اخبار داغ

معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی اعلام کرد؛

بهره‌برداری از فاز چهارم مجتمع فولاد اسفراین تا بهمن/عرضه سهام لوله گستر و فولاد اسفراین در دستور کار

بهره‌برداری از فاز چهارم مجتمع فولاد اسفراین تا بهمن/عرضه سهام لوله گستر و فولاد اسفراین در دستور کار
علی اصغر رضازاده گفت: عملیات اجرایی فاز چهارم مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در چهار زیر پروژه تعریف شده بود که سه زیر پروژه اجرایی شده و زیر پروژه چهارم از این فاز نیز تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر رضازاده، معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین اظهار کرد: برای فاز چهارم این مجتمع صنعتی، اجرای چهار زیر پروژه تعریف و عملیات آن در دستور کار قرار گرفته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

رضازاده گفت: تا به کنون سه زیرپروژه شامل خط تولید ذوب قطره ای، تاب گیری و عملیات حرارتی همچنین سویل سازی در فاز چهارم این مجتمع صنعتی اجرایی و بهره برداری شده اند و زیر پروژه چهارم از این فاز که شامل خط ریخته گری پیوسته است در حال آماده سازی است.

,

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی زیر پروژه چهارم این فاز به 90 درصد پیشرفت رسیده است، اعلام کرد: این خط تولید تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

,

وی عنوان کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تا پایان تکمیل فاز چهارم این مجتمع صنعتی تا مبلغ 100 میلیون یورو سرمایه گذاری را هزینه خواهد کرد.

,

رضازاده در ادامه به کارخانه لوله گستر اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه لوله های مورد نیاز شرکت های نفتی کشور را تولید و آماده سازی می کند.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه در سفر دوم رییس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد تا با تزریق تسهیلات سرمایه ای، لوله های سی آر ای در مجتمع صنعتی فولاد و کارخانه لوله گستر اسفراین تولید شوند، اعلام کرد: اجرای این مصوبه در حال حاضر امکانپذیر نیست و درصدد هستیم تا طرحی دیگر را جایگزین این مصوبه کنیم.

,

وی در ادامه به فعالیت کارخانه آلومینای جاجرم نیز اشاره کرد و گفت: خط تولید شمش آلومینا در این کارخانه به بهره برداری رسیده که البته قصد بر این است تا ظرفیت تولید این خط به 40 هزار تن شمش آلومینا برسد و این در حالی است که در حال حاضر این خط تولیدی با ظرفیتی کمتر از مقدارکنونی در حال فعالیت است.

,

معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولید هیدروکسیت آلومینیوم مهمترین خط تولید این کارخانه است، افزایش ظرفیت تولید این محصول در این کارخانه از 240 هزار تن به 280 هزار تن از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به خراسان شمالی بود که خوشبختانه این افزایش تولید محقق شده است.

,

وی در خاتمه درباره تصمیم وزارت اقتصاد و دارایی برای مجتمع صنعتی فولاد و کارخانه لوله گستر شهرستان اسفراین نیز اعلام کرد: بر اساس تصمیم وزارت اقتصاد و دارایی 49 درصد از سهام های شرکت کارخانه لوله گستر همچنین مجتمع صنعتی فولاد شهرستان اسفراین از طریق صندوق ای تی اف در بورس به مردم واگذار خواهد شد.

,

رضازاده گفت: البته درباره واگذاری سهام کارخانه آلومینای جاجرم از طریق بورس هیچ تصمیمی در دستور کار نیست و این کارخانه صنعتی با مدیریت دولتی اداره خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه