اخبار داغ

آیت الله رییسی در شورای عالی قوه قضاییه:

سراغ آن برج ساز و واردکننده‌ای باید رفت که مالیات هم نمی‌دهد/ «تحریف» و «تحریم» دوقلو‌های به هم پیوسته هستند

سراغ آن برج ساز و واردکننده‌ای باید رفت که مالیات هم نمی‌دهد/ «تحریف» و «تحریم» دوقلو‌های به هم پیوسته هستند
رییس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رییس سازمان بازرسی و دادستان تهران در خصوص بازگشت هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی، تاکید کرد: با صاحبان کسب و کار‌های متضرر از کرونا و وضعیت اقتصادی کشور باید مدارا کرد و در مقابل سراغ آن برج ساز و واردکننده‌ای رفت که درآمد هنگفت دارد و مالیات هم نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم تلاش دولت برای مدیریت بازار ارز، از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خواست دست های پنهان سیاسی و امنیتی را که به دنبال اخلال در نظام ارزی و پولی کشور هستند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبریک دهه امامت و ولایت، عبودیت و تقرب به خداوند و امام شناسی و حجت شناسی را مهم ترین آموخته های دو عید بزرگ قربان و غدیر عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,


* تحریم و تحریف دوقلوی به هم پیوسته اند

,
, * تحریم و تحریف دوقلوی به هم پیوسته اند, * تحریم و تحریف دوقلوی به هم پیوسته اند,


رئیس قوه قضاییه با اشاره به محورهای بیانات مقام معظم رهبری در عید قربان اظهار داشت: تحلیل جریان تحریم و تحریف از مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بود که باید مورد توجه سیاستمداران و اصحاب رسانه و همه آحاد مردم قرار گیرد.

,
,


* توسل دشمن به تحریف برای بزرگ نمایی تحریم

,
, * توسل دشمن به تحریف برای بزرگ نمایی تحریم, * توسل دشمن به تحریف برای بزرگ نمایی تحریم,


آیت الله رئیسی افزود: تحریم و تحریف دوقلوی به هم پیوسته و بازوی نظام سلطه برای عملیات روانی و رسانه ای و فرهنگی هستند که دشمن با توسل به تحریف، در تنور بی توجهی به داشته های داخلی می دمد و از این طریق اثربخشی تحریم ها را بزرگ نمایی می کند.  

,
,


* خودباوری مهم ترین پادزهر تحریف است

,
, * خودباوری مهم ترین پادزهر تحریف است, * خودباوری مهم ترین پادزهر تحریف است,


رئیس قوه قضاییه، خودباوری را از پادزهرهای مهم تحریف دانست و گفت: اتکا به توانایی های خود و خصوصاً توجه به نیروی جوان کشور که در عرصه های مختلف فعالانه نقش آفرینی می کنند و استفاده بهینه از منابع و ذخایر ملی از پادزهرهای تحریف است.  

,
,


آیت الله رئیسی تصریح کرد: خداوند ثروت زیادی به کشور ما عطا فرموده و تدبیر و مدیریت صحیح منابع، جلوگیری از خام فروشی و توجه به ارزش افزوده کالاها و ذخایر و معادن موجب افزایش توانایی های اقتصادی خواهد شد.

,
,


* نگاه به خارج برای رفع مشکلات، خطاست

,
, * نگاه به خارج برای رفع مشکلات، خطاست, * نگاه به خارج برای رفع مشکلات، خطاست,


رئیس قوه قضاییه با بیان این که دشمن همواره با توسل به تحریم به دنبال ایجاد یاس در مردم است، اظهار داشت: راه مقابله با چالش آفرینی دشمن و رفع چالش ها اتکا به داشته های خودمان است و امید داشتن به خارج برای برون رفت از مشکلات، خطاست.

,
,


* هیچ مشکلی نیست که ملت ما نتواند حل کند

,
, * هیچ مشکلی نیست که ملت ما نتواند حل کند, * هیچ مشکلی نیست که ملت ما نتواند حل کند,


آیت الله رئیسی افزود: هر مشکلی به دست توانمند ملت و در سایه توجه به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب برطرف می شود و هیچ چالشی نیست که خودمان توانیم رفع کنیم و هر جا در پرتو شعار کلیدی «ما می توانیم» حرکت کردیم به دستاوردها و توفیقات بزرگی نایل شدیم.

,
,


* آمریکا گرفتار خودش شده است

,
, * آمریکا گرفتار خودش شده است, * آمریکا گرفتار خودش شده است,


رئیس قوه قضاییه با اشاره به تحرکات نظام سلطه در چالش آفرینی برای کشورمان اظهارداشت: آمریکایی ها که سالیان دور و درازی مرتکب بی عدالتی و نقض حقوق بشر شده اند، اکنون گرفتار خودشان شده اند اما همچنان به رفتارهای خصمانه خود علیه ملت های آزاده جهان ادامه می دهند.

,
,


* غرب ملجاء و مأمن تروریست ها شده است

,
, * غرب ملجاء و مأمن تروریست ها شده است, * غرب ملجاء و مأمن تروریست ها شده است,


آیت الله رئیسی با اشاره به دستگیری سرکرده گروهک تروریستی «تندر»، از سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کرد و افزود: امروز برای همه سؤال است که چگونه کشورهای مدعی حقوق بشر ملجاء و مأمنی برای تروریست های عالم شده اند و آمریکا و اروپا عاملان به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه در اقصی نقاط جهان را پرورش می دهند و حمایت می کنند؟

,
,


* آمریکا منفورترین نظام دنیاست

,
, * آمریکا منفورترین نظام دنیاست, * آمریکا منفورترین نظام دنیاست,


رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای مردم جهان روشن شده که آمریکا و اروپا بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر هستند و منفورترین نظام در جهان، نظام سلطه آمریکایی است که بالاترین درجه نفرت نسبت به آنها در میان ملت ها به وجود آمده است.

,
,


* دلبستگی و عقب نشینی در برابر دشمن خطای راهبردی است

,
, * دلبستگی و عقب نشینی در برابر دشمن خطای راهبردی است, * دلبستگی و عقب نشینی در برابر دشمن خطای راهبردی است,


آیت الله رئیسی با تأکید بر این که هر گونه دلبستگی و عقب نشینی در مقابل دشمن خطای راهبردی است، خواستار تبیین تئوری مقاومت، ایستادگی و خودباوری از سوی رسانه ها و افشاگری در خصوص ماهیت و عملکرد جریان تحریف شد.

,
,


* دولت به مدیریت بازار و معیشت مردم توجه کند

,
, * دولت به مدیریت بازار و معیشت مردم توجه کند, * دولت به مدیریت بازار و معیشت مردم توجه کند,


رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سه نکته محوری در بیانات اخیر مقام معظم رهبری به تبیین این نکات پرداخت و اظهار داشت: مدیریت بازار، کنترل قیت کالاهای اساسی و توجه به معیشت مردم از مسائل مورد تأکید رهبر انقلاب و نخبگان اقتصادی است که باید مورد اهتمام دولت باشد و هر جا هم لازم باشد، دستگاه قضایی نیز آماده همکاری است.

,
,


* لزوم شناسایی دست های پنهان سیاسی و امنیتی اخلالگر در بازار ارز

آیت الله رئیسی دومین موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری را مدیریت و کنترل نوسانات بازار ارز عنوان کرد و با تأکید بر لزوم توجه دولت به این مسأله، از دستگاه های اطلاعاتی خواست با ریشه یابی علل امنیتی و سیاسی نوسانات بازار ارز، دست های پنهانی که به دنبال اخلال در نظام ارزی و پولی کشور هستند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

,
, * لزوم شناسایی دست های پنهان سیاسی و امنیتی اخلالگر در بازار ارز, * لزوم شناسایی دست های پنهان سیاسی و امنیتی اخلالگر در بازار ارز,
,
,


* کارگروه اقتصادی سه قوه نباید تشریفاتی باشد

,
, * کارگروه اقتصادی سه قوه نباید تشریفاتی باشد , * کارگروه اقتصادی سه قوه نباید تشریفاتی باشد ,


رئیس قوه قضاییه تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی سه قوه را از دیگر نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: صرف تشکیل تشریفاتی یک کارگروه کارگشا نیست و مسأله ای را حل نمی کند؛ باید کارگروهی کارآمد تشکیل شود که موانع تولید را شناسایی و رفع کند تا جهش تولید در عمل اتفاق بیافتد.

,
,


آیت الله رئیسی با تقدیر از کادر درمانی کشور در مقابله با کرونا و همچنین قدردانی از همیاری نهادهای انقلابی و طلاب با افسران و سربازان در خط مقدم صیانت از جان مردم و کمک های مؤمنانه به نیازمندان در این دوره، ابراز امیدواری کرد که آئین عزاداری محرم امسال با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی که به زودی ابلاغ می شود، برگزار شود.

,
,


* راه اندازی خط تولید مرغ مادر در کشور با پیگیری سازمان بازرسی

,
, * راه اندازی خط تولید مرغ مادر در کشور با پیگیری سازمان بازرسی, * راه اندازی خط تولید مرغ مادر در کشور با پیگیری سازمان بازرسی,


در این نشست، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از وضعیت تولید «مرغ لاین» نژاد ایرانی با عنوان «مرغ لاین آریَن» پرداخت و گفت: چرخه تولید مرغ مادر نیازمند فناوری پیچیده تولید و نگهداری است که فقط 8 کشور از جمله ایران از آن برخوردارند. در حالی که از یک مرغ مادر 300 هزار مرغ گوشتی به وجود می آید، خط تولید این نوع مرغ از سال 80 به دلایل نامشخصی متوقف شد و کشور نیازمند واردات این گونه مرغ از شرکت های خاصی شد که پس از مدتی به بهانه تحریم از فروش محصول به ما خودداری کردند.

,
,


حجت الاسلام درویشیان افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این خطوط با تأمین اعتبار 28 میلیاردی مجدداً راه اندازی شده و تا پایان سال 30 درصد از نیاز کشور از نژاد ایرانی مرغ مادر تأمین خواهد شد و این رقم تا پایان سال 1400 به صددرصد خواهد رسید.

,
,


* ارائه لیست واردکنندگان بدهکار به وزیر دادگستری

,
, * ارائه لیست واردکنندگان بدهکار به وزیر دادگستری , * ارائه لیست واردکنندگان بدهکار به وزیر دادگستری ,


وی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبتنی بر پیشنهادات سازمان بازرسی برای بازگرداندن ارز حاصل از واردات، ادامه داد: لیست هزار و 408 واردکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً 20 میلیارد یورو تهیه و طی نامه ای به وزیر دادگستری اعلام شد.

,
,


رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری وصول بدهی ها و جرایم مالیاتی بالای هزار میلیارد تومان را از دستورکارهای ویژه این سازمان عنوان کرد و از وصول بدهی و جرایم مالیاتی یک بدهکار بزرگ به ارزش هزار و 800 میلیارد تومان خبر داد.

,
,


دادستان تهران نیز در این جلسه گزارشی از رسیدگی به جرایم مالیاتی و پیگیری وصول مطالبات از بدهکاران اصلی که با تأسیس شرکت های کاغذی، حساب های اجاره ای و کارت های بازرگانی دیگران در تلاش برای فرار از بدهی های کلان مالیاتی هستند، ارائه کرد.

,
,


* وصول بدهی 235 هزار میلیارد ریالی با کمک دادستانی تهران

,
, * وصول بدهی 235 هزار میلیارد ریالی با کمک دادستانی تهران , * وصول بدهی 235 هزار میلیارد ریالی با کمک دادستانی تهران ,


آقای القاصی مهر گفت که در نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی، 235 هزار میلیارد ریال بدهی مالیاتی از بدهکاران کلان دریافت و به خزانه واریز شده است.

,
,


رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی و دادستان تهران درباره وصول مطالبات مالیاتی اظهار داشت: اولویت در وصول مطالبات مالیاتی باید بدهکاران کلان باشند. در موضوع مالیات باید وضعیت و شرایط کاسبان خُرد مراعات شود. ضرری که صاحبان برخی مشاغل خُرد و این کاسب ها در کرونا دیدند، بعضاً جبران ناپذیر است.

,
,


* صاحبان درآمدهای هنگفت نباید از پرداخت مالیات فرار کنند

,
, * صاحبان درآمدهای هنگفت نباید از پرداخت مالیات فرار کنند , * صاحبان درآمدهای هنگفت نباید از پرداخت مالیات فرار کنند ,


آیت الله رئیسی افزود: البته مردم صبور هستند و مشکلات را تحمل می کنند ولی لازم است فلان واردکننده و بُرج ساز یا فعال اقتصادی که درآمد هنگفتی دارد و با زدوبند از پرداخت مالیات فرار می کند، مالیات درآمد هنگفت خود را به دولت و در واقع به ملت بپردازد.

,
,


* منع ورود قضات و وکلای فاقد صلاحیت به جریان وکالت

,
, * منع ورود قضات و وکلای فاقد صلاحیت به جریان وکالت, * منع ورود قضات و وکلای فاقد صلاحیت به جریان وکالت,


رئیس قوه قضاییه همچنین در واکنش به گزارش رئیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضاییه درباره اقدامات فسادزای برخی وکلا در روند دادرسی ها، گفت: دادگاه عالی انتظامی قضات باید تمهیداتی اتخاذ کند که به هیچ وجه قاضی یا وکیلی که پیش از این توسط یکی از بخش های قوه قضاییه سلب صلاحیت شده، امکان ورود یا بازگشت به جریان وکالت را نداشته باشد. تلاش ما باید این باشد که جریان وکالت هم با نظارت های دقیق قانونی سالم بماند.

,
,


در این نشست همچنین حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف، با اشاره به گزارش سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اعلام تنها 25 درصد از اسامی واردکنندگان و صادرکنندگان متخلّف ارزی از سوی دولت به دستگاه قضا، اظهار داشت: آنچه از گزارش ها برمی آید، 75 درصد مابقی شرکت های متخلّفی که اقدام به اجرای تعهدات ارزی خود و بازگرداندن ارز نکرده اند، شرکت های عمده دولتی همچون شرکت های نفتی و پتروشیمی ها و امثال آن است که جا دارد سازمان بازرسی با شناسایی آنها، با مدیران متخلّف برخورد کرده و حقوق ملت را استیفا نماید.

,
,


رئیس دستگاه قضا در واکنش به سخنان حجت الاسلام صادقی متذکر شد: گفته می شود 27 میلیارد دلار تخلّف ارزی صورت گرفته اما فقط یک چهارم متخلّفان به قوهقضاییه معرفی شوند و سه چهارم معرفی نمی شوند؛ لازم است سازمان بازرسی کل کشور موضوع بازگرداندن ارز حاصل از صادرات توسط شرکت های دولتی را با جدیت پیگیری و گزارش اقدامات خود در این زمینه را ارائه کند.

,
,


انتهای پیام/ا

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه