اخبار داغ

انتظار 14 استان برای افتتاح ایمن ترین آزاد راه کشور؛

آبیک – چرمشهر؛ پروژه ای ملی که ترافیک البرز و تهران را دور می زند

آبیک – چرمشهر؛ پروژه ای ملی که ترافیک البرز و تهران را دور می زند
آبیک – چرمشهر، پروژه ای که قرار است ترافیک استان های البرز و تهران را دور بزند، برای افتتاح نیازمند 3 هزار و 590 میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شاهراهی به نام آبیک – چرمشهر، پروژه ای که قرار است ترافیک استان های البرز و تهران را دور بزند، اقدام بزرگ عمرانی که رشیدی سرپرست نظارت بر اجرای آن با اشاره به اینکه طول آن را 158 کیلومتر اعلام کرده و می گوید؛ این راه از 4 استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی عبور می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
بر اساس اعلام صابری رئیس کارگاه قطعه یک آزادراه آبیک-چرمشهر این قطعه 80 درصد پیشرفت داشته و 500 نفر به صورت شبانه روزی روی آن فعالیت می کنند، دقیقا نقطه ابتدایی آزادراه آبیک به چرمشهر در کنار پل طالقان در مسیر آزاد راه قزوین به کرج قرار دارد، جایی که خودروها وارد این راه می شوند.
,
 
,
در مجموع آزادراه مذکور در 4 قطعه تعریف می شود، به گونه ای که ملازینل مجری طرح می گوید؛ این آزادراه از زیاران یعنی غرب محدوده آبیک در آزادراه کرج –قزوین شده و  تا آزادراه قم-گرمسار ادامه دارد، در حال حاضر قریب به 43 کیلومتر از مسیر در استان البرز قرار دارد.
,
 
قطعه چهارم به طول 38 کیلومتر بین اتوبان تهران-قم و آزادراه قم-گرمسار قرار گرفته و با پیشرفت 98 درصدی همراه است، در کیلومتر صفر در آبیک تونلی در حال احداث است که بخشی از کار آن باقی مانده است، باقری ناظر قطعه یک آزادراه آبیک – چرمشهر درباره آن می گوید؛ تونل شرقی به طول 196 متر به اتمام رسیده است و تونل غربی به طول 220 متر بالای 50 درصد پیشرفت دارد.
,
 
,
 
,
البته تونل غربی طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد اما خادمی معاون وزیر راه از تکمیل کار پروژه تا پایان سال خبر داده و ادامه می دهد؛ خوشبختانه منابع مالی که قول داده شده، تامین و ابلاغ شده است، وزارت راه و شهرسازی 30 درصد و قرارگاه خاتم الانبیاء 70 درصد برای احداث این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.
,
 
,
براورد هزینه پروژه طبق آخرین تغییرات 3 هزار و 590 میلیارد تومان بوده و ویژگی خاص این مسیر این است که ایمن ترین آزادراه کشور خواهد بود.
,
 
,
عزیزالله شهبازی استاندار البرز از این مسیر به عنوان یک ابر پروژه یاد کرده و در جمع خبرنگاران می گوید؛ "این اقدام بزرگ نقش ویژه ای در تسهیل و تسریع حمل و نقل کشور و به ویژه کاهش بار ترافیک خودروهای سبک و سنگین از محورهای مواصلاتی البرز دارد.
,
 
,
همچنین این مسیر تاثیر بالایی در بازگشایی ریه‌های تنفسی البرز دارد چراکه با بهره برداری از آن ۲۰ درصد بار ترافیک محورهای مواصلاتی استان کاهش می یابد.
,
 
,
این اولین آزادراهی است که به گونه‌ای برنامه ریزی و طراحی شد که خودروها می‌توانند در آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجاز داشته باشند.
,
 
,
قطعه اول و دوم این پروژه به طول ۵۳ کیلومتر ظرف دو ماه آینده با تکمیل ابنیه و پل تالاب صالحیه طبق وعده مجری و پیمانکار، به سرانجام می‌رسد.
,
 
,
با توجه به مطالبات مردمی و باری که خودروها می‌توانند برای ۱۴ استان داشته باشند قطعات ۱ و ۲ از قطعات ۳ و ۴ اهمیت بیشتری دارند، از این رو وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت بزرگراه‌های کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای این امر با اشتراک نظر، اهتمام ویژه ای دارند".
 
,
,
ختم کلام اینکه ...
,
 
,
در حال حاضر چشم 14 استان به تکمیل و افتتاح این پروژه دوخته شده است چرا که هم کاهش طول و زمان سفر را در بر خواهد داشت و هم کاهش مصرف سوخت و ترافیک را به دنبال دارد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه