اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

تأسی از امام هادی (ع)؛ گره گشای مقابله با جبهه استکبار

تأسی از امام هادی (ع)؛ گره گشای مقابله با جبهه استکبار
حجت الاسلام محمد علی فتحی گفت: شکیل شبکه هادیان در کشور ایران اسلامی که اعضای آن شامل نخبگان، مبلغان، اساتید حوزه و دانشگاه می تواند باشد، برای رویارویی با حجم سنگین تهاجم فرهنگی ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با "تیتریک" گفت: امام  علی بن محمد، مشهور به امام هادی (ع) و علی النقی (ع)، دهمین امام شیعیان است که در سن 8 سالگی به مقام امامت رسید و حدود33 سال امامت امت اسلامی را بر عهده داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک" , تیتریک, تیتریک, :, . ,

حجت الاسلام محمد علی فتحی ادامه داد: هدایتگری ویژه امام در زمان خود، باعث شد ایشان به امام هادی (ع)  مشهور شوند.

, .,

وی افزود: همزمانی ایشان با چند تن از خلفای عباسی مثل معتصم و متوکل که به ظاهر احترام امام را نگه می داشتند ولی با دسیسه سد راه امام می شدند، باعث شد آن حضرت استراتژی خاصی را برای ارتباط با شیعیان در اقصی نقاط جهان اسلام پدید آورد. این نوع استراتژی برپایه تشکیل سازمان وکالت بود.

, .,

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان البرز تصریح کرد:ایشان برای هدایت عامه مردم و نیز حفظ ارتباط تنگاتنگ حاکم الهی و حجت خدا با مردم، از انسان های وارسته ای که امین ایشان در مناطق مختلف بودند بهره جست وآنان را به عنوان وکیل خود معرفی فرمودند که به رتق و فتق امور مسلمین می پرداختند.

, :, .,

حجت الاسلام فتحی گفت: این اقدام امام نشان می دهد که هدایتگری حاکم الهی توقف بردار نیست و مردم نیز بدون هادی و سرپرست نیستند. از طرفی جایگاه ویژه خواص از علما و دانشمندان اسلامی را در هدایتگری مردم و وظیفه آنان در این قبال نشان می دهد.

, .,

وی ادامه داد: در واقع وکلای امام انسان های محدث، فقیه و متقی بودند که نیابت عامه امام را بر عهده داشتند و این نشان می دهد که می شود فقیهی نائب امام و وکیل ایشان باشد و مردم نیز از آنان پیروی نمایند. شاید ولایت فقیه را بتوان همانند ولایت وکلای امام بر مردم تلقی کرد.اگر چه نظریه ولایت فقیه چیزی فراتر از نظریه وکالت است.

, .,

این کارشناس افزود: امام هادی (ع)  در زمان خود با فرقه های ضاله و خصوصا غالیان - که مقامات خاندان عصمت را بیشتر از آنچه خدای عزوجل ترسیم و توصیف کرده است می دانستند- مبارزه نمود. این اقدام امام مسئولیت سنگینی حاکم الهی را در رویارویی با جریان های انحرافی مخصوصا در حوزه اعتقادات نشان می دهد.

, .,

حجت الاسلام فتحی تاکید کرد: از طرفی امام هادی (ع)  با  انشای  زیارت جامعه کبیره و نیز زیارت غدیریه امیر المؤمنین (ع)، اهتمام خود را برای پاسداشت و معرفی و شناساندن جایگاه امامت و مقام امام، نشان دادند.

, .,

وی گفت: به جرأت می توان گفت که این دو زیارت، بهترین اسناد در زمینه امام شناسی است و جا دارد اندیشمندان اسلامی و مبلغان دینی در تبلیغ و ترویج و تعلیم آموزه های آن دو، اهتمام ویژه نمایند.

, .,

این کارشناس ادامه داد: درس بزرگ امام هادی (ع)  برای نسل جدید در زمان فعلی ما این است که حکمت آموزی و معرفت افزایی و تقوی ورزی را می توان از سنین کودکی شروع کرد و تا به اوج آن در جوانی رساند. نکته دیگر این که همواره باید در برابر انحرافات روحیه روشنگری و بصیرت افزایی داشت و با ایجاد گروه های ایمانی و تشکل های منسجم و منظم و قوی  جلوی انحرافات موجود در زمانه را گرفت.

, .,

حجت الاسلام فتحی در خاتمه خاطر نشان کرد: تشکیل شبکه هادیان در کشور عزیز ایران اسلامی که اعضای آن شامل نخبگان، مبلغان، اساتید حوزه و دانشگاه می تواند باشد،برای رویارویی با حجم سنگین تهاجم فرهنگی ضروری است و متولیان فرهنگی در این راستا می توانند با تأسی به امام هادی (ع)  اقدامات مهمی را در برابر جبهه استکبار انجام دهند.

, .,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه