اخبار داغ

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند خبر داد

ارز آوری ۷۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند طی دو سال گذشته

ارز آوری ۷۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند طی دو سال گذشته
ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه در طی دوسال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار ارزآوری توسط پتروشیمی انجام شده، گفت: همه این ارز در سامانه نیما آورده منتقل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ابراهیم ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند عصر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه بیش از 2 سال از خروج آمریکا از برجام می گذرد گفت: یکی از بخش های مهم مورد هدف تحریم ها نفت و گاز بود که بخش پتروشیمی در این موضوع اهمیت بسزایی داشت و حتی کشورهایی که ادعای دوستی می کردند در بخش تامین کاتالیست ها همکاری نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: پتروشیمی شازند در طول این سالها همواره مورد اهداف جدی تحریم ها بوده و اکنون هم این تحریم ها به شکل جدی تر ادامه دارد و مرتب در حال رصد شدن می باشد چراکه پتروشیمی شازند یک مجموعه تاثیرگذار در تولید ناخالصی ملی است و نقش بسیار موثری را ایفا می کند.

,

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت: خوشبختانه با همت و اراده نیروهای مخلص و توانمند مجموعه تحریم ها و نقشه های دشمنان تاکنون بی اثر شده و امروز پتروشیمی شازند علاوه بر اینکه به ۳ هزار واحد پایین دستی خدمات می دهد.

,

وی با بیان اینکه اورهال پتروشیمی شازند در سال گذشته در طول ۲۷ سال عمر این مجموعه بی سابقه بوده،گفت: این اورهال در کشور نیز سابقه نداشته چراکه بدون حضور نیروهای خارجی نقش آفرینی گسترده ای انجام شد و داخلی سازی بیش از ۲ هزار قطعه شکل گرفت که یک کارشناس خارجی هم وجود نداشت و ماموریت امسال پتروشیمی شازند ۱۰ میلیون یورو داخلی سازی است.

,

ولدخانی با اشاره به دستاوردهای پتروشیمی شازند در خصوص تأمین تجهیزات مبارزه با کرونا بیان کرد: خوشبختانه با مدیریت های توانمند و هوشمندی هایی که در گذشته انجام شد گریدهای سرم، سرنگ ، گان و ماسک زیرساخت های آن قبل از کرونا وجود داشت و امروز به میزان نیاز و حتی برای صادرات تولید می شود.

,

وی افزود: متاسفانه در ابتدای شیوع بیماری کرونا به دلیل نبود برخی تجهیزات عزیزانی به شهادت رسیدند و پتروشیمی شازند امروز در حوزه ساخت تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده پیشتاز است.

,

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه در طی دوسال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار ارزآوری توسط پتروشیمی انجام شده، گفت: همه این ارز در سامانه نیما آورده شده و یک سنت آن نیز در استفاده خارجی قرار نگرفته است.

,

ولدخانی با اشاره به اینکه سالیانه بیش از یک هزار میلیارد تومان پتروشیمی شازند در استان هزینه می کند،افزود: این رقم بسیار بالایی است و این برای استان ظرفیت های بسیار خوبی از جمله اشتغال و تولید ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به رفع آلایندگی این مجموعه بیان کرد: پروژه جمع آوری بخارات بنزین نقش به سزایی در عدم آلایندگی محیط زیستی داشته و خوشبختانه چندسالی است که از آلایندگی خارج شده ایم.

,

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: همچنین این مجموعه به صورت آنلاین در سامانه های هوشمند محیط زیست پالایش می شوند و ۳ سیستم مجزا به طور جداگانه آب ، خاک و هوای این مجموعه را تحت نطارت دارند و پسماندهای مجموعه به مکان هایی که مجوز صادر شود ارسال خواهند شد.

,

وی با اشاره به صادرات محصولات این مجتمع بیان کرد: بخشی از محصولات را به کشورهای همسایه صادر می کنیم و امروز علیرغم همه مشکلات به بیش از ۱۲ کشور آسیایه میانه صادرات داریم و بازار محصولات را در آن کشورها ایجاد کرده ایم.

,

ولدخانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا یک کاهش جدی در مصرف بنزین کشور داشتیم و هم اکنون این کاهش نیز ادامه دارد و مشکلاتی را برای بازار فروش ما در برخی کشورها ایجاد کرده و دلیل آن این است که صرف اقتصادی برای ما ندارد و آنها هم کشور دیگری جایگزین می کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه نقش پتروشیمی شازند در مسئولیت ها و حوادث اجتماعی همواره تاثیرگذار بوده،گفت:  افتخار می کنیم در هر بخشی که مردم مشکل داشتند ورود پیدا کردیم و در خصوص اقدامات مقابله ای با کرونا علیرغم اینکه جزء ماموریت های پتروشیمی نبود اما به موضوع تولید مواد ضدعفونی کننده ورود پیدا کردیم و آنها را در سطح منطقه و استان توزیع کردیم.

,

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: همچنین ۵۰۰ میلیون تومان به بیمارستان آیت الله خوانساری اراک کمک شد و در بخش های تامین بسته های معیشتی، کمک به خانواده زندانیان ، افراد تحت تکلف بهزیستی و خود زندانیان و ساخت منازل روستایی آسیب دیده از سیل نیز اقدامات خوبی انجام دادیم.

,

وی با اشاره به ساخت بیمارستان شازند بیان کرد: در سال ۹۶ طبق مصوبه مجمع مبلغ ۴۰میلیارد تومان که ۱ میلیون دلار بود به این موضوع اختصاص دادیم که به دلایلی تاکنون ساخته نشده و این به مجموعه پتروشیمی ارتباطی ندارد و امروز مسئولین به این نظر رسیدند که مشکل سخت افزاری رسیدند که در شازند مشکل سخت افزاری برای بیمارستان نداریم بلکه مشکل تجهیزات و نبود پزشکان متخصص است و فعلا موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد.

,

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: پتروشیمی شازند این آمادگی را دارد که در صورت هرگونه تصمیم برای بیمارستان شازند به اندازه توان خود خدمت گذاری کند. 

,

وی درخصوص کمک به تیم های ورزشی تاکید کرد: هیچ گونه مبلغی برای هیچ تیم خارج از استانی اختصاص داده نشده و امروز اعتقاد داریم مشکل مردم در بخش معیشت غذا و دارو است و باید در این خصوص کار جدی کنیم که البته ورزش هم به زمان خودش جای کار کردن دارد.

,

ولدخانی با اشاره به ایجاد اشتغال این مجموعه بیان کرد: در طی دوسال گذشته یک هزار نفر نیروی رسمی بومی از منطقه جذب کردیم که دیپلم داشتند و این بی سابقه است اما در خصوص جذب نیروی کارشناسی و بالاتر بر اساس آزمون عمل می کنیم و سفارشات را تاکنون قبول نکرده ایم.

,

وی با اشاره به تولیدات پتروشیمی شازند گفت: در خصوص تولید مجموعه در سال گذشته به دلیل اورهال که داشتیم عملکرد ۱۱ ماهه است که بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش و ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و سود خالص شرکت نیز یک هزار و صد میلیارد تومان بوده که متناسب با عملکرد قابل قبول است و در سه ماهه سال ۹۹ مبلغ ۲۰ میلیون دلار صادرات و ۴۰ درصد سود سالیانه را پوشش داده ایم که رضایت بخش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه