اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛

بختک ریزگردها باز هم برسینه سیستان نشست/از بسته شدن محورهای اصلی تا کاهش دید افقی

بختک ریزگردها باز هم برسینه سیستان نشست/از بسته شدن محورهای اصلی تا کاهش دید افقی
با تشدید بادهای 120 روزه در سیستان و بلوچستان علاوه بر کاهش دید افقی در منطقه، محور اصلی زاهدان - زابل نیز مسدود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سال هاست ریزگردها در سیستان و بلوچستان جولان می دهد و چون بختکی بر سینه سیستان نشسته است.

این معضل از اواخر وقت روز گذشته شدت بیشتری به خود گرفت و همه مناطق شمال این استان را در نوردید و علاوه بر غبارآلود کردن هوا، مسدود شدن جاده های اصلی را به همراه داشت.

کاهش دید افقی

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در همین راستا به خبرنگار ما گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با سرعت 97 کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و موجب خیزش گرد و خاک و کاهش شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به هفت هزار متر شد.

وی با بیان این که اکنون نیز سرعت لحظه ای باد در زابل 76 کیلومتر بر ساعت گزارش شد که نسبت به اوایل صبح کاهش یافته است، افزود: امروز سرعت وزش باد در زهک از دیگر شهرهای شمال استان نیز به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به چهار هزار متر کاهش داد.

حیدری اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای 120 روزه در شمال استان و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تا چهارشنبه پیش رو وزش باد شدیدتر پیش بینی می شود که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در مناطق درگیر می شود.

مسدود شدن محورهای اصلی

کشواد بهروزی زاده، فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان هم گفت: بر اثر توفان شدید و گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی در شمال استان، ساعت ۱۳ ظهر امروز مسیر زاهدان - زابل بسته شد.

وی با بیان این که تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد، گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط شمال سیستان و بلوچستان منجر به تشکیل توفان گرد و خاک  می‌شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

بازگشایی محور زابل - زاهدان

در همین راستا، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان هم گفت: محور زابل - زاهدان که به دلیل وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با کاهش دید محور فوق مسدود شده بود، بازگشایی شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, کاهش دید افقی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسدود شدن محورهای اصلی,
,
,
,
,
,
, بازگشایی محور زابل - زاهدان ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه