اخبار داغ

گزارش میدانی؛

گلایه شهروندان بهمئی از اوضاع نابسامان بازار مسکن/لزوم برخود قاطع با متخلفلین

گلایه شهروندان بهمئی از اوضاع نابسامان بازار مسکن/لزوم برخود قاطع با متخلفلین
مسئولان نظارتی و امنیتی باید به این مسئله ورود کنند،دادستان به عنوان مدعی العموم باید ورود کند و اجازه ندهد بازار مسکن و زمین شهر لیکک بیش از این افسار گسیخته بماند که دود این بی برنامگی ها به چشم مردم مستعضف و مستاجر می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ شهروندان بهمئی از افزایش قیمت بی سابقه زمین  و مسکن در مرکز این شهرستان گلایه کردند و خواهان رسیدگی مسئولان دراین زمینه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

فرهاد وفائی،فعال رسانه ای و یکی از شهروندان بهمئی در این راستا گفت: قیمت مسکن از سال جدید به شدت افزایش یافت به گونه ای که در حاشیه شهر لیکک قیمت هر متر زمین به 500تا 600هزار تومان هم رسید.

,

, ,

وی با بیان اینکه برخی از بنگاه داران در به وجود آمدن این شرایط مقصرند،افزود: به نظر می رسد معاملات انجام شده صوری باشد تا با ظاهر سازی افزایش قیمت،مردم را وادار به پذیرش قیمت جدید کنند در صورتی که می بینیم بازار خرید و فروش و ساخت و ساز شهرستان به دلیل مشکلات ناشی از ملی شدن بخشی از زمین های مردم راکد است.

,

وفائی خاطرنشان کرد:مسئولان نظارتی و امنیتی باید به این مسئله ورود کنند،دادستان به عنوان مدعی العموم باید ورود کند و اجازه ندهد بازار مسکن و زمین شهر لیکک بیش از این افسار گسیخته بماند که دود این بی برنامگی ها به چشم مردم مستعضف و مستاجر می رود.

,

, ,

باشنگ، دیگر شهروند بهمئی در این راستا گفت:بنده سال 91 یک پلاک 200متری زمین به قیمت 15 میلیون تومان خریدم اما امسال وقتی برای سند آن مراجعه کردم، می گویند باید 15 میلیون به دلیل ملی بودن این ملک پرداخت کنید، در صورتی که ملک را بنده با طی مراحل قانونی از بنگاه های معاملاتی خرید کردم.

,

وی افزود:مسئولان بهمئی چند سال است که اعلام می کنند مشکلات ملی شدن زمین های لیکک به زودی حل می شود اما تاکنون این وعده عملی نشده است و آثار زیانباری بر زندگی مردم داشت.

,

باشنگ در ادامه با گلایه از افزایش کاذب و حبابی قیمت مسکن و زمین در لیکک گفت:در کنار زمین بنده جنب دارالقرآن شهرستان و اقع در خیابان 30متری روبروی پارک یکی از شهروندان یک پلاک زمین را به قیمت 200میلیون تومان خرید غافل از اینکه باید دوباره مبلغی را هم به عنوان ملی بودن این ملک پرداخت کند.

,

, ,

مختاری،مصالح فروش ساکن شهر لیکک با بیان اینکه گرانی بر رونق کار آنها هم تاثیر منفی داشت،گفت:اگر مصالح ارزان باشد، به یقین بنده هم فروش بیشتر و به تبع آن سود بیشتری می کنم اما به دلیل راکد بودن بازار ساخت و ساز،میزان مصالحی که سالهای گذشته در کمتر از یک هفته به فروش می رسید،این روزها گاهی بیش از یک ماه هم به فروش نمی رسد.

,

سجادی،دیگر شهروند بهمئی در این راستا گفت:درست است که وضعیت اختلال در بازار مسکن در کل کشور حاکم است اما در شهری که شهروندان مصرف کننده هستند و هیچ گونه تولیدی و درآمد خاصی ندارند، این افزایش قیمت زمین و مسکن یک آسیب اجتماعی است که دامن گیر مردم شده است.

,

وی گفت:باید ردپای سودجویان و دلالان زمین و مسکن در قالب برخی بنگاه های معاملاتی و فعالان حوزه مسکن شناسایی شود با با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

,

سجادی در پایان گفت:تعزیرات حکومتی و اداره صمت شهرستان باید نظارت دقیق تری بر بازار مسکن داشته باشد تا تعادل نسبی بر بازار حاکم و قیمت ها در حد معقول ومنطقی و متناسب با زندگی مردم تغییر یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه