اخبار داغ

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با دانا:

پیشنهاد برگزاری کنکور در ورزشگاه ها را ارائه کرده‌ام/ چرا برگزاری کنکور در پاییز غیر ممکن است؟

پیشنهاد برگزاری کنکور در ورزشگاه ها را ارائه کرده‌ام/ چرا برگزاری کنکور در پاییز غیر ممکن است؟
عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا به دانا با تصریح بر این نکته که کنکور نباید به هیچ عنوان در فضای سربسته برگزار شود، گفت : من پیشنهاد کردم که برگزاری کنکور در فضا های رو باز مثل ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی و اماکنی شبیه به آنها برگزار شود
[

دکتر مینو محرز در گفت و گو با خبرنگار سلامت  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سوء تعبیری که از اظهاراتش مبنی بر مخالفت در برگزاری کنکور در سایر رسانه‌ها صورت گرفته بود؛ گفت: من در وهله اول با برگزاری هر گونه اجتماع مخالفت کردم . الان هم تاکید می کنم که تجمعاتی مانند عزا و عروسی و... نباید به هیچ عنوان برگزار شود.

, دکتر مینو محرز در گفت و گو با خبرنگار سلامت, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در ادامه افزود: چو.ن اجتماعاتی مانند عزا و عروسی که بیشترین مشکلاتمان از جمله مرگ و میرهای تاسف برانگیزی که امروز شاهد آن هستیم، در برگزاری این مراسمات طی چند ماه گذشته بوده است

,

وی ادامه داد: طبیعی است که برگزاری کنکور هم در دسته بندی تجمعات تعریف می شود؛ آنهم با آن شمار زیاد داوطلبان کنکور که در صورت برگزاری  مانند سال های گذشته در اماکن مسقف و سربسته، قطعاً خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی به همراه خواهد داشت.

,

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: من پیشنهاد کردم که برگزاری کنکور در فضا های رو باز مثل ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی و اماکنی شبیه به آنها برگزار شود؛ مثلا استادیوم آزادی در تهران بهترین نمونه ای است که می توان از آن استفاده کرد.

,

نباید کنکور به هیچ عنوان در فضای سربسته برگزار شود

, نباید کنکور به هیچ عنوان در فضای سربسته برگزار شود,

 

,

, ,

 

,

وی با تصریح بر اینکه برگزاری آزمون کنکور نباید به هیچ عنوان در فضای سربسته و مسقف برگزار شود، ادامه داد: طبیعی است که در شهرستان ها هم باید مسئولان چنین اماکنی با متولیان برگزاری کنکور همکاری کنند. چرا که این مورد به سلامت فرزندان کشورمان مربوط می شود که هر گونه کوتاهی که از سوی هر دستگاهی صورت بگیرد گناهی نابخشودنی خواهد بود.
 

,
,

به تعویق افتادن کنکور لطمات دیگری به داوطلبان وارد می‌کرد

, به تعویق افتادن کنکور لطمات دیگری به داوطلبان وارد می‌کرد,

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA) در تکمیل سخنانش با خاطر نشان کردن این نکته که به تعویق افتادن کنکور به صلاح نیست، عنوان کرد: در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که به تعویق افتادن کنکور ممکن است لطمات دیگری را به داوطلبان و خانواده های آنان تحمیل کند. بنابراین توصیه کردم که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزاری کنکور در فضای روباز مانند استادیوم آزادی امکان پذیر خواهد بود.

, IRCHA,

وی در پاسخ به سوالی که این نقطه نظرات، اساسا شامل دیدگاه اعضای کمیته علمی مبارزه با کرونا است یا خیر؟ گفت: نخیر؛ تمام آنچه که عنوان کردم دیدگاه های خودم است و به کمیته علمی مبارزه با کرونا ربطی ندارد. با این وجود نمی دانم ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و حتی مجلس برگزاری کنکور در ورزشگاه ها را که پیشنهاد من بود قبول دارند یا خیر؟

 

,
,
,

موافقت با برگزاری کنکور در ورزشگاه ها  فوق العاده است

, موافقت با برگزاری کنکور در ورزشگاه ها  فوق العاده است,

دکتر محرز پس از شنیدن ماوقع جلسات مجلس و وزارت خانه های مرتبط حول برگزاری کنکور و اختصاص 8 هزار ورزشگاه برای این منظور، عنوان کرد: موافقت با برگزاری کنکور در ورزشگاه ها  فوق العاده است. چون هم داوطلبان کنکور و خانواده های آنان استرس عقب افتادن از آزمون را نخواند داشت و هم می توان از بابت ابتلای داوطلبان کنکور که امید های آینده کشور هستند، آسوده خاطر بود.
وی در توضیحات تکمیلی خود خاطر نشان کرد: این روزها خوشبختانه هوا مساعد است. به شرط آنکه آغاز آزمون در ساعت 7 صبح باشد که به محض گرم شدن هوا در ساعات میانی روز زمان برگزاری به اتمام رسیده باشد. در این صورت می توان یکی از مهمترین رخدادهای کشور یعنی کنکور را با تدبیر و برنامه ریزی صحیح به انجام و به سامان رساند.
 

,
,
,

نمی‌توان پیش بینی کرد که پائیز و زمستان وضع چگونه خواهد بود

, نمی‌توان پیش بینی کرد که پائیز و زمستان وضع چگونه خواهد بود,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برگزاری کنکور در فصول سرد سال گفت: با توجه به بحران کرونا و فراگیری این ویروس نمی‌توان پیش بینی کرد که پائیز و زمستان پیش رو وضعیت چگونه خواهد بود؟ ضمن اینکه ترکیب کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان خطرات بیشتری برای همه از جمله دانش آموزانی خواهد داشت که باید برای شرکت در آزمون از منازل خود خارج شوند.
 

,
,

در فصول سرد امکان برگزاری کنکور در ورزشگاه ها وجود ندارد

, در فصول سرد امکان برگزاری کنکور در ورزشگاه ها وجود ندارد,

نکته دیگر این است که در فصول سرد امکان برگزاری کنکور در اماکن روباز مانند ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی وجود نخواهد داشت و باید در اماکن مسقف و سربسته اقدام به برگزاری آزمون کرد. در این صورت تمام مخاطرات در کنار هم مجموع خواهند شد.

,

 

,

به گزارش راه دانا؛ لازم به ذکر است که اواخر هفته گذشته همشهری آنلاین از قول دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا نوشت: وضعیت فعلی تهران اصلا خوب نیست و کنکور باید عقب بیفتد. چون سرعت انتشار بیماری کرونا فوق‌العاده بالاست و به سرعت همه را مبتلا می‌کند.

,

این در حالی بود که روز گذشته وزیر بهداشت در مجلس شورا اسلامی اصرار به برگزاری کنکور در روزهای آتی داشت.

,

بنابراین این تناقض مطرح شد که چگونه ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت که در یک جبهه و با رویکردی واحد با این بیماری مقابله و مبارزه می کنند، چنین مواضع غیر هم سویی داشته باشند.

,

با این اوصاف گفتگوی فوق در راستای تنویر افکار عمومی  و روشن شدن موضع با دکتر محرز اخذ و منتشر شد.

,

انتهای پیام / خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه