اخبار داغ

مسئول بسیج کارگری خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز مرحله دوم «شیفت ایثار» با مشارکت 10 هزار کارگر

آغاز مرحله دوم «شیفت ایثار» با مشارکت 10 هزار کارگر
یزدانی گفت: از فردا، در راستای مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در تمامی کارخانه‌های خراسان رضوی طرح شیفت ایثار آغاز و پیش‌بینی می‌شود 10 هزار کارگر در این طرح شرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی یزدانی، مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: قشر کارگر و بسیج کارگری همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا و استکبار بوده است و در این راستا هیچ‌گاه پشت رهبر و پیشوای خود را خالی نکرده‌اند و علی‌رغم مشکلات معیشتی که با آن مواجه هستند از آرمان‌های خود کوتاه نیامده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج کارگری خراسان رضوی، اجرای طرح ملی «شیفت ایثار» است که در این طرح کارگران یک شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد، فعالیت می‌کنند و درآمد حاصل از آن به بخش خیریه اختصاص می‌یابد که امسال با وضعیت به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مبلغ در جهت کمک به آسیب دیدگان معیشتی از کرونا اختصاص می‌یابد.

,

یزدانی با بیان اینکه همواره کارگران جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده‌اند اما از طرف دیگر به خاطر روحیه ایثار و کار جهادی همیشه در حمایت از انقلاب پیشگام هستند، تصریح کرد: طرح شیفت ایثار یکی از طرح‌های مداوم ما در سال است و به چند شکل اجرایی می‌شود بدین‌صورت که کارگران ما اضافه‌کاری می‌کنند و هزینه آن را صرف امور خیریه و تهیه بسته‌های معیشتی می‌کنند، نوع دوم شیفت ایثار بدین شکل است که کارگران برای ارتقاء سطح راندمان تولید بدون دریافت دستمزدی اضافه‌کاری می‌کنند.

,

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از دیگر اشکال اجرای طرح شیفت ایثار می‌توان به کاهش مصرف انرژی در چرخه تولید و زیباسازی محیط کار و فعالیت‌های زیست‌محیطی کارگران اشاره کرد از این رو باید توجه داشت که هم‌اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و کارگران ما با بصیرت بالایی که دارند مانند زمان 8 سال دفاع مقدس، سنگرها را خالی نکرده‌اند و از تولید حمایت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از 10 هزار نفر ساعت اضافه‌کاری در قالب شیفت ایثار انجام شده است، گفت: شیفت ایثار درواقع بخشی از اقدامات گروه‌های جهادی بسیج کارگران است که در ابتدای سال با توجه به شیوع کرونا این گروه‌ها فعال شدند و اقدام به ضدعفونی و پاک‌سازی محیط‌های کارگری و کارخانه‌ای کردند.

,

یزدانی ادامه داد: از درآمد حاصل از کمک‌های کارگران و تولیدکنندگان در قالب شیفت ایثار در خراسان رضوی بیش از 12850 بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه تهیه و بین کارگران از کار افتاده به دلیل شیوع ویروس کرونا توزیع شد همچنین یک مرکز نیکوکاری با کمک کمیته امداد، اداره کار و انجمن صنفی کارگران تشکیل شد که وظیفه رسیدگی به کارگران از کار افتاده را بر عهده دارد.

,

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان رضوی از توزیع روزانه 313 وعده غذای گرم در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه خبر داد و گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را کارگران ساختمانی دیدند لذا کارگران کارخانه‌ها به کمک آن‌ها شتافتند و در حد توان خود دست این قشر از جامعه کارگری را گرفتند.

,

وی تصریح کرد: از روز آینده، 14 مرداد ماه در راستای مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در تمامی کارخانه‌های خراسان رضوی طرح شیفت ایثار آغاز می‌شود و به‌صورت نمادین در کارخانه ایران‌خودرو این طرح به نمایش گذاشته می‌شود همچنین در راستای رزمایش مواسات هفته گذشته کارخانه فولاد جوین 1000 بسته معیشتی به مبلغ 500 هزار تومان و کارخانه ایران‌خودرو 1350 بسته معیشتی میان کارگران آسیب دیده از کرونا توزیع کرده‌اند.

,

یزدانی ضمن تشکر از جامعه فهیم کارگری، افزود: در حال حاضر بیش از 20 هزار کارگر در خراسان رضوی حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از این افراد در طرح شیفت ایثار شرکت کنند از این رو امیدواریم بتوانیم از طریق مبالغ جمع آوری شده، مقدار قابل توجهی بسته معیشتی تهیه و به کارگران آسیب دیده و از کار افتاده تقدیم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه