اخبار داغ

به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع):

نشست" مدیریت در فرهنگ علوی" برگزار شد

نشست" مدیریت در فرهنگ علوی" برگزار شد
همایش "نشست مدیریت در فرهنگ علوی" با هدف تبیین اصول اهداف و مولفه های فرماندهی و رهبری در سیره نظری و عملی امیرالمومنین علیه السلام صبح امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این نشست روح الله تولایی رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه جامع امام حسین در تشریح اهداف برگزاری این نشست گفت: نظام مدیریت اسلامی که در دوران امامت امیرالمومنین (ع) شکل گرفت براساس دیدگاه توحیدی و قرآنی آن امام بزرگوار نموداری نوین و منحصر به فرد از مدیریت اسلامی را تبیین نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به اینکه تحقق این نظام در ساختار ارکان مدیریتی نظام اسلامی امری ضروری قلمداد می شود افزود: تبیین نقش توحید محور اندیشه های امام علی (ع) نه فقط در برنامه های مدیریتی و حکومتی بلکه در روابط و تعاملات انسانی می تواند راهبردی را مشخص کند تا برنامه ریزان و مسئولان مسیر شایسته ای را برای خدمت به مردم در نظر بگیرند.
,
 
,
تولایی خاطر نشان کرد: بدون شک تنها راه دستیابی به نظام مدیریتی ارزش مدار و مطابق با آموزه های دینی در حوزه های مختلف علمی فرهنگ علوی و استمرار مدیریت ولایی است.
,
 
,
در این نشست همچین حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت نقش مدیریت در زندگی فردی و اجتماعی گفت: تعیین کننده ترین مسئله در تمام جوامع بشری مدیریت است که در این مسیر باید سیره عملی و نظری امیرالمومنین را به عنوان مدیریت علوی بشناسیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید مدیریت جامع خود را تابع مدیریت امام علی (ع) قرار داده و آموزه های غدیر و ولایت را به تمام دنیا برسانیم افزود: بنا داریم این همایش را در سطح وسیع و با جلب مشارکت صاحب نظران و اساتید دانشگاه های سراسر کشور در قالب همایش ملی برگزار کنیم.
,
 
,
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد این همایش ملی همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین با محورهای " تعاریف و خواستگاه های فرماندهی در مدیریت علوی"، "شناسایی سبک مدیریت علوی" ، " شناسایی اصول حاکم بر سبک علوی" و ابزارهای موجود در این مسیر برگزار شود.
,
 
,
براساس این گزارش نشست "مدیریت در فرهنگ علوی" با مشارکت دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین(ع)، بنیاد بین المللی غدیر، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تهران و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
,
 
,
همچنین در این نشست اساتید حوزوی و دانشگاهی کشور که صاحب تحقیق و پژوهش و تالیف در حوزه فرماندهی ، مدیریت و رهبری در فرهنگ علوی هستند به صورت ارتباط مجازی به ارائه دیدگاه پرداختند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه