اخبار داغ

عزاداران اردبیلی همگام با تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدام می کنند؛

لبیک حسینیان اردبیل به فرمایشات رهبری/ از لغو مراسمات تا صرف هزینه های عزاداری برای کمک به نیازمندان

لبیک حسینیان اردبیل به فرمایشات رهبری/ از لغو مراسمات تا صرف  هزینه های عزاداری برای کمک به نیازمندان
حسینیان و هیئتی های دیار دارالارشاد اردبیل، فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نحوه عزاداری محرم امسال را فصل الخطاب قرار داده و مراسمات خود را لغو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، در پی سخنرانی روز جمعه مقام معظم رهبری در گفتگوی تلویزیونی با مردم در خصوص مراسم عزاداری ماه محرم و صفر، هیئت های عزاداری اردبیل لبیک گویان به فرمایشات رهبری،  مراسمات هفته خوانی، طشت گذاری و شبیه خوانی لغو و تعطیل کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

آیین های عزاداری اردبیل با قدمتی بیش از 6 قرن

, آیین های عزاداری اردبیل با قدمتی بیش از 6 قرن , آیین های عزاداری اردبیل با قدمتی بیش از 6 قرن ,
با نگاهی به تاریخچه عزاداری در کشور، فرهنگ عزاداری اردبیل از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و مردم دارالارشاد اردبیل از دیرباز ارادتی خالصانه به حسین(ع) سالار شهیدان و یاران باوفای او دارند.
,
 
,
1898317
, 1898317,
 
,
آیین عزاداری در اردبیل، از شب عید قربان شروع شده و تا روز اربعین حسینی با شور و حال و مراسم ویژه ای برگزار می شود و زبان زد خاص و عام است، بطوری که بسیاری از دوستداران حسینی از دور و نزدیک و حتی از کشورهای همسایه برای شرکت در این عزاداری ها و مراسمات به شهر اردبیل مسافرت می‌کنند.
,
 
,
عشق مردم این منطقه به حسین(ع) به آن اندازه است که در طول تاریخ این شهر و منطقه به شهر حسینی معروف گشته است.
,
 
,
1898316
 
, 1898316,
,
بصیرت و وقت شناسی اردبیل از زمان انقلاب تا به امروز
, بصیرت و وقت شناسی اردبیل از زمان انقلاب تا به امروز , بصیرت و وقت شناسی اردبیل از زمان انقلاب تا به امروز ,
 
,
مردم فهمیم استان اردبیل از زمان انقلاب تا امروز با بصیرت و وقت شناسی خود در صحنه ها، ولایتمداری و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی را ثابت کرده اند.
,
 
,
حضور رزمندگان این دیار در جبهه های حق علیه باطل و تقدیم هزاران شهید و جانباز به اسلام، نشان از مکتبی و عاشورایی بودن اهالی این استان است.
,
 
,
بصیرت و وقت شناسی در زمان توطئه های دشمن، حضور گسترده در راهپیمایی ها و محکومیت ذشمن، حضور حداکثری در پای صندوق های رای، این ها همه از ولایی بودن اهالی دارالارشاد اردبیل خبر می دهد.
,
 
,
1898312
, 1898312,
 
,
کمک مومنانه از دیگر صحنه های تبلور فرمانپذیری و نوع دوستی مردم اردبیل است که بعد از فزمایشات رهبری در ایام کرونایی جهت کمک به قشرهای آسیب دیده از شیوع این بیماری، به میدان آمده و در مرحله نخست رزمایش همدلی، سنگ تمام گذاشتند.
,

فرمایشات رهبری فصل الخطاب است

, فرمایشات رهبری فصل الخطاب است, فرمایشات رهبری فصل الخطاب است,

با نزدیک شدن به ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع)، صحبت از برگزاری یا عدم برگزاری مراسمات و عزاداری در روز های کرونایی بود که رهبر معظم انقلاب روز عید قربان توصیه هایی در خصوص نحوه عزاداری مردم را تاکید کردند.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز عید قربان در سخنرانی زنده تلویزیونی، ملت شریف ایران را به حضور پُر نشاط و گسترده‌تر در مسابقه معنوی «کمک مؤمنانه به قشرهای آسیب دیده و یاری مجاهدان سلامت» فراخواندند.

,

ایشان درباره عزاداری ماه محرم تأکید کردند: همه سوگواران حسینی، هیأت ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند زیرا موضوع بسیار مهم است.

,

رهبر معظم انقلاب به مساله عزاداری در محرم اشاره و تصریح کردند: در عزاردای‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

,

1898313

, 1898313,

بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص مراسم عزاداری ماه محرم و صفر، هیئت های عزاداری اردبیل، با صدور بیانیه هایی فرمایشات رهبری را فصل الخطاب قرار داده و اجرای مراسمات در این ایام را منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا قرار دادند.

,

کانون مداحان و بسیج مداحان پایتخت حسینیت شهر دارالار ارشاد اردبیل نیز در پیامی اعلام کردند:  ما نیز دست اطاعت و ادب بر سینه گذاشته و در جمیع امور گوش به فرمان حضرتعالی خواهیم بود. سلامت مردم بیش از دیگران، برای هیأتیها مهم است. پیشاپیش عید ولایت عید غدیر را که نزدیک است ، محضر حضرتعالی و ملت بزرگ ایران تبریک میگوییم.

,

لغو داوطلبانه مراسمات محرم توسط برخی هیئت ها

, لغو داوطلبانه مراسمات محرم توسط برخی هیئت ها, لغو داوطلبانه مراسمات محرم توسط برخی هیئت ها,

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما اظهار داشت: از ماه های قبل کارگروه های مراسمات ماه محرم در شرایط کرونایی با حضور مسئولین و صاحب نظران استانی تشکیل و ابعاد مختلف متناسب با شرایط مختلف بررسی شد.

,

وی افزود: با مصوبه ستاد استانی کرونا مراسم شهادت مسلم بن عقیل(ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و کمترین آسیب در محله عالی قاپو اردبیل به بهترین شکل برگزار شد.

,

1898314

, 1898314,

جعفرزاده تصریح کرد: ادامه مراسمات و برگزاری آن در روزهای آینده با توجه به شرایط قرمز گرونایی حاکم در برخی نقاط استان، بستگی بر شرایط دارد و در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و بصورت داوطلبانه، برخی هیئت های عزاداری اردبیل مراسمات خانگی و هفته خوانی های خود را تعطیل کردند.

,

نباید بهانه دست دشمن دهیم

, نباید بهانه دست دشمن دهیم, نباید بهانه دست دشمن دهیم,

نادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: اعضای کانون های مساجد به عنوان دلسوختگان عاشورای حسینی(ع) در خصوص شیوه های عزاداری و سوگواری ماه محرم منویات مقام معظم رهبری را اجرایی خواهند کرد.

,

1898315

, 1898315,

وی افزود: نباید برنامه های ماه محرم دستاوریزی برای توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب باشد و از امر ولایت تبعیت خواهیم کرد.

,

 

,

هئیت های مذهبی اردبیل مراسمات خود را تعطیل کردند

, هئیت های مذهبی اردبیل مراسمات خود را تعطیل کردند, هئیت های مذهبی اردبیل مراسمات خود را تعطیل کردند,

حسینیان و هیئت های مذهبی اردبیل با صدور بیانیه هایی مراسمات و برنامه های خود در ایام ماه محرم را لغو و آمادگی خود جهت اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کردند.

,

1898321

, 1898321,

 

,

1898322

, 1898322, 1898322,

صرف هزینه های عزاداری برای خرید اقلام بهداشتی

, صرف هزینه های عزاداری برای خرید اقلام بهداشتی, صرف هزینه های عزاداری برای خرید اقلام بهداشتی,

هیئت امنا و حسینیان محله معمار اردبیل با صدور پیامی سلامت آحاد جامعه را شرط اول شعور حسینی دانسته و با تعطیلی مراسمات خود مردم برای عمل به شعار " هر خانه یک حسینیه" توصیه کردند.

,

عزاداران محله معمار از صرف هزینه های عزاداری ماه محرم برای خرید اقلام و توزیع آن در محلات کم برخوردار خبر دادند.

,

1898320

, 1898320,

نظرات کربران شبکه های اجتماعی

, نظرات کربران شبکه های اجتماعی , نظرات کربران شبکه های اجتماعی ,

شهرام محمدی، روزنامه نگار، فعال سیاسی و اجتماعی در صفحه توییتری خود نوشت:

,

1898319

, 1898319,

حامد عاقل فعال مجازی و فرهنگی نیز در واکنش به عدم تعطیلی مراسمات عروسی در ایام کرونایی نوشت:

,

1898323

, 1898323,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه