اخبار داغ

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری؛

کمک مومنانه، تجلی حقیقی مهربانی/سپاه همواره در خط مقدم مردم یاری حاضر است

کمک مومنانه، تجلی حقیقی مهربانی/سپاه همواره در خط مقدم مردم یاری حاضر است
نذیر احمد سلامی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان همچون گذشته در پاسخ به ندای رهبری پیشگام و پیشتاز بودند و این بار برای کمک به همنوعان خود در روزهای کرونایی به میدان آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌ علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: « افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌ خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.

امام خامنه‌ای تأکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی که بگذریم، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید.

کمک مومنانه تجلی حقیقی مهربانی است

در همین راستا نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: خداوند تبارک و تعالی در تعریف از مقام بندگان خوب خود می فرماید، اعمال این اشخاص در نزد من مخصوص آن ها نیست بلکه حقی است که در برابر مستمندان و نیازمندان ادا می کنند.

وی افزود: در اموال همه اشخاص، چه آن ها که سوا می کنند و چه آن ها که سوا نمی کنند سهمیه ای برای نیازمندان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در آیات قرآنی، سخنان ائمه اطهار تاکیدات فراوانی در راستا کمک و همدردی مستمندان و نیازمندان شده است که باید مسلمانان در غم و شادی یکدیگر سهیم باشند.

وی اضافه کرد: شریک شدن در غم و شادی مستمندان و نیازمندان از اصول اسلامی است.

سلامی تصریح کرد: بخشی از اموال هم در نظام مالیاتی برای کمک به نیازمندان و مستضعفان تخصیص داده شده است‌.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری چندی قبل یادآور انجام کمک های مومنانه شدند که این مورد یکی از اصول اسلامی است و از همه مردم تقاضا شده هر کس در حد توان خود چه بسا اندک دست نیازمندان را بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع کمک مومنانه به نوعی امر به معروف محسوب می شود‌ و کسی که اقدام به این امر کند چند برابر مزد، پاداش و توشه برای آخرت خود ذخیره کرده است.

وی گفت: از عموم مردم تقاضا می شود در این شرایط بحرانی ویروس منحوس کرونا طبق فرمایشات قرآن عمل و اقدام مقام معظم رهبری را اجرایی و عملی کنند و در اجر اخروی شریک شوند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, کمک مومنانه تجلی حقیقی مهربانی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه