اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهر "چگردگ"/عطش 3 هزار شهروند دلگانی فروکش کرد

بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهر "چگردگ"/عطش 3 هزار شهروند دلگانی فروکش کرد
علیرضا قاسمی گفت: پروژه آبرسانی به شهر چگردک شهرستان دلگان با بهره مندی سه هزار نفر از آب شرب پایدار به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، بی آبی سوژه ای است که همیشه و به ویژه در فصل گرم، سرتیتر بیشتر رسانه های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص می دهد، موضوعی که امسال به دلیل شیوع کرونا شکلی بحرانی تر به خود گرفت و هر روز شاهد گلایه های مردم از مرکز استان گرفته تا دور افتاده ترین نقاط آن بودیم.

دلگان نیز به عنوان یکی از شهرستان های جدید استان از این قاعده مستثنی نبود و معضل بی آبی این منطقه یکی از سوژه هایی است که از سال ها قبل پیگیری آن در دستور کار این پایگاه خبری قرار گرفت و همچنان پیگیر رفع آن هستیم.

در این راستا از روستاییان و حتی شهرنشین هایی نوشتیم که آب آشامیدنی مورد استفاده خانواده خود را به دشواری و مشقت تهیه می کردند، آن هایی که نه تنها برای شرب بلکه دیگر مصارف خود از نعمت آب بی بهره بودند.

اما آنچه در این اوضاع بحرانی می تواند دلنشین باشد، به ثمر نشستن پیگیری های رسانه ای و بهره مندی مردم هر چند اندک از آب سالم و بهداشتی است.

موضوعی که فرماندار دلگان 2 هفته قبل قول بهره برداری از آن را داده بود، این بار در زمان معین عملی شد و لبخند رضایت را بر دل هزاران شهروند دلگانی که از بحران بی آبی به ستوه آمده بودند، نشاند.

بهره مندی 700 خانوار از آب پایدار

در همین راستا، علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و‌ بلوچستان به خبرنگار ما گفت: پروژه آبرسانی به شهر چگردک شهرستان دلگان با بهره مندی 700 خانوار با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی تکمیل و امروز وارد مدار شد.

وی ادامه داد: برای این پروژه 45 میلیارد ریال هزینه  شد و با حجم عملیاتی شامل، حفر یک حلقه چاه دستگاهی، ساخت موتورخانه و اتاقک کلرزن استاندارد، اجرای یک و نیم کیلومتر خط پمپاژ با لوله ۲۵۰ میلی‌متر، اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب با انواع لوله‌های UPVC و  پلی‌اتیلن سایز ۷۵ تا ۳۱۵ میلی‌متر، احداث دو باب مخزن ۱۰۰ مترمکعب فلزی هوایی و اجرای ۵۰۰ متر خط برق فشار متوسط به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهره مندی 700 خانوار از آب پایدار,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه