اخبار داغ

معاون بازرسی سازمان صمت قزوین اعلام کرد؛

شناسایی بیش از ۲۸۰۰واحد متخلف/ ۵۰ واحد احتکارکننده در قزوین به تعزیرات معرفی شدند

شناسایی بیش از ۲۸۰۰واحد متخلف/ ۵۰ واحد احتکارکننده در قزوین به تعزیرات معرفی شدند
علی‌اکبر کبیری، معاون بازرسی سازمان صمت قزوین گفت: بیش از ۵۰ واحد صنفی در رسته‌های عمده فروشان مواد غذایی و کالاهای اساسی که اقدام به عدم عرضه و احتکار کالا کرده بودند، شناسایی و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر کبیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از 47 هزار و 990 واحد صنفی، بازرسی صورت گرفته که از این تعداد، 2 هزار و 869 واحد متخلف شناسایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و تحریم‌هایی که علیه کشور صورت گرفت؛ دولت برای واردات برخی کالاها نظیر انواع لاستیک، لوازم خانگی، برخی کالاهای اساسی نظیر برنج و شکر و اقلام پروتئینی مانند گوشت، ارز 4 هزار و 200 تومانی در نظر می‌گرفت که با حذف ارز دولتی شاهد افزایش قیمت کالاهای ذکر شده بودیم.

,

این مقام مسئول بیان کرد: جهت نظارت و بازرسی از وضعیت بازار، گشت‌های مشترکی متشکل از سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی و نیروی انتظامی فعال شد تا با افرادی که به عنوان اخلالگران اقتصادی اقدام به عدم عرضه کالا و احتکار داشتند، برخورد شود.

,

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی شعب ویژه نسبت به بازرسی از این واحدها اقدام شده و با مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی یا تولیدی، تشکیل پرونده شده و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

,

گران‌فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات اصناف

, گران‌فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات اصناف,

معاون بازرسی سازمان صمت قزوین با اشاره به ثبت یک هزار و 476 مورد گزارش و شکایات مردمی افزود: عمده‌ترین تخلفات به ترتیب اولویت در مورد گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای تعهدات و عدم عرضه کالا بوده است.

,

کبیری تصریح کرد: بیش از 50 واحد صنفی در رسته‌های عمده فروشان مواد غذایی و کالاهای اساسی که اقدام به عدم عرضه و احتکار کالا کرده بودند، شناسایی و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

,

وی ابراز کرد: طرح نظارت بر لوازم خانگی نیز یکی از طرح‌هایی است که اکنون در حال انجام است و در این راستا تاکنون 5 انبار کالا که اقلام لوازم خانگی در آنها نگهداری می‌شد، به دلیل عدم اعلام موجودی و عدم عرضه شناسایی شدند که بعد از تشکیل پرونده، جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

,

معاون بازرسی سازمان صمت قزوین گفت: واحد ستاد خبری و تلفن 124 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است که در اسرع وقت رسیدگی خواهند شد.

,

عمده مواد اولیه روغن جامد به صورت وارداتی است

, عمده مواد اولیه روغن جامد به صورت وارداتی است,

کبیری درخصوص عدم عرضه و کمیاب شدن روغن نباتی تصریح کرد: عمده مواد اولیه روغن جامد را دانه‌های روغنی آفتاب‌گردان و پالم تشکیل می دهند که عمدتا به صورت وارداتی هستند.

,

وی در ادامه گفت: از سوی وزارت صمت تدابیر لازم در خصوص واردات مواد اولیه صورت گرفته و اکنون بخش عمده‌ای از مواد اولیه در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته که عمدتا در حال تولید روغن مایع هستند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، وزارت بهداشت و درمان به جهت مقوله حفظ سلامت افراد لازم دانستند تا واحدهای تولیدی، تولیدات روغن جامد را به روغن مایع تبدیل کنند که خوشبختانه اکنون ما هیچ مشکلی در حوزه توزیع روغن مایع در استان نداریم.

,

این مقام مسئول در خصوص قیمت نهایی تخم‌مرغ گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور هر کیلو تخم مرغ در مرغداری 9 هزار و 500 تومان برای عمده فروش و 11 هزار تومان برای مصرف کننده قیمت‌گذاری شده است.

,

کبیری با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ 22 هزار تومان برای مصرف کننده اعلام شده است، گفت: با اعمال تعرفه‌های دولت در خصوص صادرات تخم مرغ؛ تقریبا صادرات به خارج از کشور منتفی شده و اکنون قیمت تخم‌مرغ پایین از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه