اخبار داغ

آیت الله صدیقی:

شجاعت و سخاوت منهای حکومت الهی جایگاهی ندارد/ آموزه های سخت جایگاه امامت را تبیین می کند

شجاعت و سخاوت منهای حکومت الهی جایگاهی ندارد/ آموزه های سخت جایگاه امامت را تبیین می کند
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه علی (ع) عین امامت است که مدیریت در سیمای او اتمام و اکمال دین است گفت: اعتقاد منهای حاکم عالم و عادل و شجاعت و سخاوت و نماز منهای گنجانده شدن در حکومت الهی که همانا امامت است هیچ جایگاهی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر صبح امروز در همایش "نشست مدیریت در فرهنگ علوی" در دانشکده مدیریت دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با بیان اینکه کلمه "رب" بیش از هزار بار در قرآن آمده است و ربوبیت معانی مختلفی دارد گفت: خدایی که رب العرش العظیم است یعنی تمام امور آسمان ها، زمین و موجودات آن را تملک میکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیا اینکه خداوند عالم را برای تجلی خود آفرید و سراسر عالم با خدا آشنا هستند تصریح کرد: هیچ موجودی در عالم از خود خودیت نشان نمیدهد، موجودات در حال تسبیح ،ستایش و اطاعت دائمی خداوند هستند.
,
 
,
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه خداوند پهنای بیکران عالم امکان را با محوریت انسان کامل قرار داد افزود: به همه کائنات اعلان شد که اراده ذات ربوبی این است که خداوند در زمین خلیفه قرار دهنده باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه خدا با این اقدام یک جریان، قاعده و سنت را بیان کرد و در این میان انسان یک نماد است تصریح کرد: خلیفه یعنی کسی که به جای کسی قرار میگیرد و انسان که نشان دهنده مظهر جمالیه و جلالیه خداوند است به اراده خدا در زمین خلیفه قرار گرفت.
,
 
,
صدیقی با بیان اینکه مدیریت خدا به واسطه خلافت در زمین عینیت پیدا کرده و خلافت به آدم کامل که منعکس کننده نور خداست واگذار شده است گفت : در عالم آدم به عنوان اولین مدیر قرار گرفت و مسیر امانت امیر المومنین نیز در امتداد همین سیر است.
,
 
,
دبیر کل بنیاد غدیر با اشاره زندگی حضرت ابراهیم (ع) که خانواده خود را در بیابان های مکه رها کرد گفت: حضرت ابراهیم از همان ابتدا هم مسیر امامت را می دید و هم برای رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی خداوند همه سختی ها و مشکلات را پذیرفته بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه رابطه امامت و امت تحمیلی نیست و باید آن را باعقل پذیرفت گفت: باید نهال عشق در دل مردم رویش کند تا با عشق و محبت به سمت امام حرکت کنند. امام هیچ چیزی از خود ندارد از این رو هرآنچه از او گرفته شو موجب ناراحتی نخواهد شد چنانچه ابراهیم خلیل هم در مسیر امانت به اراده خدا فرزند خود را به مسلخ قربانی برد.
,
 
,
صدیقی با بیان اینکه امام در راه ایفای مدیریت راه عشق و معرفت کامل را طی می کند گفت: خداوند با آزمون های سخت امام، جایگاه امامت را به مردم نشان می دهد چنانچه امام حسین در حادثه عاشورا سخت ترین مصیبت ها را دریافت کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه ائمه آمدند تا راه و مقصد را به مردم نشان داده ضمن اینکه توشه راه را هم در اختیار آنها قرار دهند گفت: امام و مدیر الهی کارش هدایت است و غیر از هدایت هیچ کار دیگری ندارد به طوری که با تمام شئونات زندگی به دنبال هدایت انسان است.
,
 
,
دبیر کل بنیاد غدیر با اشاره به اینکه ائمه و پیامبران تحت فرمان خداوند هستند و تحت ازاده خدا امر الهی را به انسانها منتقل می کنند گفت: ولایت آنها به خداوند وابسته است ، در بین انسانها ولایت دارند اما در نزد خدا عبد و بنده هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه غدیر یک اعلان برای تبیین جریان مدیریت جهان در عالم بود که در طول تاریخ خداوند برای هیچ پیامبری همانند حادثه غدیر پرهیاهو به میدان نیامده گفت: حساس ترین مسئله خلقت مسئله مدیریت است که در تمام ادیان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
,
 
,
صدیقی با بیان اینکه امیرالمومنین تکامل خلافت آدم بوده و جلوه ای است که همه عالم تحت پوشش آن قرار گرفته است گفت: علی (ع) عین امامت است، از این رو مدیریت در سیمای امیرالمومنین اتمام و اکمال دین است، اعتقادات منهای حاکم عالم و عادل، شجاعت و سخاوت و نماز منهای گنجانده شدن در حکومت الهی و امامت هیچ جایگاهی در عالم ندارد.
,
 
,
صدیقی در پایان تصریح کرد: امامت قله و جهت حرکت انسان به سمت تعالی است که همه برای سعادت باید به سمت این قله حرکت کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه