اخبار داغ

معاون شرکت آب منطقه ای استان مطرح شد؛

آزادسازی 52 هکتار از ارضی تصرف شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج

آزادسازی 52 هکتار از ارضی تصرف شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 52 هکتار ارضی تصرف شده در حاشیه رودخانه بشار آزاد شده است، گفت:تعدادی کارخانه شن و ماسه در منطقه وجود دارد که صرفا مجوز برداشت مصالح کوهی دارند و هیچ گونه مجوز برداشت از مصالح رودخانه ای برای آنها صادر نشده و نخواهد شد.‌
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش مصلح در گفتگو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص جمع آوری کارخانه های شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار گفت: کل کارخانه های شن و ماسه در سنوات گذشته با تصمیم مشترک مدیریت استان و دستگاه های ذی ربط به منطقه دلی بجک بویراحمد منتقل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: تعدادی کارخانه شن و ماسه در منطقه وجود دارد که صرفا مجوز برداشت مصالح کوهی دارند و هیچ گونه مجوز برداشت از مصالح رودخانه ای برای آنها صادر نشده و نخواهد شد.‌

,

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای در ادامه گفت: گروه های گشت و بازرسی بصورت مرتب فعالیت ها را رصد کرده  و هرگونه برداشت احتمالی کنترل می شود که در سنوات اخیر توقیف دستگاه و همچنین  ‌معرفی به مراجع قضایی ‌در پاره ای از  موارد  صورت گرفته است.

,

وی افزود: در سال گذشته ۵۲ هکتار از اراضی تصرف شده رودخانه بشار در ساحل راست و چپ توسط آب منطقه ای و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف و کل این اراضی برای اقدامات عام المنفعه نظیر پارک و فضای سبز بدون احداث سازه و ورزش های روباز به شهرداری، ‌اداره ورزش و جوانان در قالب اجاره  واگذار شد، که پارک امید به مساحت ۱۰ هکتار در تیرماه امسال در همین اراضی کلنگ زنی شد.

,

مصلح بیان کرد: با توجه به سیلابی بودن رودخانه بشار و حمل رسوبات، شن، ماسه و قلوه سنگ های رودخانه ای در طول سال نیاز به لایروبی مسیر رودخانه به جهت آبگذری مطلوب نیاز است،  که این مورد برای برخی مصالح خاص و تاسیسات حیاتی در قالب مجوزهای محدود و تعیین شده با مختصات دقیق اعلام می شود.

,

وی گفت: هیچ گونه محوری برای برداشت شن و ماسه در مسیر رودخانه بشار هم اکنون توسط این سازمان صادر نمی شود.

,

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای  تاکید کرد:  طرح جابه جایی تعداد اندک کارخانه های شن و ماسه فعلی که حتی از مصالح کوهی نیز استفاده می کنند با مدیریت سازمان صنعت معدن تجارت و در قالب کارگروهی با عضویت آب منطقه ای، ‌محیط زیست،  منابع طبیعی،  امور اراضی،  معاون عمرانی استانداری و دیگر مسوولان در حال انجام است.

,

مصلح افزود: در سال جاری نیز حدود ۱۵ هکتار از اراضی تصرف شده رودخانه مهریان شامل تصرفات کشاورزی، طرح های گردشگری توسط این سازمان قلع و قمع شد.

,

وی در خصوص نصب علائم هشدار دهنده در حاشیه رودخانه بشار بیان کرد: در طول سال های گذشته نشانه گذاری و نصب علائم  بخشی از رودخانه های استان به میزان ۸۵۰ کیلومتر انجام شد، در سال جاری بیش از ۱۰۵ کیلومتر در برنامه بوده و هم اکنون عملیات نقشه برداری با استفاده از پهپادهای پیشرفته پس از اخذ مجوزهای امنیتی شورای تامین در حال انجام است.

,

معاون شرکت آب منطقه ای استان گفت: در منقطه رجاء شهر یاسوج  و روستای دارشاهی  عملیات ساماندهی رودخانه در حال اجرا است.

,

وی با طرح پیشنهادی برای  تامین اعتبار جهت نصب علائم هشدار دهنده در تمام مناطق حادثه خیز استان گفت: با توجه به مشکلات اعتباری و چالش های اجرایی آب منطقه ای نهایت اهتمام خود را در خصوص طرح های مزبور انجام داده اما به دلیل وجود ۱۱هزار کیلومتر آبراهه و مسیل و نیز ۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه امکان انجام کار در این همه رودخانه وجود ندارد.

,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه