اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

مالیات در بخش مسکن انگیزه دلالان را از بین می برد/مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است

مالیات در بخش مسکن انگیزه دلالان را از بین می برد/مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است
عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است، گفت: وقتی برای بخش مسکن مالیات تعیین شود انگیزه های سودا گرانه برخی افراد و دلالان از بین خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساجد صمدی قربانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن اشاره به اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: وقتی برای بخش مسکن مالیات تعیین شود انگیزه های سودا گرانه برخی افراد از بین خواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اطلاعات خرید و فروش مسکن نزد دولت وسازمان امور مالیاتی در دسترس است و به راحتی می توانند به مسکنی که زیر 5سال به فروش می رسد مالیات بالا تعیین کنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان داشت: خانه هایی که با سرعت به فروش می رسند مشخص است به عنوان سرمایه در حال استفاده است و برخی در حال سفته بازی در این بخش هستند. در این نوع موارد وقتی شوکی در بازار مسکن رخ دهد ارزش مسکن چند برابر می شود و سود این افزایش قیمت در جیب دلالان می رود.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مالیات باعث کاهش سوء استفاده می شود، گفت: اثر دیگر مالیات این است که نقدینگی ساکن در این بخش به سمت بخش هایی مانند تولید می رود.

,

وی تصریح کرد: مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است و نباید بازار مسکن دچار رکود شود؛ دولت با تسهیلات ویژه می تواند عامل رونق ساخت و ساز در بازار مسکن شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه