اخبار داغ

در سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی شهرستان کلاله مطرح شد؛

پرورش ماهی و باغات مثمر ثمر یکی از ظرفیت های بالقوه شهرستان کلاله است/ شناسایی ۷۰ چاه شهرستان برای استفاده تولید ماهی

پرورش ماهی و باغات مثمر ثمر یکی از ظرفیت های بالقوه شهرستان کلاله است/ شناسایی ۷۰ چاه شهرستان برای استفاده تولید ماهی
پرورش ماهی و ایجاد استخرهای دو منظوره و به کارگیری چاه های آب شهرستان کلاله در این راستا، موضوع مورد بحث سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی شهرستان کلاله بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل گلستان ما، سرهنگ محمود بیات فرمانده سپاه شهرستان کلاله صبح امروز در سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی شهرستان اظهار داشت:  ایجاد استخرهای پرورش ماهی، ایجاد کارگاه های خانگی تولید رب، سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی شهرستان کلاله و تبدیل مزارع خدرعلیا به باغات مثمر ثمر از جمله پیشنهادات و برنامه های قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی افزود: در شهرستان کلاله ۶۸ هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد که با توجه به شعار سال، این شهرستان سهیمه بکارگیری ۱۱۷ مهندس کشاورزی برای نظارت بر کاشت، داشت و برداشت کشاورزان را انجام خواهند داد.

,

علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی کلاله نیز گفت: در سال جهش تولید و در سطح کشوری، در بخش زراعت ۵ نوع کشت مدنظر است که باید برای جهش تولید در این پنج نوع اقدامات لازم مبذول شود.

,

وی افزود: استخرهای دو منظوره و ایجاد باغات مثمر ثمر از ظرفیت های شهرستان کلاله است که می‌توان در عرصه جهش تولید بهترین بهره برداری را از آن داشت.

,

ثابتی رئیس اداره منابع آب شهرستان کلاله گفت: شهرستان کلاله  از نظر آب بندان های ذخیره آب ضعیف است و تعداد آن انگشت شمار است.
وی افزود: شرایط تغییر اقلیم از سال ۸۰ رقم خورد و تنها راه کمک به کشاورزان استفاده از ذخایر آبی بود و با انجام این اقدامات نیز رضایتمندی کامل وجود نداشت.

,
,

ثابتی تصریح کرد: در حوزه کلاله از مجموع ۶۵۰ چاه تنها ۱۸ چاه کنتور هوشمند برق دارند و ۶۰ تا ۷۰ چاه قابلیت استفاده در زمینه استخرهای ماهی را دارد.

,

وی تاکید کرد: اداره آب منطقه ای آمادگی لازم برای پیشرفت کار را دارد.

,

سرهنگ رضا خزائیان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه نینوای استان گلستان نیز، گفت: باتوجه به سهیمه ۱۱۷ نفر شهرستان کلاله، در عملیات پیش رو به مهندسان زمین تحویل داده می شود که با برداشتن خلاها، طی سه سال شاهد جهش تولید ۲۵ درصدی داشته باشم.

,

وی افزود: در پروژه مدنظر قرارگاه شهید ساجدی از مهندسینی استفاده می شود که علاوه بر داشتن علم لازم، اشراف کامل به مشکلات کشاورزی و ظرفیت های کشاورزی داشته باشند و از نظر علمی نیز در سطح لازم باشند.

,

سرهنگ خزائیان گفت: در استان گلستان با ۱۵۰ هزار راس دام در راستای جهش تولید گام برداشته می شود و‌ ما برای  ۷۰۰ هزار دام عشایری هم اعلام آمادگی کردیم.

,

محمد ابراهیمی فرماندار کلاله نیز، گفت: هرجا سپاه ورود کند، باعث دلگرمی مردم و مسئولین می شود.

,

وی افزود: ما در دو حوزه منابع آب و بهداشت به علت مانع تراشی های قانونی، مشکلات زیادی داریم که باید در راستای هدف جهش تولید، این موانع برداشته شود.

,

فرماندار کلاله تاکید کرد: من را در این قرارگاه  به عنوان سرباز این مجموعه بشناسید و در اجرای مصوبات، فرمانداری، بخشداری و دهیاری با تمام قوا ورود می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه