اخبار داغ

نوری: احیای محیط زیست مدنظر فدراسیون نجات غریق است/ درسال گذشته ۲۲۰۰ نفر را از غرق شدن حتمی نجات دادیم

نوری: احیای محیط زیست مدنظر فدراسیون نجات غریق است/ درسال گذشته ۲۲۰۰ نفر را از غرق شدن حتمی نجات دادیم
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ما در سالی که گذشت ۲۲۰۰ نفر را از غرق شدن حتمی نجات دادیم. درحال حاضر ۲۰۰۰ منجی مستمر در طرح‌ها و مناطق پرخطر مازندران و گیلان مشغول به فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ایلخان نوری، رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در مجمع عمومی سالیانه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ اظهار داشت: نجات جان انسان‌ها اولین مسئولیت اصلی این فدراسیون است. در ابتدای سال گذشته که چند استان درگیر سیل و بارش بود ما بلافاصله برای کمک به هموطنان ستاد بحران را در فدراسیون تشکیل دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: با تعاملی که با سایر نهادها ایجاد کردیم توانستیم غواصان زیادی را به مناطق سیل‌زده اعزام کنیم. کمک‌های غیرنقدی را نیز در فدراسیون جمع‌آوری کردیم و تیم‌های اعزامی ما به مناطق سیل‌زده بردند.

نوری همچنین درخصوص دیگر فعالیت‌های این فدراسیون گفت: در وهله اول بعد همگانی ورزش برای ما مهم است و در مرحله بعد به ورزش قهرمانی می‌پردازیم. سعی کردیم در هر دو بعد موفق باشیم و در سال ۹۸ توانستیم در مجامع و میادین بین‌المللی نیز با قدرت ظاهر شویم.

وی افزود: مسابقات استعدادهای درخشان را برای اولین بار در سال ۹۸ برگزار کردیم در استان قزوین و مسابقات بانوان نیز در البرز برگزار شد‌. ما در سال گذشته توانستیم ۸۴۷۶ مدرک آموزشی را صادر کنیم. هر کدام از دو رشته نجات غریق و غواصی به قدری گسترده است که نیازمند این است که هر کدام مجزا به فدراسیون تبدیل شوند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: ما از سال ۹۵ به بعد علاوه بر برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای رونق این رشته مسابقات باشگاهی را نیز هر ساله برگزار می‌کنیم. تعامل با وزارت نیرو و جمعیت هلال‌احمر نیز جزو برنامه‌های اجرا شده ما در سال گذشته بود. همچنین به منظور توسعه این رشته کمیته‌هایی را در سال ۹۸ فعال کردیم.

نوری با اشاره به اقدامات مثبت این فدراسیون اظهار داشت: ما در سالی که گذشت ۲۲۰۰ نفر را از غرق شدن حتمی نجات دادیم. درحال حاضر ۲ هزار منجی مستمر در طرح‌ها و مناطق پرخطر مازندران و گیلان مشغول به فعالیت هستند. سال ۹۸ توانستیم ۲ کتاب با استانداردهای بین‌المللی برای اولین بار تدوین کنیم. غواصی استخری را نیز در سال ۹۸ در سطح کشور راه‌اندازی کردیم.

نوری در پایان گفت: فدراسیون به حفظ محیط زیست و محلی که رفت و آمد می‌کند بسیار اهمیت می‌دهد و با توجه به شرایطی که آبها دارند فدراسیون کار پاکسازی دریاها و دریاچه‌ها را استارت زده است. احیای محیط زیست مدنظر فدراسیون نجات غریق است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه