اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضور باشکوه در رزمایش کمک مؤمنانه نماد لبیک همگانی به رهبری است/ دوران کرونا بهترین زمان برای شناسایی افراد آسیب‌پذیر

حضور باشکوه در رزمایش کمک مؤمنانه نماد لبیک همگانی به رهبری است/ دوران کرونا بهترین زمان برای شناسایی افراد آسیب‌پذیر
آیت‌الله عالمی، حضور باشکوه مردم و مسئولان را در رزمایش کمک مؤمنانه لبیک همگانی به رهبری دانست و گفت: همدلی مردم و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و حضور در کمک‌رسانی به نیازمندان، خاری در چشم دشمنان به‌حساب می‌آید و لرزه بر اندام مخالفان می‌اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، در رابطه با شروع مرحله دوم کمک مؤمنانه و ضرورت تداوم این طرح اظهار کرد: کمک مؤمنانه ضرورتی انکار نشدنی است که علاوه بر آن‌که در کتب دینی به آن اشاره شود، تأکید نیز بسیار شده است و تمام آیات قرآنی که در خصوص صدقه انسان را رهنمود می‌دهد با کمک مؤمنانه نیز قابل تطبیق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: خداوند متعال نیز از فواید صدقه و کمک مؤمنانه به دو نکته صدقه جهت رفع بلا و فزونی ثروت اشاره کرده است .

,

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در چندین آیه از سوره‌های قرآن مجید، خداوند می‌فرماید برخی از انسان‌ها هستند که می‌خواهد با ربا سرمایه خود را افزایش دهند اما ربا ماندگاری ندارد ولی افرادی که صدقه می‌دهند و دست مؤمن را می‌گیرند، علاوه بر ماندگاری ثواب و افزایش رزق و روزی، سبب می‌شود تا مؤمنی نیز از این کمک پربرکت و متبرک استفاده کرده و زندگی‌اش رونق بگیرد.

,

وی دوران شیوع ویروس کرونا را بهترین زمان برای شناسایی قشر آسیب‌پذیر دانست و افزود: در همه سلسله روایات نیز یاد شده است که مؤمن باید در شرایطی که مؤمنی از تأمین مخارج زندگی به‌دشواری گرفتارشده، او را یاری کند و اکنون نیز کرونا بهترین زمان را برای شناسایی افراد آسیب‌پذیر جامعه توسط مسئولان و مردم فراهم کرده است تا بتوان با یاری و کمک‌رسانی به نیازمندان، آن‌ها را برای زندگی آرام و عاری از سختی آماده کرد.

,

 آیت‌الله عالمی ضمن اشاره به اینکه اگر در کشوری کمک‌رسانی به نیازمندان به‌صورت متوالی صورت گیرد به معنای این نیست که آن کشور فقیر بوده خاطرنشان کرد: دست محروم را گرفتن از اعمال نیک روزگار است حال چه توسط سازمان یا مردم صورت پذیرد و در کشوری که به‌طور متوالی پویش‌ها و رزمایش‌های مختلف در راستای کمک به نیازمندان اتفاق می‌افتد حاکی از همدلی و یکپارچگی مردم است.

,

وی افزود: به لطف خدا مرحله اول کمک مؤمنانه به باشکوهی و گستردگی هرچه‌تمام‌تر انجام شد و به لطف خدای متعال مرحله دوم نیز به همان‌گونه خواهد بود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور باشکوه مردم و مسئولان را در رزمایش کمک مؤمنانه لبیک همگانی به رهبری دانست و گفت: همدلی مردم و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و حضور در کمک‌رسانی به نیازمندان، خاری در چشم دشمنان به‌حساب می‌آید و لرزه بر اندام مخالفان می‌اندازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه