اخبار داغ

نماینده مردم سیستان خبر داد؛

22 مصوبه دستاورد سفر نایب رئیس مجلس به انبار غله ایران/ تخصیص 640 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه زابل- زاهدان

22 مصوبه دستاورد سفر نایب رئیس مجلس به انبار غله ایران/ تخصیص 640 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه زابل- زاهدان
محمد سرگزی گفت: سفر علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به سیستان 22 مصوبه در حوزه های آب و فاضلاب، عمرانی و راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مهدی پارسی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خبری که یک مردادماه 99 منتشر شده بود به خبرنگار ما گفت: تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان برای پروژه بزرگراه زابل به زاهدان هزینه شده است و با درنظر گرفتن افزایش قیمت‌ها حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

به گفته این مقام مسئول، این بزرگراه هفت قطعه دارد که تاکنون قطعات یک و هفت به صورت ۱۰۰ درصد و قطعه پنج هم نزدیک ۶۰ درصد به بهره‌برداری رسیده است.

پارسی با بیان این که این پروژه از سال 85 آغاز شد و 14 سال از آن می گذرد، تصریح کرد: دلیل طولانی شدن ساخت بزرگراه زاهدان - زابل فقط تخصیص اعتبار است، البته امسال میزان افزایش اعتبار خوب بود و اگر همین روند ادامه داشته باشد پیشرفت قابل توجهی برای ادامه پروژه انتظار داریم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال تاکنون تقریبا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده و قرار است صددرصد اعتبار تخصیص یابد که نسبت به سنوات گذشته قابل ملاحظه است.

22 مصوبه در سفر نایب رئیس مجلس به سیستان

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نتایج سفر نایب رئیس مجلس به سیستان به خبرنگار ما گفت: در زمینه های عمرانی، آب و فاضلاب، گسترش فضای آموزشی، گاز، جاده های مواصلاتی بین شهری و روستایی در حوزه سیستان مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: پیرامون این مسائل با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان سیستان بررسی هایی انجام شد و مسئولان مورد نظر را به حوزه سیستان دعوت کردیم که این سفر 22 مصوبه داشت و قرار شد مسئولان مربوطه در مجموعه های مختلف در بازه زمانی مشخص این مصوبات را اجرا کنند.

به گفته این نماینده، در این سفر مسئول طرح های زیربنایی سازمان مدیریت برنامه و بودجه هم حضور داشت و بودجه هایی که قرار بود برای طرح ها اختصاص یابد با نظر این مقام مسئول و دیگر مسئولان مربوطه تخصیص می یابد.

سرگزی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات از محل های مربوطه مشخص است که از طرح بزرگراه زابل به زاهدان 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، 400 میلیارد تومان از سازمان مدیریت برنامه و بودجه و 40 میلیارد تومان هم از سوی بنیاد مستضعفان تخصیص می یابد.

وی گفت: یکی دیگر از نکات مهم این است که کمیته پیگیری اجرایی شدن این مصوبات در مجلس شکل گرفت که در این دوره مجلس اولین کمیته پیگیری است.

اختصاص هزار و صد و بیست میلیارد ریال اعتبار برای آب و فاضلاب

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه آب و فاضلاب هزار و صد و بیست میلیارد ریال اختصاص یافت که شامل شامل 250 میلیارد ریال برای انتقال حوزه آبگیر آب شرب روستایی و رفع مزه و بو از چاه نیمه یک به سه، 230 میلیارد ریال تکمیل پروژه انتقال آب زهک به قرقری و شندل و 640 میلیارد ریال برای رفع نقاط پر تنش فاضلاب زابل اختصاص یافت.

سرگزی گفت: همچنین اختصاص دو دستگاه اوزون زن برای تصفیه خانه آب شرب روستایی و شهری، شروع عملیات اجرایی فاضلاب زهک از ابتدای مهرماه، پرداخت مطالبات کارگری شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی و راه و شهرسازی 640 میلیارد ریال برای پروژه بزرگراه زابل به زاهدان و پل نهراب و زابل به دوست محمد، 300 میلیارد ریال برای تکمیل معابر و آسفالت بخش های زیرسازی شده حاشیه زابل تخصیص و ابلاغ شد، تکمیل و بهره برداری 15 کیلومتر از محور زابل به زاهدان و همچنین پل نهر و شروع عملیات اجرایی 40 کیلومتر از این محور مصوبه دیگر این سفر در حوزه راه و شهرسازی بود.

سرگزی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش هم 20 میلیارد ریال علاوه بر اعتبار مصوب قبلی توسط سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مداری تخصیص یافت، به علاوه اتمام پروژه هنرستان کار و دانش هامون تا پایان امسال و اجرای هنرستان دارالفنون زهک حداکثر یک ماه پس از تحویل زمین با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری و اجرای دیگر پروژه های آموزشی سیستان از دیگر مصوبات این سفر بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, 22 مصوبه در سفر نایب رئیس مجلس به سیستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اختصاص هزار و صد و بیست میلیارد ریال اعتبار برای آب و فاضلاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه