اخبار داغ

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای زنجان:

آب شرب مورد نیاز خدابنده از سد تالوار تامین می‌شود

آب شرب مورد نیاز خدابنده از سد تالوار تامین می‌شود
قزلباش معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای زنجان در مورد استفاده از آب سد تالوار در تامین بخشی از آب شرب مورد نیاز استان گفت: در تلاش هستیم بخشی از آب شرب شهرستان خدابنده را از این سد تامین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز قزلباش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در مورد اهمیت و کارایی سد تالوار در تامین آب شرب مورد نیاز استان اظهار کرد: سد تالوار یک سد منطقه‌ای برای تامین آب مورد نیاز سه استان در نظر گرفته شده که هدف آن تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش میزان آب این سد محدودیت آبی اعمال شد و تامین آب بخش کشاورزی از این سد حذف شد بیان کرد: آب شرب همدان نیز از تالوار تامین می‌شود و در تلاش هستیم تا تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سد تالوار انجام شود.

,

علی عباسی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دشت زنجان طی سال های گذشته 15 متر سطح آب‌های زیرزمینی افت کرده است عنوان کرد: در اثر بارندگی 55 سانتی‌متر از این میزان جبران شده است.

,

وی همچنین به وضعیت دشت سجاس نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در دشت سجاس 10 متر افت آب زیرزمینی را شاهد بودیم که از این میزان تنها 45 سانتی‌متر آن جبران شده است.

,

عباسی میزان افت آب زیرزمینی در دست ابهر را 30 متر عنوان کرد و گفت: در این دشت با وجود اینکه وضعیت بارندگی در سال آبی گذشته مناسب بود باز هم یک متر افت سطح آب زیرزمینی را شاهد بودیم.

,

وی با تاکید براینکه افت سطح آب‌های زیرزمینی در دشت ابهر نسبت به سایر دشت‌ها بالاتر است خاطر نشان کرد: در دشت قیدار نیز شاهد افت آب‌های زیرزمینی بودیم که میزان افت آب زیرزمینی در این دشت 13 متر است.

,

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سطح آب‌های زیرزمینی در استان افت بالایی داشته و در این دو سال تنها چند سانتی‌متر سطح آب زیرزمینی بالا آمده است افزود: برای اینکه وضعیت آب‌های زیرزمینی استان به حالت نرمال برسد باید 14 تا 15 متر سطح آب‌های زیرزمینی افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه