اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تعطیل کردن هنر نیست/ مدیران در رزمایش مواسات جدا از مردم نیستند

تعطیل کردن هنر نیست/ مدیران در رزمایش مواسات جدا از مردم نیستند
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه عزاداری محرم هر ساله درواقع گام برداشتن در مسیر اسلام ناب است، گفت: منابع تقویت دینی باید مدیریت شود، تعطیل کردن هنر نیست، بلکه هنر این است که کار ها با رعایت پروتکل ها اجرایی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی پیش از ظهر امروز، در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: دهه امامت و ولایت یکی از یوم الله های نورانی کشور است که جان مایه ی همه ارزشها در ولایت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه ولایت جوهره تمامی خوبیهای دین اسلام است، افزود:  در پرتو امامت و ولایت مفتخریم که در دنیا کشوری سربلند هستیم،  در عین حال که از ابتدای انقلاب بحران های زیادی را پشت سر گذاشته ایم اما در مقایسه با کشورهایی که خود را قدرتمند می دانند توانمندی کشور ایران قابل قبول است اما نباید قانع باشیم.

,

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با پیروی از دستورات ستاد مقابله با کرونا بیان داشت: بیانات رهبری باید تحلیل و تفسیر شود، نگاه به تجمع  و مراسم مذهبی ها نگاهی متفاوت باشد.

,

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه شب قدر در استان خراسان شمالی در همه مساجد با رعایت تمام پروتکل ها برگزار شد و مورد تایید مجموعه علوم پزشکی استان نیز واقع بود، گفت: تجربه نشان می دهد که مذهبی ها می توانند علاوه بر اینکه پروتکل ها را به بهترین نحو رعایت داشته باشند ، مراسم مذهبی شان را نیز اجرایی می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: اعلام صریح ریاست جمهور در رابطه با برگزاری عزارداری محرم و فرمایشات رهبری در رابطه با پیروی از دستورات ستاد کرونا باید کنار هم گذاشته و تحیلی و تفسیر شود.

,

وی بیان داشت: نباید با تعطیلی مداوم این مراسمات و مناسبت ها به نقطه ای برسیم که به خصوص نسل جوان به این بیندیشند که تاریخ مصرف اسلام به پایان رسیده است.

,

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه باید در عزاداری ها و مراسمات مذهبی افراط و تفریط ها کنار گذاشته شود، گفت: در محرم پیش رو باید سبک عزاداری، سینه زنی، در مقایسه با سال های گذشته متفاوت باشد با تعطیلی این مراسمات مخالف هستیم باید راهکارمیانه پیدا شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه عزاداری محرم هر ساله درواقع گام برداشتن در مسیر اسلام ناب است، گفت:  منابع تقویت دینی را باید تقویت و مدیریت کنیم، تعطیل کردن هنر نیست، بلکه هنر این است که کار را با رعایت پروتکل ها داشته باشیم.

,

وی مواسات را برای تمامی اقشار جامعه خواند و گفت: آنگاه که صحبت از کمک های مردمی به میان می آید، مدیران جزو این مردم هستند و خود را جدا از مردم ندانند، ادارات نیز به میدان بیایند، اجباری نیست ولی دیده شود که در ادارات شاهد آمار بالای کمک ها هستیم.

,

وی گفت: رعایت موارد بهداشتی در زمان حضور در جامعه رعایت حق الناس است، اگر کسی با عدم رعایت باعث شیوع این ویروس در جامعه شود در واقع بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کار سیئه انجام داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه