اخبار داغ

شهیدی که قبل از پر کشیدن، شهید بود

سجاد شاهسنابی شهید مدافع وطنی که خونش امنیت را تضمین کرد/ بازخوانی زندگی و خاطرات رفیق صمیمی شهید حججی

سجاد شاهسنابی شهید مدافع وطنی که خونش امنیت را تضمین کرد/ بازخوانی زندگی و خاطرات رفیق صمیمی شهید حججی
مهدی شاه‌سنایی عموی شهید والامقام مصطفی شاهنسایی گفت: خانواده این شهید به دادن فرزندشان در راه خدا افتخار می‌کنند. آن هم فرزندی شوخ طبع و مؤدب که صبح و عصرش با زیارت عاشورا آمیخته شده بود و حتی ساعتی قبل از شهادت نیز برای بار آخر آن را خوانده بود. آری وی بعد از یک عمر خواندن سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم به مقابله با دشمن سرزمین اسلامی رفت و در این راه ثابت کرد ناله‌های بأبی انت و امی هایش از اعماق جان او سرچشمه گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از دفاع مقدس بسیاری گمان می‌کردند راه شهادت بسته شده است. شهادت یکی از مهمترین موضوعات در زندگی بسیاری از مؤمنان است؛ مرگی مجازی که عاقبت به خیری و سعادتمندی را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
اما ترورهای منافقین، شهادت در راه خدمت به نظام اسلامی، شهادت در راه مبارزه با مواد مخدر، شهادت در راه دفاع از امنیت، شهادت در راه دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السّلام، شهادت در راه رسیدن به علوم نوین همچون هسته‌ای و غیره فرصت‌های دیگر رسیدن به مقام والای شهادت بود که در کشور وجود داشت و هزاران نفر از جوانان و انسان‌های ارزشمند این دیار را با خود به لقاءالله برد.
,
 
,
شهید سجاد شاه سنائی یکی از این افراد عاقبت به خیر بود که مدال پرافتخار شهادت را برگردن آویخت. وی در بحبوحه اغتشاشات سال 96 در مقابل اخلالگران امنیت کشور قرار گرفت و توسط یک تبهکار سابقه دار به شهادت رسید.
,
 
,
, ,
 
,
شهادت سجاد شاه‌سنائی
, شهادت سجاد شاه‌سنائی, شهادت سجاد شاه‌سنائی,
 
,
ساعت 18:30 تاریخ 12 دی ماه 96 در شهر کهریزسنگ از توابع شهرستان نجف آباد ستوان یکم پاسدار سجاد شاه‌سنائی مورد اصابت گلوله‌ای از یک اسلحه شکاری که در میان جمع به سمت او شلیک می‌شود قرار می گیرد و به شهادت می رسد.
,
 
,
سجاد در سی و دوسالگی پر می‌کشد و کوله‌باری از خاطره را برای همسر جوان و دو فرزند 5 ساله و 3 ساله‌اش به یادگار می‌گذارد و خود به رفیق دوست داشتنی‌اش، شهید محسن حججی و عمو و دایی شهیدش می‌پیوندد.
,
 
,
مهدی شاه‌سنائی عموی این شهید والامقام طی مصاحبه‌ای گفت خانواده این شهید به دادن فرزندشان در راه خدا افتخار می‌کنند. آن هم فرزندی شوخ طبع و مؤدب که صبح و عصرش با زیارت عاشورا آمیخته شده بود و حتی ساعتی قبل از شهادت نیز برای بار آخر آن را خوانده بود. آری وی بعد از یک عمر خواندن سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم به مقابله با دشمن سرزمین اسلامی رفت و در این راه ثابت کرد ناله‌های بأبی انت و امی هایش از اعماق جان او سرچشمه گرفته است.
,
 
,
, ,
 
,
شهید زیستن قبل از شهید شدن
, شهید زیستن قبل از شهید شدن, شهید زیستن قبل از شهید شدن,
 
,
بررسی زندگی این شهید نشان می‌دهد وی پیش از برگزیده شده به درگاه الهی و سرکشیدن شهد شهادت، به مقام شهادت رسیده بود.
,
 
,
اکبر شاه‌سنائی، پدر شهید، می‌گوید: در یکی از فیلم‌های ملاقاتش با خانواده شهدای فاطمیون فرزندان شهدا را بر سر خود گذاشته و دور اتاق آن‌ها را بازی می‌دهد تا آن‌ها احساس بی پدری نکنند. در اردوهای جهادی هم بسیار فعال بود و همیشه شرکت می‌کرد و ما نمی‌دانستیم، اینکه می‌گویند «شهدا را حتی پدر و مادرشان هم نشناخته‌اند» یک حقیقت است.
,
 
,
وی ادامه می‌دهد: همیشه به ما می‌گفت که من شهید می‌شوم، چند روز پیش از شهادت به مادرش گفته بود که رضایت بدهید، مادرش گفته بود که آیا به ماموریت یا سوریه می‌خواهی بروی، گفته بود خیر اما رضایت بده که من شهید بشوم، مادرشان علاقه خاصی به ایشان داشت و بر اساس این علاقه گفته بود که مادر برای شما زود است اما امیدوارم به آرزویت برسی.
,
 
,
فقدان فرزندی با چنین ویژگی‌ها که به حق عصای دست پدر، نور چشم مادر و تکیه‌گاه همسر است برای خانواده بسیار سخت. خودشان معتقدند صبر تحمل این غم بزرگ را خداوند خود به آن‌ها عطا کرده است ولی در عین حال از شکر خدا و افتخار به شهادت فرزندشان در راه خدا غافل نمی‌شوند.
,
, ,
 
,
قدردانی مردم از خانواده شهید
, قدردانی مردم از خانواده شهید, قدردانی مردم از خانواده شهید,
 
,
پس از شهادت سجاد، پیکر مطهرش با حضور خیل عظیمی از مردم تشییع شد و سپس مردم به ویژه اهالی کهریزسنگ خانواده وی را تنها نمی‌گذارند و به قدردانی هدیه‌ای که ایشان در راه امنیت داده‌اند به ایشان سرکشی کرده و آن‌ها را مورد لطف قرار می‌دهند.
,
 
,
مسئولان کشور نیز مراتب قدردانی از خانواده و تکریم ایشان را به جای می‌آورند. ایشان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند و سرلشگر جعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در منزل شهید، از خانواده ایشان دلجویی می‌کنند.
,
 
,
اکنون پس از گذشت سه سال از آن واقعه منطقه مردم امنیت خود را مدیون شهیدی می دانند که از وی 2 یادگار 5 و 8 ساله به یادگار مانده و خاطراتش را مرور می کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه