اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی مطرح کرد؛

افزایش ۸ برابری تولید ونتیلاتور در زمان تحریم/ در محصولات تولیدی دانش‌بنیان خودکفا هستیم

افزایش ۸ برابری تولید ونتیلاتور در زمان تحریم/ در محصولات تولیدی دانش‌بنیان خودکفا هستیم
قنبری با اشاره به افزایش 8 برابری ساخت ونتیلاتورها در زمان تحریم و ایام کرونا گفت: در زمینه محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان قطعا خودکفا هستیم لذا لازمه خودکفایی کشور فعالیت پیوسته پارک علم و فناوری، رسانه و صنعت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن اشاره به اینکه بحث خودکفایی شقوق مختلف دارد اظهار کرد: اعتماد به نفس و اعتماد به نخبگان جوان در راستای خودکفایی بحث اصلی است لذا باید به جوانان فرصت بدهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: تحریم ها برای تقویت خودکفایی کشور نقطه قوت شده است اما به دلیل اینکه مسئولان از خطاهای کوچک نیز گریزان هستند باعث شده که ریسک پذیری مدیران کم شود.

,

تحریم و کرونا موجب ریسک‌پذیری مدیران شد

, تحریم و کرونا موجب ریسک‌پذیری مدیران شد,

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه تحریم و کرونا موجب شد که مدیران مجبور به ریسک پذیری شوند گفت: اگر محصول دانش بنیانی در حال ساخت بود مدیران برای استفاده از آن بهانه‌های مختلفی پیدا می کردند ولی تحریم موجب پیشرفت استفاده از این محصولات داخلی شد که همین استفاده کردن موجب حل مسائل و اعتماد کردن به نخبگان جوان شده است.

,

وی افزود: با تمام محدودیت تحریم ها مانند حوزه قطعات، توسعه فناوری و بازار اما در کل برای دانش‌بنیان‌ها فرصت شد و شرکت های دانش بنیان بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

,

قنبری تصریح کرد: کرونا و تحریم محدودیت ها را به شدت افزایش داد اما در این محدودیت‌های افزایش یافته شرکت‌های دانش‌بنیان خودشان را بهتر می توانند نشان دهند چراکه بر اساس حل مسئله این شرکت‌ها فعالیت دارند.

,

مسئولان دولتی مسائل را کمتر با دانش‌بنیان‌ها حل می‌کنند

, مسئولان دولتی مسائل را کمتر با دانش‌بنیان‌ها حل می‌کنند,

وی افزود: اینکه مسئولان دولتی مسائل خودشان را با دانش بنیان ها کمتر حل می کنند صحیح است اما باید برای پوشش ریسک مدیران ارگان ها نیز تصمیم گیری شود.

,

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مدیران ارشد حوزه نفت و گاز به دلیل قرارداد با شرکت فناور برتر کشور بستیم، مورد مؤاخذه قرار گرفته است و اگر شرکت های خارحی خریداری می شد رفتار دیگری داشت، لذا برخی مدیران می‌خواهند علمی مشکلات را حل کنند.

,

وی با اشاره به اینکه مدیران دولتی باید پای کار دانش‌بنیان‌ها و خرید محصولات آنان بیایند چراکه اصلی‌ترین حمایت از شرکت دانش بنیان این است که محصولات آن خریداری شود افزود: با عنایت مستقیم رهبر معظم انقلاب کمیته سه نفره برای ترک تشریفات مناقصات تولید بار اول دانش‌بنیان رقم خورده که کمک زیادی کرده و در آینده نیز این قانون مزیت های خودش را بیشتر نشان خواهد داد لذا این در راستای پوشش ریسک محصولات دانش بنیان ایرانی مؤثر بوده است.

,

قنبری ادامه داد: هر محصولی که در شرکت‌های پارک علم و فناروی تولید می‌شود حتما در راستای خودکفایی کشور در حوزه خدمت یا تولید است و دست‌یابی به تکنولوژی توسط تیم در پارک علم و فناوری بسیار حیاتی است.

,

در محصولات تولید شده دانش‌بنیان خودکفا هستیم

, در محصولات تولید شده دانش‌بنیان خودکفا هستیم,

وی افزود: محصولات تولید شده حتما داخل ایران توسعه و پیشرفت داده شده و در آن زمینه قطعا خودکفا هستیم.

,

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: لازمه اقدامات در راستای خودکفایی کشور فعالیت شبکه‌ای و زنجیره پیوسته با حضور پارک علم و فناوری، رسانه و صنعت است و اعتماد به این محصولات باید بالا رود تا بازار بهتری برای این شرکت ها رقم بخورد اما باتوجه به اجرای قانون دانش‌بنیان‌ها از سال ۹۲ گام های خودکفایی خوبی برداشته شده است.

,

۷۵ درصد نیاز روزانه کشور به ونتیلاتور با دانش‌بنیان‌ها مرتفع شد

, ۷۵ درصد نیاز روزانه کشور به ونتیلاتور با دانش‌بنیان‌ها مرتفع شد,

وی با تأکید بر اینکه به دستاوردهای مورد استفاده در حوزه بحران کرونا اعتماد شده است افزود: در بخش ونتیلاتورها با همت یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی افتخارات خوبی کسب شد و ۷۵ درصد نیاز روزانه کشور را توانست برطرف کند.

,

قنبری اظهار کرد:  ۶۰ درصد نیروی انسانی در پارک علم و فناوری در حوزه انرژی، نفت و پتروشیمی مشغول فعالیت هستند و به حد بالای استانداردهای جهانی نزدیک شدیم و توان مقابله کامل با تحریم‌ها وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه ساخت ونتیلاتورها در زمان تحریم و ایام کرونا ۸ برابر افزایش داشته است و این شرکت نیز توان این تولید را دارند افزود: چالش اصلی این است که دانش بنیان ها موضوع جدیدی است و مسیر امیدوارکننده‌ای دارند.

,

اقتصاد دانش‌بنیان باید به درستی درک شود

, اقتصاد دانش‌بنیان باید به درستی درک شود,

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: خواسته اصلی ما این است که این موضوع به درستی اقتصاد دانش بنیان درک شود و اجازه داده شود که همین نخبگان حل مسئله داشته باشند و همچنین مجلس شورای اسلامی در پوشش ریسک مدیران خریدار محصولات دانش بنیان نقش مؤثری دارد تا این مسیر تسهیل شود.

,

فعالیت ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی

, فعالیت ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی,

وی با تأکید بر اینکه مطالبات اقتصادی شرکت های دانش بنیان نیاز به حل و فصل دارد افزود: زیرساخت‌های پارک علم و فناوری، فضای استقرار و زیرساخت خدمات رسانی به شرکت ها از مهم ترین نیازمندی ها است؛ چندین وزارت خانه برای دانش بنیان ها فعالیت دارند و پروژه تعریف می کنند در حالیکه باید متولی واحد داشته باشد.

,

قنبری گفت: در خراسان رضوی حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که در دو حوزه تجهیزات مهندسی پیشرفته و آی‌سی‌تی بیشترین فعالیت را دارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه