اخبار داغ

بررسی آمار گمرک چین نشان می دهد؛

چین هرگز خرید نفت از ایران را صفر نکرد/واردات ماهانه یک میلیون نفت از ایران

چین هرگز خرید نفت از ایران را صفر نکرد/واردات ماهانه یک میلیون نفت از ایران
بررسی های صورت گرفته از وزارت گمرک چین نشان می دهد این کشور در اوج تحریم های نفتی ماهانه یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است که اگر توافق 25 ساله با این کشور اجرایی شود صادرات نفت به این کشور به ماهانه 30 میلیون بشکه خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گزارشات متعدد برخی از رسانه های بین المللی مانند بلومبرگ و رویترز در هفته گذشته نشان می داد که این کشور برای اولین بار از ژانویه ۲۰۰۷ هیچ نفتی از ایران در ماه ژوئن وارد نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما بررسی های صورت گرفته نشان می دهد چینی ها نه تنها هر ماه میلیون‌ها بشکه از نفت ایران را خریداری کرده، بلکه طبق قرارداد ۲۵ سال بین دو کشور، از این به بعد هم به خرید نفت ایران ادامه می دهد و حتی قرار است خرید نفت از ایران را به روزانه یک میلیون بشکه افزایش دهد.

,

چین طی ۵۱ روز از اول ژوئن تا بیست و یکم جولای، حداقل ۸.۱ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده که معادل ۱۵۸ هزار و ۸۲۳ بشکه در روز است.

,

نکته جالب توجه در این است که ایران در بندر شانگهای مخازن ذخیره سازی نفت خام دارد به طوریکه ایران هر چند وقت یکبار اقدام به پر کردن این مخازن نفتی می کند و چینی ها از این مخازن نفتی تغذیه می کنند برای همین اگر در بازه زمانی صادرات نفت ایران به چین کاهش یافته است به علت پر بودن این مخازن نفتی بوده است.

,

انتهای پیام/ 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه