اخبار داغ

دستور العمل‌های وزارت بهداشت درباره چگونگی برگزاری عزاداری؛

جلسات به فضای باز می رود/ زدن ماسک برای عزاداران حسینی ضروری است

جلسات به فضای باز می رود/ زدن ماسک برای عزاداران حسینی ضروری است
اولین جلسه کمیته مشترک وعاظ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر دوشنبه در حالی برگزار شد که طی آن دستورالعمل مدنظر وزارت بهداشت شرح داده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین جلسه جلسه کمیته مشترک وعاظ ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر روز گذشته دوشنبه ١٣ مردادماه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این جلسه دستورالعمل‌های مدنظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ایام محرم که توسط دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر اعلام شد: 
,
 
,
١. دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف ۱.۵ متر)
,
 
,
۲. زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسمات و محافل ضروری و مهم ترین عامل کنترل شیوع کرونا است.
,
 
,
۳. افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.
,
 
,
۴. برگزاری مراسمات در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیط‌های بسته می‌بایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود.(هر چقدر ارتفاع سقف محیط‌های بسته بلند تر باشد مثل ۶ یا ۸ متر، به فضای باز نزدیک تر می‌باشد. مسئله اصلی تهویه هوا است.)
,
 
,
۵. حرکت هیأت‌ها از یک هیأت به یک هیأت دیگر و تجمع هیأت‌ها، یکی از عواملی است که به شدت در انتقال کرونا موثر است و نباید صورت بگیرد.
,
 
,
۶. جهت زنجیر زنی در دسته‌های عزاداری، حتما از زنجیر‌های شخصی استفاده شود و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیرها بین افراد دست به دست نشود.
,
 
,
۷. استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات به دلیل تحرک بالای افراد و تجمع افراد یکی از عوامل انتقال کرونا است و نباید صورت بگیرد.
,
 
,
۸. تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند.
,
 
,
۹. حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مومنانه و توزیع مواد غذایی درب منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌های بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرف‌های یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد.
,
 
,
۱۰. مهم‌ترین مسئله که در مورد عزاداری‌ها هنوز به اتفاق نرسیده ایم، برگزاری مراسمات در محیط بسته به مدت بیش از یک ساعت می‌باشد.
,
 
,
توصیه‌ها و توجهاتی که دکتر رئیسی به آنها اشاره کرد:
,
 
,
۱. در ایام محرم شهر سفید و زرد و قرمز نداریم، دستورالعمل‌ها برای تمام شهرها یکسان است و در تمام کشور مراسمات برگزار خواهد شد.
,
 
,
۲. هرچه قدر به برگزاری بیشتر هیأت‌ها کمک کنیم، بهتر است. چون در صورت کم کردن تعداد مراسمات، تجمع مردم بیشتر خواهد شد و در صورت تعدد مراسمات تجمع کمتر خواهد شد.
,
 
,
۳. تنها مسیر ورود کرونا از طریق چشم و دهان و بینی است و ضدعفونی محل مراسمات بصورت مقطعی اثرگذار است. مهم ترین نکته در کنترل شیوع کرونا التزام به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.
,
 
,
۴. توصیه ما به کوتاه کردن مراسمات عزاداری حتی در محیط‌های باز است.
,
 
,
۵. تا می‌شود نذورات مردم نسبت به چای و شربت به نذر توزیع ماسک بین عزاداران تبدیل شود.
,
 
,
منبع:فارس
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه