اخبار داغ

ترامپ: نیروهای آمریکایی در افغانستان به ۴ هزار نفر کاهش می‌یابند

ترامپ: نیروهای آمریکایی در افغانستان به ۴ هزار نفر کاهش می‌یابند
رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که سطح نیروهای مستقر این کشور در افغانستان به ۴ هزار نفر کاهش می‌یابد و نیروها در زمان انتخابات نیز بین ۴ تا ۵ هزار نفر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با وبسایت خبری «اکسیوس» گفت که آمریکا بیشتر نیروهایش را از افغانستان خارج کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در رابطه با سطح کنونی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز تصریح کرد: در بازه زمان بسیار کوتاهی نیروها را به 8 هزار نفر کاهش می‌دهیم و پس از آن نیز نیروها به 4 هزار نفر کاهش می‌یابند، فعلاً در حال مذاکره هستیم.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا بدون تعیین زمان دقیقی اظهارداشت که این کاهش سطح نیروها «بسیار زود» رخ خواهد داد.
,
 
,
وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر چه تعداد نیرو در افغانستان نیز تاکید کرد: چیزی حدود 4 تا 5 هزار نفر.
,
 
,
ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود که آمریکا براساس توافقنامه با طالبان همه نیروهایش را تا ماه می سال 2021 از افغانستان خارج خواهد کرد.
,
 
,
آمریکا و طالبان در تاریخ 29 فوریه (10 اسفند 1398) توافقی را در قطر امضا کردند که براساس آن نیروهای آمریکایی بطور مشروط باید طی 14 ماه افغانستان را ترک کنند.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا در حالی از کاهش سطح نیروها در افغانستان می‌گوید که مقامات افغان می‌گویند توافقنامه قطر تاثیری بر کاهش سطح خشونت‌ها نداشته است.
,
 
,
بیشتر بخوانید
,
فرمانده ارشد نظامی آمریکا: طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است
,
 
,
ترامپ: 19 سال حضور در افغانستان کافی است
,
 
,
افغانستان: توافق آمریکا و طالبان تاثیری بر کاهش خشونت‌ها نداشته است
,
 
,
آمریکا طرح خروج 4 هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می‌کند
,
 
,
از طرف دیگر نیز ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز چندی پیش گفته بود که کاهش نیروها از 8600 نفر مشروط به کاهش خشونت‌ها توسط طالبان است و تصریح کرده بود که این گروه شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است.
,
 
,
برخی کارشناسان بر این باورند که ترامپ مصمم است تحت هر شرایطی و حتی بدون تعهد گرفتن از طالبان برای تامین آتش‌بس و یا کاهش خشونت‌ها علیه نیروهای افغان، نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند و با برجسته‌سازی خروج نیروها به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی شانس پیروزی‌اش را در انتخابات افزایش دهد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه