اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد؛

لزوم تبیین معیارهای مطالبه‌گری صحیح در جامعه/ اجازه تحریف آرمان‌های نظام اسلامی به دشمنان داده نشود

لزوم تبیین معیارهای مطالبه‌گری صحیح در جامعه/ اجازه تحریف آرمان‌های نظام اسلامی به دشمنان داده نشود
حجت الاسلام و المسلمین قریشی، با تاکید بر لزوم تبیین معیارهای مطالبه‌گری در جامعه، گفت: نباید مطالبه‌گری نادرست در جامعه مرسوم شود و عده‌ای با عدم آگاهی از موانع و با سلایق شخصی با عنوان مطالبه‌گری به انتقاد و گاهی تخریب نادرست بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های ابلاغی امر به معروف و نهی از منکر به‌خاطر شرایط کرونایی در آذربایجان‌غربی به‌طور کامل میسر نخواهد شد و به همین دلیل امید است با جمع‌آوری پیشنهادات و ایده‌های جدید بتوانیم در مسیر ترویج و احیای این فریضه در میان مردم نقش مؤثری ایفا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، به ضرورت تقویت فعالیت‌ها در فضای مجازی و رسانه ملی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که اجتماعات و برگزاری مراسمات به‌خاطر ویروس کرونا مقدور نیست، اهمیت دادن به بستر‌های فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و استانی در ترویج باورهای دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و ضوروری است و بر همین اساس همه باید تلاش کنیم بر اساس ظرفیت‌های موجود در تولید محتوا و انتشار آن در رسانه‌ها به خوبی عمل کنیم.

,

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی، با تاکید بر ضرورت فضاسازی محیطی در سطح شهر، گفت: یکی از بهترین کارها در هفته امر به معروف و نهی از منکر، احصاء بیانات امام حسین(ع) و نصب بنرها و پوسترهایی با همین موضوع و مسأله امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و ادارات است تا با ترویج معارف و تبیین منکرات بتوانیم در گسترش این فرهنگ در بین مردم مؤثر باشیم.

,

وی، به اهمیت شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر که توجه ویژه‌ای به مطالبه‌گری دارد، تاکید کرد: مطالبه‌گری یکی از اصول اصلی و مهم امر به معروف و نهی از منکر است، اما نباید واژه مطالبه‌گری مورد سوء‌استفاده افراد و رسانه‌ها قرار گیرد چراکه اگر با سطحی نگری و عدم اطلاع دقیق از شرایط، مطالبه‌گری نادرست در جامعه نهادینه شود یکی از مصادیق منکر خواهد بود. باید معیارهای مطالبه‌گری برای افراد و رسانه‌ها به درستی تبیین شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: نباید مطالبه‌گری نادرست در جامعه مرسوم شود و عده‌ای بدون تجربه اجرایی و عدم آگاهی از موانع و با سلایق شخصی با عنوان مطالبه‌گری به انتقاد و گاهی تخریب نادرست زحمات مدیران و سازمان‌ها بپردازند چرا‌که این نوع از مطالبه‌گری مورد تأیید آموزه‌های دینی نبوده و در تعارض با اخلاقیات و احکام دینی است.

,

وی، یکی از اصلی ترین انتظارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تبیین معیارهای مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: تعیین معیارهای مطالبه‌گری و انتشار آن در جامعه و به ویژه در بین جوانان نقش بسیار مهمی در رعایت اصول مطالبه‌گری در جامعه دارد بنابراین باید این معیارها بر اساس قانون و موازین شرعی و تعهدات اخلاقی تدوین شده و به خوبی تبیین و منتشر شود تا عده‌ای نتوانند با استفاده از این عنوان به تسویه حساب‌های شخصی خود بپردازند. هیچ شخصی اجازه طرح مضوعات نادرست با عنوان مطالبه‌گری در فضای مجازی را ندارد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به به اهمیت ترویج واژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابراز داشت: عده‌ای در تلاش هستند تا واژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و اذهان مردم حذف شود، بر همین اساس انتظار می‌رود در طول سال و به ویژه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در ترویج و تبلیغ  این واژه در معابر عمومی و ادارات و سازمان‌ها همت ویژه‌ای مد‌نظر مسئولین و مدیران قرار گیرد.

,

وی، به ضرورت بررسی معروفات و منکرات رایج در جامعه تأکید کرد و گفت: معروفات و منکرات مختلف و بی‌شماری در جامعه وجود دارد که باید به درستی و مناسب به آن پرداخت شود. یکی از این موضوعات معروفات و منکرات در بازار کسب و کار و در میان اصناف است و قسمتی از دلایل گرانی‌ها و تورم‌ها ناشی از احتکار سودجویان و کم‌فروشی کسبه در بازار است که باید با امر به معروف و نهی از منکر به دنبال حل مشکلات در این حوزه باشیم .

,

حجت‌الاسلام قریشی، به شرایط ویژه کرونایی در کشور و استان اشاره کرد و اذعان داشت: یکی دیگر از معروفات و منکرات در حوزه سبک زندگی و خانواده است و همان طور که آمارها نشان می‌دهد خانه‌نشینی‌ها و محدودیت‌های کرونایی باعث افسردگی و بد‌اخلاقی اعضای خانواده و بروز اختلافات است که باید از طریق تقویت امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه و ارائه الگوهای دینی و اسلامی آرامش و تفریحات مناسب برای خانواده‌ها فراهم شود تا بتوان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

,

وی، ضمن تأکید بر احیای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، خاطرنشان کرد: از این شوراها انتظار داریم معروفات و منکرات مجموعه خود را احصا کرده و به تناسب آن‌ها در فضای محیطی و سیستم‌های اداری و با نصب پیام‌های مناسب در ترویج معروفات در کار مانند رسیدگی به کار ارباب رجوع و حل مشکلات مردم، خوش اخلاقی و پرهیز از منکرات و نظایر آن‌ها در ترویج این فریضه الهی تلاش کنند.

,

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی، با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، گفت: بهترین کار در ایام محرم ترویج و انتشار فرمایشات سیدالشهدا(ع) در جریان واقعه عاشورا و افزایش بصیرت، دشمن شناسی و معرفت حسینی در بین مردم است.

,

وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه باید به مساله تحریف در جامعه دقت ویژه شود، تاکید کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید قربان و دقت در محورهای عنوان شده بسیار مهم است چرا‌که به تأکید مقام معظم رهبری، توجه کردن به موضوع تحریف در جامعه اسلامی مهم‌تر از تحریم دشمنان است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: نباید اجازه داد دشمنان کشور دست به تحریف آرمان‌های انقلاب اسلامی در شرایط فعلی بزنند و اراده مردم را سست کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه