اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد؛

نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت، سیاست شکست خورده جهاد کشاورزی/ جنوب کرمان پایلوت آزمایشی اجرای طرح کشاورزی قراردادی

نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت، سیاست شکست خورده جهاد کشاورزی/ جنوب کرمان پایلوت آزمایشی اجرای طرح کشاورزی قراردادی
ذبیح الله سالخورده گفت: دولت جمهوری اسلامی خصوصا وزارت جهاد کشاورزی طی چهل سال گذشته به کشاورزی نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت و عملکرد داشته و بر اساس مقایسه با سایر کشورها، رشد جمعیت و انتقال دانش در این زمینه شکست خورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، کشاورزی قراردادی در ابتدا بعنوان یک رابطه قراردادی در زمینه فعالیت‌های کشاورزی که در قالب قراردادهای مشخص میان «کشاورزان» و «خریداران» منعقد می‌گردد، تعریف می‌شود اما ماهیت حقوقی این رابطه صرفاً میان یک فروشنده و خریدار قابل تفسیر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اجرای این طرح ایجاد کننده زمینه همکاری مستمری است که در نظام حقوقی ایران بیشترین شباهت را به عقد مشارکت دارد و یک ساختار مشارکت تجاری را ایجاد می‌کند.

,

ذبیح الله سالخورده کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دنیای کنونی داشتن قدرت سیاسی و نظامی تنها رمز بقای یک دولت و ملت نخواهد بود چرا که اقتصاد و صنعت کشاورزی جزء جدا نشدنی این مولفه ها و شاید هم در ترازی برابر تعریف شده است.

,

وی افزود: این روزها در فضای مجازی و رسانه ای خبری از قول رئیس سازمان جهاد کشاورزی در حال باز نشر است که در سال زراعی جدید از اجرای طرح کشاورزی قراردادی در منطقه سخن می گوید.

,

نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت، سیاست شکست خورده جهاد کشاورزی

, نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت، سیاست شکست خورده جهاد کشاورزی, نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت، سیاست شکست خورده جهاد کشاورزی,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در نگاه اول و یک تحقیق ساده متوجه خواهید شد که این پروژه در برخی کشورها اجرا و در ایران به عنوان یک راهکار ملی در سطح کلان و بر اساس اسناد و برنامه های بالا دستی وزارت جهاد کشاورزی و دولت جمهوری اسلامی است و جنوب استان کرمان پایلوت آزمایشی و جهاد کشاورزی نقش اجرایی خواهد داشت.

,

سالخورده ابراز کرد: دولت جمهوری اسلامی خصوصا وزارت جهاد کشاورزی طی چهل سال گذشته به کشاورزی نگاه تولیدی بر مبنای افزایش سطح زیر کشت و عملکرد داشته و بر اساس مقایسه با سایر کشورها، رشد جمعیت و انتقال دانش در این زمینه شکست خورده است، از دیگر نقاط ضعف این رویکرد تولیدی مبنای اقتصادی هزینه، فایده و کسب درآمد است که به طور کاملا محسوسی در آن دیده نشده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حادثه ها هستند که به ندرت کشاورزی را به عرش و به کرات بر فرش می کوبند، به نظر می رسد وزارت جهاد کشاورزی با یک عزم ملی و برگرفته از الگوهای مثبت جهانی می خواهد ثبات بیشتری به این صنعت و اقتصاد کشاورزی در یک پروژه ای به نام کشاورزی قراردادی دهد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه