اخبار داغ

مدیرکل صمت:

بازرسی‌های بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود

بازرسی‌های بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که تخلفات بازار مورد رصد و پیگیری قرار خواهد گرفت گفت: بازرسی های بازار استان تشدید می شود و از مردم می خواهیم از طریق سامانه 124 تخلفات را گزارش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالار حسین پور در گفتگو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص بیانات رهبر انقلاب در روز عید قربان برای نظارت موثر بر بازار جهت کنترل قیمت ها گفت: یکی از وظایف سازمان های صنعت و معدن در استان ها بحث نظارت و بازرسی است، در شرایط کرونا و تحریم های ظالمانه بازارکشور  تحت تاثیر این موضوعات است، اما در این میان برخی افرارد ممکن است تخلفاتی داشته باشند که این موضوع  بررسی و مورد پیگیری قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی در ادامه با اشاره به اینکه با تخلفات بازار برخورد می شود، تاکید کرد: بخش هلی نظارتی تحت عنوان گشت های مشترک در شرایط اوج کرونا با حضور تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، و نماینده دادستان روزانه بازار رصد می کنند.

,

 مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت افزود: مسائل بهداشتی در خصوص  کرونا و همچنین به طور ویژه بحث بررسی کمیت، کیفیت، و قیمت ها را مورد بررسی قرار می دهیم، که در بحث رضایتمندی مشتریان چند مورد پرونده تخلف تشکیل شد که به تعزیرات حکومتی استان ارسال خواهد شد.

,

حسین پور در ادامه گفت: در استان نزدیک به  30 گروه ویژه بازرسی وجود دارد که کار نظارت بر بازار را انجام می دهند، هر چند خوشحال نیستیم تعداد پرونده های تخلفاتی افزایش پیدا کند زیرا بازار استان یک بازار خوب است، اما روزانه باید این تخلفات جهت کنترل رصد و پیگیری شود.

,

حسین پور با اشاره به سامانه 124 جهت گزارش تخلفات بازار، بیان کرد: ستاد خبری سامانه 124 از ساعت 8 صبح تا 10 شب  پاسخگو و اطلاعات دریافت و پیگیری می شود.

,

وی با اشاره به وضعیت بازار کشور، عنوان کرد: در  بحث بازار دو موضوع  گرانی و گرانفروش مطرح است، اما آن چیزی که در بازار کشور و استان مورد توجه است، افزایش قیمت بوده که گرانی نام دارد به دلیل اینکه  فقط تولید کننده بخش ناچیزی از اقلام مورد نیاز مردم هستیم و  اقلام از استان های دیگر تهیه شده و قیمت گذاری می شود، از طرفی این قیمت ها در سطح کشور یکسان است، به عنوان مثال هر کیلو گرم آهن نزدیک به 22 هزار تومان است، این محصول برخی از آن توسط بورس و بخش دیگر توسط دلالان عرضه می شود که استان نقشی در قیمت گذاری ها ندارد.

,

وی افزود: در بحث کالاهایی اساسی و مورد نیاز  اما دخالت می کنیم و قیمت گذاری می شود، به عنوان مثال در بحث نان از سال 93 تا سال 99 افزایش قیمتی نبود که به تازگی این محوصل افزایش قیمت داشت، از طرفی کالایی مانند برنج تحت تاثیر ارز و واردات است و وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می کند قیمت این محصول وارداتی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

,

حسین پور در ادامه با اشاره به بحث نظارت در بازار گفت: نظارت بر بخش کالایی وجود دارد، و اگر تخلفاتی مانند کم فروشی و گران فروشی وجود داشته باشد طبق وظیفه برخورد خواهیم کرد و از مردم  می خواهیم تخلفات را از طریق سامانه 124 گزارش دهند

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه