اخبار داغ

قهرمانان کشتی جهان و المپیک پیگیر درمان دختر سیستانی

رحیمی و خادم هوای حوا را دارند

رحیمی و خادم هوای حوا را دارند
قهرمانان کشتی جهان و المپیک پیگیر درمان دختر سیستانی هستند که طی یک حادثه دست خود را از دست داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود یک سال قبل بود که خبر تلخی از یکی از روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان به گوش رسید. حوا رئیسی، یکی از ساکنین روستای مولاآباد کشاری که برای شست و شوی لباس های خود به خاطر بی آبی در منطقه مجبور شده بود به رودخانه برود، با حمله یک گاندو(نوعی تمساح) دست راست خود را از دست داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بعد از مدتی حسن رحیمی، قهرمان سابق کشتی که به همراه رسول خادم به این منطقه سفر کرده بود، پیگیر روند درمانی این دختر 8 ساله شدند.

,

حسن رحیمی، دارنده مدال برنز المپیک ریو در این باره گفت: حدود یک سال قبل بود که برای توزیع اقلام به سیستان و بلوچستان رفته بودیم و متوجه شدیم که چنین اتفاقی رخ داده. اقدامات مربوط به درمان این دختر بچه را با همکاری رسول خادم پیگیری کردیم. او به تهران آمد و بعد از معاینه توسط پزشکان با توجه به اینکه دستش از بازو قطع شده بود، دست مصنوعی برایش نصب شد. البته با توجه به اینکه حوا در سن رشد است، باید در آینده هم دست مصنوعی بهتری برای او نصب شود.

,

وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود آب حوا و خواهرش آسیه که چند سال از او بزرگتر است، برای شست و شو به رودخانه رفته بودند. اول گاندو پای حوا را گرفته بود، اما آسیه ایستاده بود و با این تمساح جنگیده بود. در نهایت دست حوا توسط این گاندو قطع شده و بلافاصله آسیه دست هوا را با یک شال می بندد. خونریزی بند آمده بود که حوا زنده ماند؛ وگرنه در هنگام انتقال به بیمارستان در چابهار که 100 کیلومتر با روستای ملاآباد کشاری فاصله داشت، ممکن بود جان این دختر بچه از دست برود.

,

قهرمان کشتی جهان خاطرنشان کرد: من و رسول خادم پیگیر روند درمان حوا هستیم و در حال حاضر به دلیل اینکه این دختر بچه در سن رشد بسر می برد امکان استفاده از دست مصنوعی هوشمند برای وی وجود ندارد اما در آینده ای نزدیک این امکان را برایش فراهم خواهیم کرد که هیچ گونه کمبودی را احساس نکند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه