اخبار داغ

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

حمایت دولت از بخش صنعت و تولید در شرایط بحران اقتصادی لازم و ضروری است

حمایت دولت از بخش صنعت و تولید در شرایط بحران اقتصادی لازم و ضروری است
ظهیریان دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مشکلات صنعت استان در شرایط فعلی گفت: حمایت دولت از بخش صنعت و تولید در شرایط بحران اقتصادی لازم و ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیما ظهیریان در گفت‌وگو با خبرنگار موجرسا; با بیان اینکه توجه مضاعف حوژه صنعت موجب ارتقا و اعتلای حوزه این می‌شود اظهار کرد: این توجه می‌تواند موجی از امید و باور متکی بر توان داخلی را به جامعه ایرانی تزریق کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موجرسا;,

وی با تاکید براینکه متاسفانه امسال با شیوع همگانی ویروس کرونا، اقتصاد جهانی هم یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی خود را تجربه می‌کند و کشور ما نیز در این بین بی تاثیر از این موضوع نیست تصریح کرد: کشور ما نیز در حال حاضر روزهای سختی را در این بحران جهانی طی می‌کند و طبیعی است که استان زنجان نیز همچون سایر نقاط کشور متاثر از این فضا است.

,

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: اکنون بخش صنعت، معدن و تجارت در یک بازه کوتاه‌ مدت از شیوع این ویروس به‌ طور جدی متاثر شده و هرچند این تاثیر تا حد زیادی نیز امروز قابل مشاهده و ارزیابی است اما آثار بلندمدت اقتصادی آن در ماه‌ها و بلکه سالهای آینده مشاهده خواهد شد.

,

وی با تاکید براینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد آثار ویروس منحوس کرونا در حوزه صنعت، از دو جنبه بین‌المللی و داخلی قابل بررسی است افزود: صنایع مختلف استان ما نیز نیازمند مواد اولیه هستند که تامین آن مستلزم ارتباط با جامعه جهانی بوده و بیشترین بحران را در این برهه زمانی طی خواهند کرد.

,

ظهیریان خاطر نشان کرد: به لحاظ داخلی بیشترین آسیب‌پذیری واحدهای تولیدی صنعتی را نیز می‌توان در سه بخش دیون عقب‌افتاده واحدهای تولیدی(بانکی، بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی)، بلاتکلیفی واحدهای تولیدی در اثر عدم قطعیت در تصمیم‌ گیری‌های حوزه اقتصاد و تولید و همچنین مشکلات قراردادی شرکت‌های پروژه محور در شرایط بحران کرونا خلاصه کرد.

,

وی بیان کرد: از طرفی علاوه بر مشکلات گذشته و رکود بازارهای جهانی و کاهش تقاضا، افزایش موجودی انبارها، ایجاد محدودیت در صادرات و اختلال در زنجیره تامین، شوک‌های مستقیمی را به تولید وارد کرده که بخشی از مهم‌ترین آثار شیوع بیماری کرونا است.

,

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه صنعت با توجه به شرایط بحرانی به‌ وجود آمده در کشور، لازم است اقداماتی کارشناسی شده هرچه سریع‌تر اجرایی شود افزود: با تحقق این موضوع تاثیرات ناشی از این ویروس بر حوزه تولید به حداقل می‌رسد.

,

وی تاکید کرد: دولت می‌تواند در کمک به واحدهای تولیدی با ابلاغ تخفیف و استمهال در قالب تنفس کوتاه مدت یا بلند مدت درخصوص دیون واحدهای تولیدی در هر سه حوزه بانکی، بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی با نظارت مستمر در جهت وحدت رویه را اجرا کرده و در دستور کار قرار دهد.

,

ظهیریان تسریع در پرداخت تسهیلات مصوب شده در شورای پول و اعتبار، اعطای بسته‌های حمایتی به‌ صورت کالا کارت به کارگران بخش صنعتی، حمایت مالی از بخش‌هایی که مجبور به تعطیل کردن شده‌ اند یا افراد پر ریسک شاغل در این مجموعه‌ها (براساس سن، سابقه بیماری و نوع فعالیت)به‌ صورت تقبل سهمی از حداقل حقوق را از راه‌های حمایت دولت از بخش صنعت عنوان کرد و گفت: تخصیص کمک به تامین سرمایه در گردش بر پایه ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین و تصویب آیین‌ نامه اجرایی حداکثر استفاده از توان داخل توام با رایزنی مقامات وزارت امور خارجه ایران جهت تداوم تجارت بین ایران و کشورهای همسایه از دیگر راه کارهای حمایت از بخش صنعت و تولید کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه