اخبار داغ

وضعیت «هپکو» همچنان معلق است؛

کارگران هپکو نسبت به ضعف مدیران، عدم وجود کار و حقوق معوق خود معترض اند/تیم مدیریت هپکو باید پاسخگو باشند

کارگران هپکو نسبت به ضعف مدیران، عدم وجود کار و حقوق معوق خود معترض اند/تیم مدیریت هپکو باید پاسخگو باشند
سومین روز از اعتراضات کارگران این شرکت به وضعیت نامعلوم مالکیتی و ضعف مدیریتی در هپکو و انتقاد از دستور مدیرعامل به منظور حضور 50 درصد و هفتگی پرسنل در حالی برگزار شد که کارگران باز هم ضمن تاکید بر آمادگی برای انجام کار و فعالیت تولیدی در این مجموعه خواستار برکناری مدیران ناتوان این شرکت و استقرار تیم مدیریتی متخصص و کارآمد بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ طی روزهای اخیر تعدادی از کارگران شرکت هپکو اراک به دنبال عدم وجود کار در این واحد تولیدی، دوماه حقوق معوقه و کاهش برخی مزایا توسط مجموعه‌ی مدیریتی این شرکت اعتراضاتی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

سومین روز از اعتراضات کارگران این شرکت به وضعیت نامعلوم مالکیتی و ضعف مدیریتی در هپکو و انتقاد از دستور مدیرعامل به منظور حضور 50 درصد و هفتگی پرسنل در حالی برگزار شد که کارگران باز هم ضمن تاکید بر آمادگی برای انجام کار و فعالیت تولیدی در این مجموعه خواستار برکناری مدیران ناتوان این شرکت و استقرار تیم مدیریتی متخصص و کارآمد بودند.

,

, ,

,

, , ,

اعتراض کارگران به عدم وجود تولید و حقوق معوق است/تیم مدیریت هپکو باید پاسخگو باشند

, اعتراض کارگران به عدم وجود تولید و حقوق معوق است/تیم مدیریت هپکو باید پاسخگو باشند, اعتراض کارگران به عدم وجود تولید و حقوق معوق است/تیم مدیریت هپکو باید پاسخگو باشند,

ابوالفضل رنجبر نائب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو نیز در گفتگو با دیار آفتاب با اشاره به موضوع امضای تفاهم‌نامه بین هپکو و ۵ شرکت زیرمجموعه ایمیدرو گفت: تفاهم‌نامه برای ما قرارداد نمی‌شود، در رسانه‌ی ملی اعلام می‌شود بین ۵ شرکت با هپکو تفاهم‌نامه امضاشده است اما این تفاهم‌نامه‌ها اولاً ایراد دارد و علاوه بر این تفاهم‌نامه هنوز به قرارداد نرسیده است و اگر هم به قرارداد برسد مطمئناً هپکو نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند چون متأسفانه شناختی نسبت به وضعیت فعلی شرکت وجود ندارد.

,

وی با اشاره به بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه ادامه داد: یکی از موارد این تفاهم‌نامه تولید ۲۰۴ دستگاه تا پایان سال ۹۹ است درحالی‌که بحث قطعات تحریمی دراین‌بین وجود دارد، ولی اگر فرض کنیم این مشکل هم وجود نداشته باشد اما زمان می برد، هرچند برخی شرکت‌های واردکننده این کار را می‌کنند و حتی دستگاه وارد می‌کنند چه برسد به قطعه!

,

رنجبر اظهار داشت: الآن در نیمه‌ی سال هستیم اما آیا ما می‌توانیم این تعداد را تا پایان سال به مرحله‌ی تولید برسانیم که در این تفاهم‌نامه ۲۰۴ دستگاه تا پایان سال ۹۹ مقررشده است، اگر نتوانیم این‌چنین خواهد شد که شرکت هپکو به تعهدات خود عمل نکرده است و نه مدیریت شرکت، همان‌طور که قبلاً هم به دلیل عدم شناخت تیم مدیریتی به خاطر برخی از قراردادها جریمه شدیم هپکو جریمه می‌شود و روزبه‌روز بدهکارتر خواهد شد.

,

نائب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو با اشاره به اعتراضات کارگری در این شرکت طی روزهای اخیر گفت: اعتراض کارگران به عدم وجود تولید در شرکت و دو ماه حقوق معوقه است که البته بخشی از حقوق‌های ۹۵ و ۹۶ برخی کارگران هم پرداخت‌نشده است و برای این موضوع تیم مدیریت شرکت باید پاسخگو باشند و اگر موانع در این مسیر وجود دارد بیان کنند.

,

وی بابیان اینکه ۵ سال است که ما به‌عنوان نماینده کارگران هپکو صحبت می‌کنیم ولی مدیران پاسخگو نیستند افزود: کارگران مسبب عدم وجود کار در شرکت نیستند و اگر بنا باشد که کارگر در مورد وضعیت شرکت پاسخگو باشد او هم باید همچون مدیران حقوق‌های چند ده‌میلیونی بگیرد.

,

رنجبر با اشاره به اعتراض کارگران نسبت به قطع برخی مزایای حقوق تصریح کرد: طبق قانون وقتی مزایایی در یک شرکت عرف شود یعنی چند سال پرداخت شود خلاف قانون اداره‌ی کار است که یک مدیر بنا به هر دلیل بخواهد آن را قطع کند.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: چرا مدیران شرکت در رابطه با فروش یک درصد از سهام هپکو توسط سازمان خصوصی‌سازی در اسفندماه ۹۸ که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان شد و به خزانه دولت واریز شد اعتراضی نداشتند درصورتی‌که همین مبلغ اگر در اختیار همین تیم مدیریت قرار می‌گرفت شاید می‌توانستند کاری انجام دهند.

,

گفتنی روز گذشته نیز خبرنگار دیارآفتاب در تماس با جمشید غلامی مدیرعامل شرکت هپکو اراک در خصوص اخرین وضعیت این مجموعه با پاسخ «مصاحبه نمی کنم» مواجه شد.

, مصاحبه نمی کنم,

تعدادی از کارگران هپکو به ما مراجعه کرده و از عملکرد مدیریت ناراضی هستند

, تعدادی از کارگران هپکو به ما مراجعه کرده و از عملکرد مدیریت ناراضی هستند, تعدادی از کارگران هپکو به ما مراجعه کرده و از عملکرد مدیریت ناراضی هستند,

محمود نعمتی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب در خصوص اعتراضات کارگران شرکت هپکو گفت: تعدادی از کارگران هپکو به ما مراجعه کرده‌اند و از عملکرد مدیریت شرکت ناراضی هستند لذا بنا شد روز پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، نمایندگان کارگران و مسئولین مربوطه جلسه‌ای در خصوص پیگیری و حل مشکلات این شرکت برگزار شود و مواردی که قادر به اصلاح است مورد اصلاح قرار گیرد.

,

وی در ادامه افزود: بخشی از گلایه کارگران این شرکت در خصوص قطع کردن حق شیفت، اضافه‌کار، کاهش حق سنوات و انتقاد از این است که چرا برای برخی افراد افزایش حقوق در نظر گرفته‌شده است.

,

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: این شرکت در بحث جابجایی مالکیت قرار دارد و مسئولین تأمین اجتماعی می‌گویند در حال انجام تشریفات کار هستند هرچند چیز مستندی به دست ما نرسیده است اما باید منظر بمانیم تا سهامدار جدید مستقر شود و ببینیم چه تصمیمی درباره مدیریت بگیرد که هر تصمیمی بگیرد مورداحترام است، مدیریت فعلی نیز به هر شکل ما تلاش می‌کنیم که کار خود را به‌خوبی انجام دهند.

,

شرکت هپکو اراک که بعد از دو بار خصوصی‌سازی ناموفق طی سال‌های گذشته از سال ۹۷ در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و در حالی که با توجه به اظهارت مسئولین بازگشت آن به دولت و مجموعه‌ی ایمیدرو قطعی تلقی می‌شد طی هفته‌های گذشته و به‌صورت ناگهانی با مصوبه‌ی هیئت‌وزیران و برای رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار شد.

, شرکت هپکو اراک که بعد از دو بار خصوصی‌سازی ناموفق طی سال‌های گذشته از سال ۹۷ در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و در حالی که با توجه به اظهارت مسئولین بازگشت آن به دولت و مجموعه‌ی ایمیدرو قطعی تلقی می‌شد طی هفته‌های گذشته و به‌صورت ناگهانی با مصوبه‌ی هیئت‌وزیران و برای رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار شد.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه