اخبار داغ

معاون نظارت سازمان صمت هرمزگان:

۴۷۲۰ پرونده تخلف واحدهای متخلف هرمزگان تشکیل شد

۴۷۲۰ پرونده تخلف واحدهای متخلف هرمزگان تشکیل شد
پیروی‌منش گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۷۲۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بازرسی‌ها از وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح نظارتی درایام مختلف سال اجرا می شود تا حق از مصرف کنده ضایع نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: از مهمترین طرح های نظارتی این سازمان می توان به طرح پایان سال ،شروع مدارس، محرم وصفر، اربعین و دیگر مناسبت ها اشاره کرد.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بعداز تشکیل پرونده ها درمعاونت نظارت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود و پیگیری نهای تخلفات از طریق آن سازمان صورت می گیرد.

,

پیروی منش گفت: در سطح  کل استان هرمزگان بالغ بر ۴۰ هزار واحد صنفی مجوزدار به صورت رسمی فعالیت می کند که حداکثرکل نیروهای بازرسی و عملیاتی ۱۰۰نفر است.

,

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد واحدهای صنفی در هرمزگان با کمبود بازرس مواجعه هستیم و نیاز است شهروندان مشارکت و همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشند.

,

این مقام مسئول گفت: مردم به عنوان حق اجتماعی و قانونی خود می تواند تخلفات واحد های صنفی را به سامانه ۱۲۴گزارش دهند و این گزارشات در کمترین زمان رسیدگی می شود.

,

وی با بیان اینکه در طول سال ۹۸بیش از ۲۷۰هزار بازرسی از واحد های صنفی سطح استان صورت گرفت ،عنوان کرد: تعداد پروندهای های که از این بازرسی ها تشکیل شده ۱۴هزار مورد است و ارزش ریالی آن بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

,

پیروی منش با بیان اینکه کل گزارش های رسیده به ستاد خبری در سال ۹۸بیش از  ۸هزارگزارش است تصریح کرد: در این مدت ۸۸ واحد صنفی پلمپ شدند.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: طرح  های بازرسی و نظارت چهار ماه امسال آغاز شده  که در این مدت ۱۰۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۷ واحد صنفی نیز پلمپ شدند، تصریح کرد: در این ایام  ۲ هزار ۶۳۰مورد گزارش از طرف شهروندان در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

,

پیروی منش با بیان اینکه یک سامانه الکترونیکی برای نظارت براصناف طراحی شده است عنوان کرد: اطلاعات واحدهای صنفی در این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد و از این طریق ارسال پرونده ها محقق می شود.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: درج نکردن قیمت، صدور نکردن فاکتور و گرانفروشی از مهمترین تخلفات ثبت شده است.

,

وی علت گرانی های اخیر در کشور را ناشی از تحریم های ظالمانه خارجی، تغییرات نرخ ارز و شاخص های دیگر که بروی قیمت کالا تاثیرگذار عنوان کرد.

,

پیروی منش خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه