اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تحریم‌ها با پیروزی در جنگ روایت‌ها شکسته می‌شود/مذاکره مجدد با آمریکا، فرورفتن در چاه عمیق است

تحریم‌ها با پیروزی در جنگ روایت‌ها شکسته می‌شود/مذاکره مجدد با آمریکا، فرورفتن در چاه عمیق است
محمدرضا موسوی گفت: شناخت میدان جنگ رسانه‌اى و ایجاد و تقویت تحرکات و عملیات مقابله‌به‌مثل در رویارویى با دشمن ضروری است و اگر بتوانیم در این جنگ پیروز شویم تحریم‌ها نیز شکسته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدرضا موسوی در گفت‌وگو با بلاغ بابیان اینکه امروز آمریکا در بدترین وضعیت سیاسی عمر خود قرار دارد گفت: وضعیت بحرانی داخل، تبعیض نژادی، بیکاری گسترده و مرگ‌ومیر گسترده ناشی از ویروس کرونا و همچنین عدم تبعیت سایر کشورها از سیاست‌های آمریکا، انزوای سیاسی این کشور در پیشنهادات خصمانه و تقابل با سایر کشورها، حیات سیاسی آمریکا را در سراشیبی فروپاشی قرار داده است.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا در اجرای سیاست‌های خود در عرصه بین‌المللی دچار انزوا شده است اظهار کرد: پس از روی کار آمدن ترامپ و اجرای سیاست‌های زورگویانه و غیرمنطقی و همچنین اقدامات غیرمتعارف و غیرقانونی ازجمله خارج شدن از برجام و سازمان‌های بین‌المللی و ترور سردار سپهبد سلیمانی، آمریکا شخصیت سیاسی خود را از دست داد.
 
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که هر روز از وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود دیگر اثرگذار نیست و بیشتر جنبه نمایشی دارد، دیگر کشورها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بیش از این ادامه پیدا کند ازاین‌رو هرکدام از این کشورها به نحوی به دنبال ایجاد ارتباط با ایران هستند.
 
موسوی بابیان اینکه کشتی تایتانیک قدرت پوشالى آمریکا به کوه یخ اراده و قدرت نرم انقلاب اسلامى و بیدارى اسلامى و جهانى برخورد کرده است عنوان کرد: این کشتى رو به غرق شدن است، سرعت کشتى بر غرق شدن آن خواهد افزود، حفره‌هاى بزرگى از نارسایى‌هاى ذاتى و ساختارى لیبرال دموکراسى در پیکره آن به وجود آورده است. سروصدا و سرگرم‌سازى‌ها و تلاش براى انحراف افکار مردم آمریکا کار زیادى از پیش نخواهد برد.

وی بر فضاسازى‌هاى مجازی مسموم روزانه که این ایام در کشور در حال جریان است اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای مسموم توسط رسانه‌ها خارجی و برخی رسانه‌های داخلی و در کنار آن دشوارى‌هاى مضاعف معیشتى به دنبال این هستند که شکاف بین مردم و حاکمیت را به وجود آورده و جوّ بى‌اعتمادى را بین مردم و نظام دامن بزنند و افکار عمومى را در مقابل نظام اسلامى قرار دهد.
 
این استاد دانشگاه بابیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروز رسانه خارجی به‌واسطه آن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم کشورمان هستند ناشی از روایت‌های نادرست است اظهار کرد: ما درگیر یک جنگ ‌بى‌سابقه و بى‌امان رسانه‌ای هستیم و شناخت میدان جنگ رسانه‌اى و ایجاد و تقویت تحرکات و عملیات مقابله‌به‌مثل در رویارویى با دشمن ضروری است و اگر بتوانیم در این جنگ پیروز شویم تحریم‌ها نیز شکسته خواهد شد.
 
موسوی با گلایه از کسانی که پیشنهاد مذاکره مجدد با آمریکا را می‌دهند گلایه کرد و گفت: این افراد دانسته یا نادانسته مسیر حل مشکلات را اشتباه انتخاب کردند زیرا هیچ انسان عاقلی که از یک سوراخ گزیده شده دیگر از آن سوراخ گزیده نمی‌شود و مذاکره مجدد با آمریکا، فرورفتن در چاهی عمیق خواهد بود زیرا تجربه مشکلات چاله برجام هنوز در درون کشور ملموس است.

وی افزود: آن چیزی که دشمنان ایران را عاجز و ناتوان کرده، ایستادگی و مقاومت مردم و نظام در برابر فشارهای حداکثری کشورهای متخاصم علیه کشورمان است و پیروزی با اتکا به درون و ایستادگی در برابر سیاست‌های قلدرمآبانه دشمنان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه