ابراز کرد:از مدت ها قبل به وضعیت کوره های آجرپزی ورود پیدا کردیم و واحدهایی که تصدی گری را به اتباع سپرده اند شناسایی شده اند که علاقه مندیم قبل از برخورد و اعمال قانون این واحدها از اتباع پس گرفته شود.

,

***قطع خدمات و پلمب؛ در انتظار واحدهایی که تصدی را به اتباع سپرده اند

, ***قطع خدمات و پلمب؛ در انتظار واحدهایی که تصدی را به اتباع سپرده اند, ***قطع خدمات و پلمب؛ در انتظار واحدهایی که تصدی را به اتباع سپرده اند,

رستگاری با تاکید بر اینکه برخورد با صاحبان واحدهایی که تصوی گری را به اتباع داده اند بسیار جدی است گفت: واحدهای شناسایی شده در صورت عدم تغییر رویه با دستور قضایی و شورای تامین شهرستان قطع خدمات می شوند و خدماتی چون آب و برق وگاز دریافت نمی کنند.

,

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: درخصوص تصدی گری اتباع در گلخانه ها، با کمک نظام مهندسی کشاورزی، مدیریت کشاروزی نیز این امر به طور جد حتی تا حد باطل کردن پروانه آن گلخانه پیگیری می شود و این روند را در مورد میادین میوه و تره بار، ضایعاتی ها و سایر مشاغل به همین نحوه طبق زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ادامه خواهیم داد.

,

این مسئول ادامه داد: شاید تصور این باشد که در اعمال برخوردهایی مانند پلمب تعزیزی و قطع خدمات زمان زیادی نیاز باشد اما در خصوص تصدی گری امور اتباع بطور جدی تا رسیدن به نتیجه پیگیر هستیم چراکه تصدی گری باعث به هم خوردن چرخه کالاها و ورود اتباع بیشتر به آن رسته و حتی نابسامانی قیمت ها می شود.

,

***دستگیری و ترد اتباع غیرمجاز در صورت به کارگیری

, ***دستگیری و ترد اتباع غیرمجاز در صورت به کارگیری, ***دستگیری و ترد اتباع غیرمجاز در صورت به کارگیری,

رستگاری با بیان اینکه گشت بازرسی فرمانداری یزد یک ماه پیش راه اندازی شده است تصریح کرد: در صورت مشاهده به کارگیری اتباع غیر مجاز در واحد ها، فرد تبعه دستگیر می شود و صاحب واحد ضمن دریافت اخطار در صورت تکرار به کارگیری اتباع غیرمجاز توسط اداره کل جریمه حداکثری و توسط دستگاه قضایی پلمب می شود.

,

وی عنوان کرد: ساماندهی اتباع نیاز به یک برنامه همه جانبه و همراهی همه دستگاه ها دارد بطوری که نمی توان به بحث اشتغال اتباع پرداخت ولی معضل سکونتشان را ندید، و یا به بخش مرکزی یزد رسیدگی کرد اما منطقه زارچ را ندید و تبعه بیگانه غیر مجاز باید به این نتیجه برسد که یزد دیگر حاشیه امنی برای او در هیچ بخشی وجود ندارد.

,

ا***تمام کار شناسایی اتباع متصدی در یزد به زودی

, ا***تمام کار شناسایی اتباع متصدی در یزد به زودی, ا***تمام کار شناسایی اتباع متصدی در یزد به زودی,

فرماندار یزد با بیان اینکه تصدی گری اتباع از اشتغال ان ها بسیار کمتر است و با شناسایی بسیاری از آن ها، بزودی مابقی این اتباع شناسایی می شوند تصریح کرد: اتباع غیرمجاز پس از دستگیری به کشور خودشان ترد می شوند و وقتی این افراد زیر ذره بین باشند حتی اگر بازگردند در یزد جایی برای اشتغال و تصدی گری نخواهند داشت که در این راستا همکاری کارفرمایان هم بسیار مهم و ضروری است.

,

***متلاشی کانون های ناامنی که توسط اتباع مجرم ایجاد شده

, ***متلاشی کانون های ناامنی که توسط اتباع مجرم ایجاد شده, ***متلاشی کانون های ناامنی که توسط اتباع مجرم ایجاد شده,

رستگاری با عنوان اینکه شاید سوال شود چرا برخی اقدمات مانند مهمانشهر و یا شهرک ضایعات ایجاد نمی شود که مطئمنا ساماندهی اتباع در مشاغل مقدمه رسیدن به این موارد است گفت: این درست نیست که به بهانه اینکه مثلا شهرک ضایعات ایجاد نشده پس اتباع غیرمجاز می توانند در این حوزه فعالیت کنند و یا تصدی گری کنند.

,

وی در پایان تاکید کرد: با تشکیل کمیته امنیتی، اتباعی که کانون جرایم را در محلات یزد ایجاد کرده اند شناسایی شده و بزودی برخورد لازم صورت می گیرد که منطقه ناامنی در یزد نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه