اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

تخصیص دلار ارزان قیمت به واردات با شعار حمایت از قشر محروم جامعه نمی‌خواند/ گسترش فقر، راهکار نفوذی‌های غربگرا برای ضربه به کشور است

تخصیص دلار ارزان قیمت به واردات با شعار حمایت از قشر محروم جامعه نمی‌خواند/ گسترش فقر، راهکار نفوذی‌های غربگرا برای ضربه به کشور است
ابراهیم رزاقی گفت: اقتصاد سرمایه داری بر پایه فروش نفت سبب افزایش واردات به نفع ثروتمندان شده است، در عین حال که دلار ارزان قیمت با شعار کمک به قشر ضعیف جامعه به واردات تخصیص داده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در ارتباط با بیانات رهبر انقلاب و تاکید بر چرند بودن اینستکس به خبرنگار راه آرمان گفت: با گذشت چند سال انتظار نتیجه ای عاید ایران نشده و برخی مسئولان تصور می کنند با اجرای اینستکس گشایش اقتصادی ایجاد می شود در صورتی که تاریخ خلاف آن را ثابت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی افزود: دولت مردان ما اطلاع چندانی از مسائل اقتصادی ندارند، تاکنون حتی یک بار در ارتباط با الگوی اقتصادی قانون اساسی سخن نگفته اند و همواره نسبت به اقتصاد مقاومتی که گره گشای مشکلات اقتصادی است، بی تفاوت بوده اند.

,

این استاد اقتصاد مطرح کرد: شیفتگی نسبت به تمدن غربی در قلوب بسیاری از دولتمردان ما نهفته است و در کلام آن ها فقر حاکم بر جامعه و دردهای اقتصادی جایی ندارد.

,

رزاقی بیان کرد: زمانی که دردی در جامعه بروز می کند مسئولان باید به دنبال راه درمان باشند نه اینکه نسبت به آن بی تفاوت بوده و هر روز این درد وخیم تر شود.

,

نظام سرمایه داری بر پایه فروش نفت ریشه اصلی مشکلات اقتصاد ایران

, نظام سرمایه داری بر پایه فروش نفت ریشه اصلی مشکلات اقتصاد ایران, نظام سرمایه داری بر پایه فروش نفت ریشه اصلی مشکلات اقتصاد ایران,

وی ادامه داد: ریشه این درد به نهادینه کردن اقتصاد سرمایه داری توسط هاشمی رفسنجانی برمی گردد البته نه اقتصاد سرمایه داری که مبنای آن تولید است بلکه اقتصادی که چرخ های آن با فروش نفت به گردش در می آید.

,

کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: در این حالت بخش بسیار بزرگی از جامعه متضرر شده و تنها عده ای اندک سود می برند، در عین حال که دلار ارزان قیمت با شعار کمک به قشر ضعیف جامعه به واردات تخصیص داده می شود.

,

رزاقی تصریح کرد: در ۳۲ سال گذشته این سیاست تغییر نکرده علی رغم اینکه ۳۰۰ میلیارد دلار در دولت تدبیر و امید مصرف شده، اشتغال چندانی ایجاد نکرده اند.

,

وی در ادامه این گفتگو به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه علاج تحریم مدیریت جهادی و تکیه بر توانایی های داخلی است نه مذاکره با آمریکا، گفت: مسئولانی که جهادی عمل می کنند تنها یک راه حل را برای وصول نتیجه در نظر نمی گیرند، بلکه در صورت عدم رسیدن به نتیجه مطلوب راه های دیگر را هم امتحان می کنند.

,

این استاد اقتصاد اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس به ایران اسلحه ندادند، آیا ما برای خرید اسلحه التماس کردیم؟ خیر بلکه خودمان به ساخت اسلحه رو آورده و اکنون یکی از قدرت های نظامی جهان محسوب می شویم.

,

فدای امتیازات حیاتی کشور در راه برقراری ارتباط با آمریکا

, فدای امتیازات حیاتی کشور در راه برقراری ارتباط با آمریکا, فدای امتیازات حیاتی کشور در راه برقراری ارتباط با آمریکا,

رزاقی عنوان کرد: برخی مسئولان معتقدند که جهادگران سبب بروز مشکلاتی می شوند که ملت را به دردسر می اندازد، به عبارت دیگر مسئولان برای رسیدن به توافق با کشورهای غربی هرچه که می خواهند در اختیار آن ها قرار دهند.

,

وی افزود: در جریان برجام صنایع هسته ای تعطیل شد اما در قبال این تعطیلی زیان آور هیچ چیزی عاید ملت ایران نشد، در سخن ادعا زیاد است اما در عمل هیچ بود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: دولتمردان در تلاش اند تا از فقر حاکم بر جامعه استفاده کرده، رهبر انقلاب را تحت فشار قرار داده و مذاکره ننگینی دیگر شکل دهند.

,

رزاقی اظهار کرد: بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب هدف آمریکا از مذاکره، نابودی توانایی های داخلی است نه مذاکره با آمریکا، عده ای متوجه نیستند یا وانمود می کنند که متوجه نیستند.

,

وی ادامه داد: دلیل اینکه آمریکایی ها به ما حمله نمی کنند این است که حمله به ایران برای آن ها تلفات سنگینی دارد، حتی در مقابل حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد هیچ واکنشی نشان ندادند.

,

گسترش فقر، راهکار نفوذی های غربگرا در مناصب دولتی برای ضربه به نظام

, گسترش فقر، راهکار نفوذی های غربگرا در مناصب دولتی برای ضربه به نظام , گسترش فقر، راهکار نفوذی های غربگرا در مناصب دولتی برای ضربه به نظام,

این استاد اقتصاد بیان کرد: عده ای در داخل کشور زبان آمریکایی ها و کشورهای اتحادیه اروپا هستند و می خواهند کاری کنند تا ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی به ستوه آمده و بازگردند.

,

رزاقی توضیح داد: مردم از شدت فقر و بینوایی خسته می شوند، در حالیکه تورم افسار گسیخته در جامعه ریشه می دواند، مزد و حقوق نابرابر است، شرایط را برای ایجاد نارضایتی فراهم می کنند.

,

وی یادآور شد: این امر در حالی محقق می شود که رسانه های موافق با این مسئولان با پاشیدن تخم نفاق و نفرت در جامعه علیه نظام در جهت رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: حجم واردات در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده، از این مقدار حدود ۱۴ میلیارد دلار صرف واردات کالاهای اساسی و ۲۵ میلیارد دلار صرف واردات کالاهای لوکس شده است.

,

دروغ گویی حربه دشمنان داخلی برای جلب اعتماد عمومی

, دروغ گویی حربه دشمنان داخلی برای جلب اعتماد عمومی , دروغ گویی حربه دشمنان داخلی برای جلب اعتماد عمومی,

رزاقی اذعان کرد: به نظر می رسد دشمنان اصلی ایران در داخل کشور مشغول فعالیت هستند و رسانه های داخلی و خارجی را در اختیار دارند و با دروغ گویی اعتماد مردم را جلب کرده و همه مشکلاتی که ایجاد کرده اند را به رهبری نسبت می دهند و می گویند منع مذاکره عامل همه مشکلات است.

,

وی افزود: به دولت کنونی امیدی نیست، این دولت با خرج های میلیاردی نه تنها شغلی ایجاد نکرده بلکه روز به روز مردم را فقیرتر کرده است و با وقاحت تمام اعلام می کند که اختیاری ندارد.

,

این استاد اقتصاد در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط باید مردم آسیب دیده را متحد کرد و امکاناتی در اختیار آن ها قرار دهیم که حداقل ها برای آن ها تامین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه