اخبار داغ

جوابیه اداره‌کل میراث فرهنگی در پاسخ به یک مطالبه مردمی؛

ثبت قله شاهوار در فهرست میراث طبیعی کشور یکی از 5 پرونده ثبتی شاهرود در سال جاری است

ثبت قله شاهوار در فهرست میراث طبیعی کشور یکی از 5 پرونده ثبتی شاهرود در سال جاری است
اداره‌کل میراث فرهنگی طی جوابیه‌ای در پاسخ به یک پیام مردمی، اعلام کرده است که ثبت قله شاهوار در فهرست میراث طبیعی کشور یکی از پنج پرونده ثبتی شاهرود در سال جاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به دنبال انتشار یک پیام مردمی در شبکه اطلاع‌رسانی مرآت استان سمنان در خصوص اقدامات انجام‌شده توسط اداره‌کل میراث فرهنگی به منظور حفظ منظر گردشگری شاهوار، روابط‌عمومی این اداره‌کل با ارسال جوابیه‌ای، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است. مرآت ضمن قدردانی از اداره‌کل میراث به سبب پاسخگویی در این زمینه، مشروح پاسخ این اداره‌کل را در ادامه منتشر می‌کند:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی مرآت

,

سلام علیکم

,

با احترام در پاسخ به پیام تلفنی منتشرشده در شبکه اطلاع‌رسانی مرآت در خصوص حفظ منظر گردشگری شاهوار و ثبت این اثر در فهرست میراث ‌طبیعی کشور، جوابیه ذیل در راستای صیانت از حقوق شهروندی، کرامت و ارزش‌گذاری به پیشنهادات و انتقادات جامعه و رسانه‌ها به حضور ایفاد می‌گردد:

,

«ثبت قله شاهوار در فهرست میراث ‌طبیعی کشور یکی از پنج پرونده ثبتی شهرستان شاهرود در سال‌جاری است که استعلام انتخاب مشاور برای تهیه و تنظیم پرونده برگزار شده و پرونده مرتبط با اثر برای دفاع مستند در وزارت میراث فرهنگی توسط مشاور در حال جمع آوری است.

,

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در طی سال‌های گذشته و برای معرفی هر چه بیشتر این جاذبه و فراهم کردن زیرساخت‌ها و تسهیلات برای جذب و اقامت گردشگران در منطقه شاهوار، زمینه ایجاد تأسیسات گردشگری از جمله 6  واحد اقامتگاه بوم‌گردی، یک رستوران و یک مجتمع تفریحی گردشگری را در روستاهای هدف گردشگری و مناطق نمونه گردشگری دامنه شاهوار از جمله مجن، نگارمن، ابرسج، فرحزاد، تاش و.... فراهم کرده است. همچنین پرونده فعالیت 2 مجتمع گردشگری و چند بوم‌گردی دیگر در دست اقدام است.

,

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فراهم کردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای توسعه زیرساخت‌ها در اطراف شاهوار است.

,

توجه به امور زیربنایی از جمله آموزش لیدرهای محلی و کارت‌دار و نیز توسعه صنایع‌دستی زمینه اشتغال بسیاری از مردم محلی را فراهم آورده است.

,

توجه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این میراث طبیعی ارزشمند به حدی است که در سال‌های گذشته برای حفظ منظر گردشگری شاهوار از موافقت با صدور مجوز معادن مختلف ممانعت شده است.»                                                                                                                                                                                     

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه