اخبار داغ

فرزند شهیده کبابیان:

مادرم پس از ۶ ماه به فرزند شهیدش پیوست/ شهدای حادثه سال ۶۶ و فاجعه "منا" بسیار مظلومان شهید شدند

مادرم پس از ۶ ماه به فرزند شهیدش پیوست/ شهدای حادثه سال ۶۶ و فاجعه "منا" بسیار مظلومان شهید شدند
غلام حسن انجرانی، فرزند شهیده کبابیان گفت: مادرم تنها شش ماه پس از شهادت فرزندش، در شهر مکه به علت استشمام گازهای سمی و اصابت گلوله جام شهادت را نوشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، مراسم حج سال 66، یکی از صفحات کتاب پر از جنایت آل‌ سعود است که در آن کشتار بیش از 270 نفر از شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند را رقم می‌‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


روز ششم ذی ‌الحجه سال 1407 (مصادف با روز نهم مرداد ماه 1366 شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است؛ مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد.

,
,

در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به ‌طوری ‌که نیمی از کشته ‌شدگان زنان بودند. در این میان تعدادی از زائران ایرانی هم حضور داشتند که به شهادت رسیدند.

,

یکی از بانوانی که مظلومانه در حادثه حج سال 66 به شهادت رسید، طاهره کبابیان از زائران قزوین بود. در این گفت‌وگو دقایقی را پای صحبت‌ فرزند این شهیده قزوینی نشستیم.

,

غلام حسن انجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مادرم در نوزدهم آبان سال ۱۳۱۷، در شهر قزوین به دنیا آمده و پدرش حسین و مادرش رقیه نام داشت.

,

وی افزود: مادر و پدرم در سال 1334 به واسطه نسبت فامیلی دوری که داشتند باهم ازدواج کردند و سپس صاحب سه پسر و چهار دختر شدند.

,

فرزند شهیده کبابیان گفت: مادرم تا پایان دوره ابتدایی درس خوانده و خانه‌دار بود؛ اما سواد قرآنی داشت و در جلسات قرآنی بانوان به عنوان قاری و مربی قرآن شرکت می‌کرد و همچنین هر هفته در منزل خودمان در روزهای یکشنبه جلسات قرآن برگزار می‌شد.

,

انجرانی بیان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند؛ حجاج زمانی که به مکه می‌روند باید عنصر سیاسی حج یعنی برائت از مشرکین را عملی کنند، لذا هرساله زائران در این مراسم شرکت می‌‎کردند و در سال 66 هم برائت از مشرکین برگزار شد.

,

مادرم آرزوی شهادت و پیوستن به فرزند شهیدش را داشت

, مادرم آرزوی شهادت و پیوستن به فرزند شهیدش را داشت,

وی ادامه داد: هر چند آل سعود با مراسم برائت از مشرکین و اعلام بیزاری از استکبار در مکه موافق نبود؛ اما حجاج ما هرساله روز و مکان خاصی را تعیین می کردند و در شهر مکه به برائت از مشرکین می‌پرداختند.

,

فرزند شهیده کبابیان ابراز کرد: آل سعود با همکاری امریکا قصد داشت، کاری کند که دیگر هیچ‌وقت مراسم برائت از مشرکین در مکه صورت نگیرد.

,

انجرانی ادامه داد: پس از برگزاری مراسم برائت از مشرکین، آل سعود نقشه خود را عملی و با باتوم و اسلحه به حجاج ایرانی حمله کرد و حدود 400 نفر را به خاک و خون کشاند که از این تعداد 300 ایرانی و 100 حجاج خارجی کشته شدند.

,

وی عنوان کرد: برادرم ناصر انجرانی در سال 65 به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور داشت که در 25 دی ماه 1365 به شهادت رسید و مادرم تنها شش ماه پس از شهادت فرزندش، در شهر مکه به علت استشمام گازهای سمی و اصابت گلوله جام شهادت را نوشید.

,

فرزند شهیده کبابیان با بیان اینکه مادرم هم آرزوی شهادت و پیوستن به فرزندش را داشت، گفت: مادرم یک روز قبل از سفر حج به مزار شهدا رفته بود و سر مزار برادرم گفته بود؛ «ناصر جان من را هم زیر پای خودت جا بده».

,

انجرانی بیان کرد: پدرم روز برائت از مشرکین، به دلیل کسالت نتوانسته بود از هتل خارج شود؛ اما مادرم و همسر برادرم برای شرکت در مراسم رفته بودند.

,

وی افزود: پس از حادثه پدرم شنیده بود که رادیو ایران نام مادر و همسر برادرم را جزو شهدا اعلام کرده است؛ البته همسر برادرم شهید نشده بود، چون این دو نفر همراه یکدیگر بودند اسامی هر دو را به ‌عنوان شهید اعلام کرده بودند.

,

فرزند شهیده کبابیان تصریح کرد: به گفته همسر برادرم، مادرم در صف اول برائت از مشرکین قرار می‌گیرد و به جهت هجوم سربازان آل سعود، بر اثر استشمام گازهای سمی و ضربه مغزی، به شهادت می‌رسد.

,

انجرانی ادامه داد: مادرم یک شخصیت انقلابی، مومن، متدین، با خدا و اهل نماز شب بود و از ابتدای امر خانواده را به دین و دیانت سوق می‌داد و در مسیر قرآن فعالیت می کرد و به وظایف دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر تاکید زیادی داشت.

,

وی تاکید کرد: مادرم اگر شخصی را می‌دید که احیانا با پوشش نامناسب در جامعه حاضر شده است؛ هیچ ابایی نداشت و با روی خوش به آن فرد تذکر می‌داد.

,

آل سعود دست نشانده امریکا و جزو حاکمان خائن است

, آل سعود دست نشانده امریکا و جزو حاکمان خائن است,

انجرانی تصریح کرد: مادرم به دلیل شخصیت انقلابی که داشت گوش به فرمان امام بود و در برائت از مشرکین در صف اول قرار داشت که همین موضوع باعث شد در سال 66 جزو اولین افرادی باشد که به درجه شهادت رسید.

,

فرزند شهیده کبابیان بیان کرد: 10 روز پس از آن حادثه، پیکر مادرم مظلومانه به ایران منتقل و مراسم تشییع و تدفین بسیار باشکوهی برگزار شد و مردم قزوین واقعاً حق شهیده را ادا کردند.

,

انجرانی ادامه داد: خاطره‌ای که از روز تشییع پیکر مادرم به یاد دارم، این است که افراد بسیاری برای بدرقه مادرم حاضر شده بودند و قسمتی از تشییع مادرم توسط بانوان انجام شد که حس و حال عجیبی داشت.

,

وی افزود: مادرم به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید و پیکرش درست در قطعه بالای مزار پسر شهیدش ناصر، آرام گرفت.

,

این فرزند شهید عنوان کرد: مادرم به برادرم گفته بود که "از خدا بخواه من را زیر پایت جای دهد" و او نیز، مادرمان را نه تنها پیش خودش برد بلکه بالای سرش جای داد و حق فرزندی را به‌ جا آورد.

,

انجرانی در خصوص تشابه حادثه سال 66 و فاجعه منا در سال 94 گفت: حادثه منا در نتیجه بی‌مبالاتی و بی‌عرضه‌گی آل سعود بود و شباهت این دو حادثه این است که همه افراد حاضر در این صحنه بسیار مظلومانه شهید شدند.

,

وی در خصوص حسی که به رژیم آل سعود دارد، تاکید کرد: حس من به این رژیم منحوس حس خوبی نیست و نخواهد بود؛ چراکه آل سعود دست نشانده امریکا و جزو حاکمان خائن است.

,

فرزند شهیده کبابیان در پایان در مورد وصیتنامه مادرش بیان کرد: در بخشی از وصیتنامه مادرم آمده است؛ "خدایا من با تو عهدی بسته‌ام که در دنیا به ‌فرمان تو باشم. چه‌ بسا قرآن کریم گفته است: «هاجروا فی سبیل الله» چه زیباست به راهش هجرت کردن؛ هجرت و جهادی که به‌ حق شهادت می‌آفریند و شهادت، حیات افتخار و سعادت به انسان می‌دهد و کشته شدن در راهش، انسان را به تکامل می‌رساند و امیدوارم که خون ناقابل من تداوم بخش انقلاب اسلامی باشد".

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه