اخبار داغ

روزانه 15 دقیقه برق کمتری مصرف کنیم!

"به وقت روشنایی" با جمعی از چهره های هنری، فرهنگی و ورزشی

"به وقت روشنایی" با جمعی از چهره های هنری، فرهنگی و ورزشی
این روزها با توجه به اوج مصرف برق، پویش "به وقت روشنایی" توسط چهره های فرهنگی،ورزشی و هنری به راه افتاده تا به نوعی مردم را تشویق نمایند که در اوج مصرف برق، حداقل برای 15 دقیقه هم که شده از مصرف این انرژی خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "شیرازه"، به طور طبیعی با افزایش دما، مصرف برق هم در استفاده از سیستم سرمایشی بالا می رود، اما حتی اگر هر فرد برای 15 دقیقه در طول شبانه روز از مصرف آن خودداری کند، این صنعت با مشکل کمبود برق مواجه نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
در ادامه صحبت های چهره های هنری، ورزشی و فرهنگی که برای جلوگیری از مصرف بیش از حد برق به پویش  «"به وقت روشنایی" پیوستند، از نظرتان می گذرد:
,
 
,
استاد «محمود پاک نیت»،بازیگر سینما و تلویزیون:
, استاد «محمود پاک نیت»،بازیگر سینما و تلویزیون:,
ازآنجایی که در فصل گرمای تابستان به سر می بریم،به طور طبیعی به هوای خنک و استفاده از سیستم های سرمایشی مثل کولر،پنکه و غیره نیازمندیم،اما باید در نظر داشته باشیم که در مصرف این وسایل خنک کننده زیاده روی نکنیم و با مصرف بهینه دیگران را هم در استفاده از این انرژی سهیم کنیم. لذا اگر همه با هم با یک برنامه ریزی منظم،در طول 24 ساعت حتی برای ربع ساعت هم که شده مصرف برق را کم کنیم، تاثیر بسزایی در تامین آن خواهیم داشت.
,
, ,
حسن فلاح،بازیگر تلویزیون:
, حسن فلاح،بازیگر تلویزیون:,
همانگونه که می دانیم انسان در ذهنش مدام به دنبال کشف دریچه ایست تا اتاق تاریک درونش را نور بخشد و رخت سعادت و کمال بر تن کند و خود رامعنا دهد،همچنین نیک می دانیم جاودانه جمله هایی که بر ذهن می نشیند ،امیدها و آرزوهاییست که شاه کلمه روشنایی را وام می گیرند.باید گفت در زندگی روشنایی، سهم بزرگی بر بود و وجود ما دارد.بشر در اولین قدم همزیستی با طبیعتش جرقه آتش نهاد تا در کنار گرما سهمی از روشنایی داشته باشد.
,
انسان ها آمدند و رفتند و خوشبحال آن خردمندانی که گام برای روشنایی انسان برداشتند و هر یک میراثی به جای گذاشتند.بزرگی ،روشنی، معرفت،فکر...دیگری روشنی،انسانیت و خوش خردی روشنایی به شب های ما...
,
سپس مریدان این مراد بزرگ با فرزندی نو ظهور که نامش را برق نهادند و نهادیم...روشنی به جهان اقتصاد و پزشکی و تکنولوژی و هر آنچه مایه مباهات بشر در صنع و اختراع شده است ارزانی دادند و اینک وظیفه ماست که ارج نهیم و با نگاهی روشن که برآیند شعورمان و شناسنامه رفتارمان می باشد ازین گوهر به زحمت رسیده پاسداری کنیم و برای آینده خود رحمتی به جای بگذاریم.
,
, ,
 
,
«سید محمود ابوطالبی»،قهرمان بین المللی شنا و نجات غریق:
, «سید محمود ابوطالبی»،قهرمان بین المللی شنا و نجات غریق:,
ما به عنوان یک انسان در قبال همنوعان و همو طنان خود مسئول می باشیم. برق یک نعمت است که در قرن حاضر در اختیار انسان ها قرار گرفته، هر کدام از ما باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم تا دیگران هم از این انژی ارزشمند بهره مند شوند و کمتر برای تولید برق به مصرف سوخت های فسیلی نیازمند باشند.
,
, ,
استاد «رحیم هودی»،بازیگر و مدرس تئاتر در شیراز به زبان طنزگونه و با لهجه شیرین شیرازی:
, استاد «رحیم هودی»،بازیگر و مدرس تئاتر در شیراز به زبان طنزگونه و با لهجه شیرین شیرازی:,
به هر فردی به هر جا که می رود باید گفت،"جون خودت، جون بابات، جون هر کی که دوست داری لامپ اضافی خاموش!"
,
ما در ایام قدیم به یاد داریم که مردم چطور در گرمای طاقت فرسا کار می کردند، استراحت می کردند و حتی به راحتی به خواب می رفتند اما حالا برخی افراد تحمل یک دقیقه گرما را ندارند و زود عصبانی می شوند. لذا باید از گذشتگان درس بگیریم و برای دقایقی هم که شده گرما را تحمل کنیم و در بیشتر مواقع به جای لامپ های اضافی از شمع استفاده کنیم تا شاهد  قطعی آن در شهرهای دور و نزدیک نباشیم.
,
, ,
«مسعودی»، مجری سیمای فارس:
, «مسعودی»، مجری سیمای فارس:,
فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران زمین از دیر باز تاکنون حتی در زمان دارایی و فراوانی بر پایه صرفه جویی و قناعت بنا شده است. با این که کشور ما از منابع طبیعی و غنی بیشماری برخوردار و ثروت عظیم خدادادی فراوانی در آن نهفته اما اگر قدرنشناس این دارایی و عظمت باشیم به طور طبیعی با مشکل و کمبود مواجه می شویم.چرا که تنها استفاده و بهره وری مناسب، پایداری و دوام آن را به دنبال خواهد داشت.از همین منظر ضروریست که مردمان عزیز این مرز و بوم در تابستان، مصرف برق و در زمستان مصرف گاز را به حداقل برسانند تا همه هموطنان سراسر ایران از این نعمات طبیعی بهره مند شوند.همین جا لازم است که از هنرمندان و ورزشکارانی که به این پویش پیوسته اند تشکر و قدردانی نمایم.
,
, ,
«نوید نیک کار»، خواننده و مدرس هنرهای آوایی:
, «نوید نیک کار»، خواننده و مدرس هنرهای آوایی:,
همیشه تابستان گرم و روزهای داغ آن من را به یاد «بابابرقی» می‌اندازد، وقتی بچه بودیم از تلویزیون پخش می‌شد؛ شخصیتی زردپوش با کلاه ایمنی‌ که آواز می‌خواند و توصیه می‌کرد: "هرگز نشه فراموش، لامپ اضافی خاموش!". بزرگتر که شدیم بیشتر با طعم قطع شدن برق در ظهرهای گرم تابستانی آشنا شدیم و فهمیدیم که در نبود جریان برق چه نعمتی را از دست می‌دهیم. تحمل نبود انرژی‌هایی که این روزها زندگی‌مان به شدت به آن وابسته است بسیار طاقت فرساست و یا شاید بهتر باشد بگویم ناشدنی‌ست.
,
, ,
زمانی بدون آب زندگی کردن سخت بود، اما حالا حتی بدون یک دقیقه جریان برق هم ممکن نیست.به یادم دارم چندباری که برای اجرای کنسرت به کشورهای دیگر سفر کرده بودم همیشه عبارت هشدار دهنده "حفظ انرژی یا معادل آن صرفه‌جویی" را به وفور می‌توانستیم در بالای کنتورهای برق یا شیرهای آب و یا پمپ بنزین‌ها ببینیم. این نشان می‌دهد که همه دنیا برای حفظ انرژی تلاش می‌کند، همانطور که در جریان بحران کمبود آب همه دست به دست هم دادند و این مساله مدیریت شد، باید بتوانیم به این باور و عملکرد برسیم که با استفاده صحیح از برق که یکی از راه‌های آن عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند: اتو، جاروبرقی، وسایل سرمایشی در سرعت های بالا و... می‌باشد در ساعات اوج مصرف در جهت حفظ این جریان و تقسیم عادلانه آن میان همه اقشار جامعه در یک امر مثبت که بار فرهنگی والایی هم دارد سهیم باشیم.
,
من، نویدنیک به عنوان خواننده و مدرس هنرهای آوایی، همگی شما عزیزان را به پیوستن به پویش بزرگ (به وقت روشنایی) دعوت می‌کنم و امیدوارم همه‌مان بکوشیم تا نعمت بهره‌وری از روشنایی برای همه همشهری‌ها و هموطنانمان تامین و برقرار باشد.
,
«قدرت اله ایزدی»، طنزپرداز و بازیگر شخصیت معروف «آقا رشید»: روزانه با خاموش کردن کولر منزل و محل کار به مدت 15 دقیقه می توان به نقطه مطلوب در مصرف برق رسید و از کمبود برق جلوگیری کرد. علاوه بر این می‌توان با به حداقل رساندن مصرف برق در زمان پیک مصرف یعنی ساعت 12 تا 16 روز با روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اتو، سشوار، جاروبرقی، چرخ گوشت و غیره برای پیشگیری از کمبود برق و مواجه شدن با قطعی همکاری کرد.
,
 
,
«مهوش وقاری»، بازیگر سینما و تلویزیون:
, «مهوش وقاری»، بازیگر سینما و تلویزیون:,
 تمام کارهای ما به برق وابسته است و اگر نباشد زندگی برایمان سخت و طاقت فرسا می شود، هزینه های غیرمنطقی هنر نیست، مدت زمان طولانی است آموزش هایی را در رابطه با صرفه جویی در مصرف برق به ما آموزش داده اند اما گویا آن را جدی نمی گیریم، روشنایی خانه ها اکنون تزئینی و رنگی شده است و یکی از راه های صرفه جویی استفاده نکردن از همین لامپ هایی است که روشن اما بلااستفاده است. حتی در زمان غیر کرونا نیز شاهد انسان هایی بودیم که به غذای روزانه خود محتاج هستند و مسائل مالی و گرسنگی و سوءتغذیه دارند، تمام انسانهایی که نوع دوست هستند می دانند در این ایام با صرفه جویی در هزینه های اضافه از خطرات جانی که از طریق کرونا ممکن است ایجاد شود گرفته می شود.
,
, ,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه