اخبار داغ

فرماندار اسفراین خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای علاج بخشی سد "بیدواز"/ابلاغ ۲۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای علاج بخشی سد "بیدواز"/ابلاغ ۲۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات
طاهر رستمی گفت: روند اجرای عملیات علاج بخشی سد بیدواز اسفراین به 70 درصد پیشرفت در اجرای عملیات رسیده است که تزریق اعتبارات به موقع موجب سرعت بخشی در تکمیل آن خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهر رستمی، فرماندار شهرستان اسفراین در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با بروز مشکلات سازه ای در بدنه مخزن سد بیدواز در شهرستان اسفراین، عملیات علاج بخشی این سد از سال 95 آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,  ,

رستمی با اعلام اینکه عملیات علاج بخشی این سد تا به کنون به 70 درصد پیشرفت اجرای عملیات رسیده است، گفت: در روند عملیات علاج بخشی به نقطه ای که مشکل فنی رخ داده، رسیده شده است و حال باید اقدام بتن ریزی و خاک ریزی در این نقطه انجام شود که انجام آن زمان بر خواهد بود.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت مخزن آبگیری این سد 38 میلیون متر مکعب در سال است، بیان کرد: در شرایط کنونی آبگیری در این مخزن به علت مشکلات سازه ای اتفاق افتاده در بدنه مخزن این سد سالانه بیش از 11 تا 12 میلیون متر مکعب میسر نمی شود.

,

وی افزود: آبگیری بیش از این حجم برای سازه سد بسیار پر ریسک است.

,

رستمی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار این سد بابت عملیات علاج بخشی در این سد 14 میلیارد تومان طلب دارد و به همین علت نیز روند عملیات بخشی نیز کند پیش می رود، گفت: چند ماه قبل از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای این اقدام تزریق شد و در 15 مرداد ماه جاری نیز اختصاص 20 میلیارد تومان دیگر به استان ابلاغ شده است که امیدوار هستیم پیمانکار به اقدام اجرایی خود برای رفع مشکل سازه ای بوجود آمده سرعت عمل دهد.

,

وی همچنین افزود: پیگیر هستیم تا مابقی اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکل سازه ای این سد را دریافت کنیم.

,

وی در خاتمه درباره وضعیت حق آبه این سد نیز اظهار کرد: شبکه گذاری خط انتقال آب از سد بیدواز به روستاهای پایین دست در دو مسیر انجام شده است.

,

فرماندار شهرستان اسفراین تصریح کرد: با شرایط یاد شده، در حال حاضر سالانه فقط سه میلیون متر مکعب حق آبه به کشاورزان پایین دست این سد اختصاص داده می شود که با رفع مشکل سازه ای این سد، حق آبه تعیین شده به کشاورزان اختصاص خواهد یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه