اخبار داغ

سیاهنمایی علیه موفق ترین رشته رزمی

گردن زدن مسگر به جرم گناه آهنگر!/ شمشیرکشی علیه مجموعه ووشو به بهانه تخلف فردی

گردن زدن مسگر به جرم گناه آهنگر!/ شمشیرکشی علیه مجموعه ووشو به بهانه تخلف فردی
حمله به ووشو و متولیان ووشو تنها آتشی به پا می کند که دود آن به چشم همه اهالی این رشته خواهد رفت؛ از مربی گرفته تا ورزشکار.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعلام دوپینگ معین تقوی و حمیدرضا قلی زاده در مسابقات جهانی ووشو هجمه ای عجیب را به همراه داشته و بدل به یک سوژه داغ در ورزش ایران شده است. برای رشته ای که در تمام این سال ها موفق ترین رشته رزمی ورزش ایران بوده و در بازیهای آسیایی بیشترین مدال و طلا در سبد ورزش ایران را داشته و البته توانسته به سلطه ابدی چینی ها به عنوان خاستگاه ووشو پایان دهد، این خبر همچون یک سونامی بود که تمامی موفقیت های پررنگ قبلی را کمرنگ کرد تا حافظه کمرنگ تاریخی ما مثل همیشه فراموش کند که ووشو در تمام این سالها چه افتخاراتی کسب کرده و چند بار پرچم سه رنگ ایران را بالا برده و مایه غرور و افتخار ما شده.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این روزها دوست و دشمن شمشیر برداشته اند و بر چهره رشته ای می کشند که تا به امروز کرور کرور مدال از آوردگاه های جهانی برای ورزش ایران صید کرده. گویی همه فراموش کرده اند درباره رشته ای به قضاوت نشسته اند که موفقترین رشته رزمی ایران در تمامی این سال ها بوده به جرم این که دو ورزشکار خاطی تخلف کرده و مرتکب اشتباهی شده اند که محرومیت آنها را به همراه داشته.

,

صرفنظر از اینکه دوپینگ یک تخلف مذموم و یک اشتباه نابخشودنی محسوب می شود و کسب مدال با تقلب پشیزی ارزش ندارد، باید به این نکته توجه داشت که همیشه در ارتکاب به دوپینگ این ورزشکار است که مقصر و متهم اصلی محسوب شده و مجازات می شود. در حقیقت تا ورزشکار نخواهد و نپذیرد، هیچکسی حتی مربی نیز نمی تواند او را وادار به استفاده از مواد نیروزا کند. این نکته ایست که ظاهرا همه منتقدین آن را فراموش کرده و به جای عتاب، سرزنش و انتقاد از ورزشکار خاطی تیغ را به سمت فدراسیون گرفته و متولیان دیروز و امروز را می نوازند، آنهم در شرایطی که متهم اصلی پرونده برای تبرئه خود در این اتمسفر وهم آلود دست به دامان بهانه های حیرت انگیزی شده و پای ارثیه فامیلی را وسط کشیده!

,

ورای این مساله این را هم نباید از نظر دور داشت که پدیده مذموم دوپینگ اتفاق تلخی است که همیشه زیر پوست ورزش جریان داشته و در همه رشته ها برخی از ورزشکاران برای رسیدن به موفقیت پوشالی و شهرت و افتخار متاسفانه مرتکب آن می شوند و این معضل تنها مختص ووشو نبوده و نیست و بیش و کم همه رشته های ورزشی به آن دچارند.

,

در میانه این هیاهو و ملغمه ای که این روزها بر سر این اتفاق تلخ به پا شده، باید گرد و غبارها را کنار زد و واقعیت ها را دید و متهمان اصلی را خطاب قرار داد و سرزنش کرد. حمله به ووشو و متولیان ووشو تنها آتشی به پا می کند که دود آن به چشم همه اهالی این رشته خواهد رفت؛ از مربی گرفته تا ورزشکار. آنهایی که در این مهلکه هیچ نقشی ندارند و باید بیگناه به پای آتشی که بیهوده برافروخته شده بسوزند.

,

انتهای پیام/

,

خبرنگار: سعید آقایی

, خبرنگار: سعید آقایی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه