اخبار داغ

پژمانفر:

گزارش عملکرد سالانه دولت باید به مجلس ارائه شود

گزارش عملکرد سالانه دولت باید به مجلس ارائه شود
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با قانون رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد سالانه خود را در ماه جاری به مجلس ارائه کنند و نباید از اجرای این قانون استنکاف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه دولتمردان باید هر چه سریع‌تر گزارش عملکرد سالانه خود را به مجلس ارائه کنند، اظهار داشت: طبق آئین نامه داخلی مجلس، دولتی‌ها موظفند بر اساس برنامه‌ای که در جلسه رأی اعتماد اعلام کردند در مرداد هر سال عملکرد و برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهند و شورای نگهبان هم این موضوع را تأیید کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت مجلس صراحت دارد و این موضوع کاری اختیاری نیست که دولت بخواهد از آن استنکاف کند.
,
 
,
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس بر اساس برنامه‌های ارائه شده به وزرا رأی اعتماد داده و بر این اساس باید دقیقاً مشخص شود که آیا وعده‌هایی که دولتمردان به مجلس داده‌اند، محقق شده است یا خیر.
,
 
,
پژمانفر تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید برنامه‌های دولت و وزرا را راستی آزمایی کنند. چرا که نظارت یکی از کارهای اصلی مجلس است و نمایندگان به این مسئله توجه ویژه‌ای دارند.
,
 
,
بنابر گزارش مهر، وی ادامه داد: به دلیل آنکه دولت در سال پایانی است، خستگی زیادی بر رفتار دولتمردان حاکم است اما این مسئله دلیل نمی‌شود که به مجلس پاسخگو نباشند.
,
 
,
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را به صورت دقیق به مجلس ارائه کنند، خاطرنشان کرد: آئین نامه داخلی مجلس تکلیف را کاملاً روشن کرده است و در صورتی که دولتمردان از اجرای این قانون خودداری کنند و گزارش عملکرد و برنامه‌های خود را به مجلس ارائه ندهند، ما از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم چرا که دولت مکلف به ارائه این گزارش است و نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه