اخبار داغ

بازیگر و فیلم‌نامه نویس مشهدی:

پویش «به وقت روشنایی» فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه تثبیت می‌کند

پویش «به وقت روشنایی» فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه تثبیت می‌کند
مسعودی گفت: می‌توان با راه‌اندازی پویش‌هایی همچون «به وقت روشنایی» به‌صورت آرام ولی پیوسته فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه نهادینه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا مسعودی بازیگر و فیلم‌نامه نویس در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن حمایت از پویش «به وقت روشنایی» خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی از نیک‌ترین اعمال روزگار است که به هر بهانه‌ای که می‌شود باید مردم را به‌صرفه جویی در مصرف تمام انرژی‌ها ازجمله برق تشویق کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: مردمی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند بایستی باکمی تأمل و حس انسان دوستانه به این مطلب پی ببرند که شاید با مصرف بیش از اندازه برق با قطعی برق مواجه نشوند ولی هزاران نفر در شهرستان‌های کوچک و روستا‌ها با کمبود برق مواجه شده و ممکن است چند روز را در خاموشی به سر ببرند.

,

مسعودی تصریح کرد: اگر مردم با چشم خود ببیند که با یک ربع خاموشی وسایل سرمایشی در ساعات 12 الی 16 و صرفه‌جویی در مصرف برق، هزینه تأمین برقِ صرفه‌جویی شده جهت رسیدگی به مناطق حاشیه شهر و محروم صرف می‌شود مطمئناً دعوت بنده را به پویش «به‌وقت روشنایی» می‌پذیرند.

,

وی افزود: مصرف بیش از اندازه از آن سری از عادت‌ها است که متأسفانه باید برای ترک این عادت ملاحظه زیادی انجام داد ولی می‌توان با راه‌اندازی پویش‌هایی همچون «به وقت روشنایی» به‌صورت آرام ولی پیوسته فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه نهادینه کنیم.

,

این نویسنده و بازیگر رمز تغییر الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را فقط وجدان انسان دانست و گفت: شاید خیلی از افراد در مصرف انرژی‌های مختلف، هیچ مؤلفه‌ای به نام صرفه‌جویی نداشته باشند ولی باید بدانند که نسل‌های بعد نیز باید از تمام این منابع استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه