اخبار داغ

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی مطرح کرد؛

جولان تاجران ماسک در نبود نظارت/ مردم از قیمت‌های رسمی ماسک بی‌اطلاع هستند

جولان تاجران ماسک در نبود نظارت/ مردم از قیمت‌های رسمی ماسک بی‌اطلاع هستند
نجاتی با اشاره به اینکه باید در هر استانی نمایندگی اداره کل تجهیزات پزشکی داشته باشیم، گفت: باتوجه به در دسترس بودن ماسک بی‌کیفیت، ورود ناظران استانی و اداره کل تجهیزات پزشکی در بحث کیفیت و قیمت ماسک به منظور جلوگیری از جولان تاجران ماسک غیربهداشتی ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نجاتی، مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون علل گرانی ماسک بهداشتی اظهار کرد: نظارت بر چنین تجهیزات پزشکی مورد استفاده مردم با اداره کل تجهیزات پزشکی تهران است که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اداره کل تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی شعبه ندارد

, اداره کل تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی شعبه ندارد,

وی افزود: یکی از مهم ترین مسائل همین است که اداره کل تجهیزات پزشکی به عنوان متولی در تهران فعالیت دارد و شاخه ای که منحصرا در خراسان رضوی زیر نظر اداره کل تجهیزات پزشکی فعالیت داشته باشند وجود ندارد.

,

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دستگاه هایی که در موضوع تحهیزات پزشکی ورود دارند زیر نظر علوم پزشکی هستند و نظارتی از اداره کل وجود ندارد گفت: اداره کل تحهیزات پزشکی تنها موضوع صدور مجوز را پیگیری می کنند و در بخش های نظارتی ضعف جدی دارند و  اگر موردی یا تخلفی شکل بگیرد بررسی می کنند.

,

وی افزود: فقط توسط این اداره کل قیمت ماسک و تجهیزات حفاظنی کرونا در سایت اعلام شده است و نظارتی بر کیفیت و قیمت آن وجود ندارد.

,

عرضه ماسک غیربهداشتی در سوپرمارکت‌ها

, عرضه ماسک غیربهداشتی در سوپرمارکت‌ها,

نجاتی ضمن اشاره به اینکه کارگاه های تولیدی و سوپرمارکت ها نیز عرضه ماسک دارند که هیچ کدام زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیستند ادامه داد: عملا نظارت بر عهده اداره کل تجهیزات پزشکی است ولی مردم عادی که خرید روزانه ماسک دارند بی اطلاع از تأییدیه ها هستند و غالبا مجوز تولید برای ماسک اصلا وحود ندارد.

,

وی افزود: کارگاه هایی در مشهد به تولید ماسک مشغول هستند که گاراژی کرایه کردند و تولید دارند و نظارتی بر آن وجود ندارد؛ تخصص این کار تولیدی را ندارند و جنس پارچه های مخصوص ماسک را نمی‌شناسند و در واقع با تحقیق ساده تولیدی راه اندازی کردند.

,

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی با بیان اینکه برخی سودجویان فرصت کرونا را غنیمت شمرده و به این کار ورود پیدا کردند خاطرنشان کرد: البته به تهران نیز برای اهمیت به نظارت ها موضوع را منعکس کردیم لذا شرکت های مجوزدار به علت سخت‌گیری در روند دریافت مجوز و امکان ابطال مجوز در این امور سهل‌انگاری و درصد خطای چندانی ندارند.

,

مردم از قیمت‌های رسمی ماسک بی‌اطلاع هستند

, مردم از قیمت‌های رسمی ماسک بی‌اطلاع هستند,

وی افزود: باید در هر استانی نمایندگی اداره کل تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد و با این وجود برای هر دریافت هر گونه مجوزی نیز اقدامات در تهران پیگیری و انجام می شود و انجمن صنف متخصصان پزشکی دوره‌های ناظر فنی را برگزار می کنند.

,

نجاتی گفت: در نرخ گذاری مصوب چند نهاد نظیر سازمان بازرسی، وزارت صمت، سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی دخیل هستند و قیمت ها در سایت رسمی درج شده اما مردم از این قیمت‌ها بی‌اطلاع ‌هستند و در واقع بر اساس آن قیمت ها خرید و فروش صورت نمی‌گیرد.

,

وی افزود: نرخ مصوب سایت‌ها در قیمت گذاری عملا تأثیر چندانی بر روند بازار ندارد و تعیین کننده نیست چراکه افراد تولیدکننده که از این قیمت های مصوب اطلاع دارند نمی توانند بر این اساس خرید و فروش داشته باشند.

,

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی ضمن تأکید بر لزوم ورود تعزیرات حکومتی، ناظران استانی و اداره کل تجهیزات پزشکی بر کیفیت و قیمت ماسک به منظور جلوگیری از فعالیت تاجران ماسک غیربهداشتی ضروری اظهار کرد: سازمان غذا و دارو نیز مجوزهای تولید ماسک را نیز ارائه می دهد البته افراد سودجو در تولید ماسک های غیربهداشتی و بی کیفیت زیاد هستند و شمار تولیدکنندگان ماسک‌های با کیفیت کمتر شده است.

,

کمبودی در پارچه و مواد اولیه ماسک بهداشتی وجود ندارد

, کمبودی در پارچه و مواد اولیه ماسک بهداشتی وجود ندارد,

وی افزود: البته قیمت ماسک های با کیفیت بالا است و این ماسک های با کیفیت سه لایه واقعی یرای مشتری حدود 3 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است در حالی‌که ماسک بی کیفیت در بالاترین قیمت 1400 تومان و نصف قیمت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

,

نجاتی ادامه داد: باتوجه به افزایش و در دسترس بودن ماسک بی کیفیت لذا مردم اکثرا از این نوع ماسک ها استفاده می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه کمبود پارچه اسپان باند و مواد اولیه وجود ندارد افزود: یک کارخانه این پارچه را تولید می‌کند و ماده اولیه آن از چین وارد می شود و باتوجه به تقاضا و محصولات تولید شده بیمارستانی از این ماده اسپان باند، شرکت مورد نظر قیمت‌ها را افزایش داده است.

,

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی ضمن تأکید بر افزایش نظارت در این بازار مهم تصریح کرد: در لایه های سلولزی ماسک بهداشتی نیز کمبود وجود ندارد چراکه سایر اقلام بهداشتی نیز در کشور با استفاده از این ماده تولید می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه