اخبار داغ

سینماهایی که در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند؛

تراژدی پرده‌های «خاموش» نقره‌ای/ ضرر 5 میلیاردی «کرونا» به سینماداران

تراژدی پرده‌های «خاموش» نقره‌ای/ ضرر 5 میلیاردی «کرونا» به سینماداران
کرونا، سینماهای کرمانشاه را در آستانه ورشکستگی قرار داده و با تحمیل ضرر 5 میلیارد تومانی به سینماداران آنها را وادار به تعدیل نیرو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,  این روزها حال سینماهای کرمانشاه خوب نیست؛ کرونا حسابی کار و بار پرده‌های نقره‌ای را از سکه انداخته است و سالن‌های خالی و صندلی‌های تاشو کماکان چشم‌ به راه تماشاچی‌ها و سینمادوستان هستند که جانی دوباره به سینماها بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,,

شاید یکی از صنوفی که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا دیده باشد همین سینماها باشد که امروز در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند و با ضرر‌های میلیاردی دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

با وجود بازگشایی سینماها باز هم استقبال چندانی از اکران‌ها نمی‌شود، هرچند فیلم‌های روی پرده هم چنگی به دل نمی‌زند و مزید بر علت حال بد سینماها شده‌اند.

,

اینجا در کرمانشاه هم تیغ کرونا بر گلوی سینماهای کرمانشاه است و آنها را وادار به تعدیل نیرو کرده است و در صورت عدم حمایت متولیان فرهنگی عده‌ای در کوران کرونا کارشان را از دست می‌دهند.

,

سینماداران مشمول دریافت تسهیلات کرونایی می‌شوند

, سینماداران مشمول دریافت تسهیلات کرونایی می‌شوند,

مهدی ربانی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا صاحبان صنوفی که زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند و از این بیماری‌ آسیب دیده اند می‌توانند در سامانه معرفی شده از سوی وزارت کار برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

,

وی افزود: در این میان سینما ها نیز جزو صنوفی هستند که از تسهیلات مذکور بهره‌مند خواهند شد.

,

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: خسارات وارده به صنوف توسط خود آنها بر آورد و در سامانه درج می شود.

,

ربانی گفت: میزان تسهیلات پرداختی بر اساس تعداد کارگران بیمه شده یا غیر بیمه‌ای متفاوت خواهد بود.

,

وی افزود: یکی از صنوفی که مستقیم از شیوع ویروس کرونا متأثر شده سینماها است که متاسفانه باید گفت در این میان سینماها و رستوران ها بیشترین خسارت را دیده اند.

,

ربانی تصریح کرد: متاسفانه همواره از نظر فرهنگی در کرمانشاه مشکلاتی برای استقبال از سینماها وجود داشته اما اکنون این موضوع حادتر شده است.

سینماهای کرمانشاه کماکان در ضرر میلیاردی هستند

,
,
, سینماهای کرمانشاه کماکان در ضرر میلیاردی هستند,

محمد جواد کنجوری، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه نیز درگفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تعطیلی سینماهای استان از ابتدای اسفندماه ۹۸ سبب ضرر بسیار هنگفتی به سینماها شده که در تاریخ سینمایی کشور بی‌ سابقه است.

وی افزود: اوایل تیرماه سینماها با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شدند ولی با توجه به عدم حمایت های مسئولین و دولت سینماها کماکان در ضرر هستند که این رقم تاکنون بالغ بر چند میلیارد شده است.

,
,
,

کنجوری تصریح کرد: اگر فضاهای جانبی اعم از بوفه، کافی شاپ و... را در نظر بگیریم بالغ بر ۵ میلیارد تومان به سینماهای استان ضرر وارد شده است.

,

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه از سوی دولت و مسئولان استانی هیچگونه حمایتی از سینماها نشده و هیچ یک از مسئولین نهادهای فرهنگی کرمانشاه احوالی از سینما نمی گیرد و این خود یک فاجعه است.

,

کنجوری بیان کرد: در این ۴ ماه که سینماها تعطیل شدند هیچ یک از پرسنل را تعدیل نکردیم و تمام پرسنل ما حقوق و مزایای خود را دریافت کردند. اما حال دیگر توان مالی این موضوع را نداریم و به ناچار ممکن است این تعدیل و بیکاری رخ دهد.

,

وی افزود: سوال من از متولیان فرهنگی استان این است که تکلیف کارگران خدماتی سینما و خانواده های دیگر کارکنان حوزه سینما در این مدت چه خواهد شد؟

,

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: سینماها با دقیق ترین پروتکل های بهداشتی تنظیف می شوند و محل امنی برای سلامت همشهریان هستند اما طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت نقش سینماها در گسترش کرونا تنها ۰.۰۹ درصد است‌.

,

کنجوری ادامه داد: عدم اکران فیلم مناسب از دیگر عوامل رکود سینماست به گونه ای که با توجه به جو‌ روانی که در کشور حاکم شده سرمایه گذار حاضر به اکران فیلم خود در این شرایط نیست و این بر رکود فعلی می افزاید، البته عدم حمایت رسانه و صداوسیما در تبلیغات نیز واقعا تاثیر و نقش مهمی دارد به گونه ای که بسیاری از مردم از بازگشایی سینماها بی‌خبر هستند‌‌.

,

وی به طرح توسعه سینماها نیز اشاره و عنوان کرد: سینما آزادی کرمانشاه به پردیس سه سالنه تبدیل شده و عملیات احداث پردیس پیروزی این شهر در دست بررسی است اما همانطور که بیان شد مسئولان استانی هیچگونه عزمی در گسترش فضاهای سینمایی در استان ندارند و تمام این موارد تاکنون با حمایت سرمایه گذار بخش خصوصی رخ داده است.

,

بر اساس این گزارش، حال ناخوش سینماهای کرمانشاه به شدت نیازمند حمایت مسئولان فرهنگی است و برای جلوگیری از بیکاری فعالان این حوزه باید به فکر راه چاره‌ای بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه