اخبار داغ

افزایش مهارت های کودک با نقاشی در روزهای کرونایی

افزایش مهارت های کودک با نقاشی در روزهای کرونایی
با نقاشی کردن می توانیم از حالات و روحیات کودک خود با خبر شویم، مهارت های دست او را افزایش دهیم، عضلات دست کودک قوی تر می شوند، هماهنگی و ارتباط بین چشم و دست و مغز برقرار شده و خلاقیت را در کودک پرورش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریکنقاشی کردن راه حل ساده ای برای سرگرمی کودکان است که با اندک وسایلی میسر می شود اما فواید زیادی به همراه دارد. اگر می خواهیم کودکان خلاقی داشته باشیم، آنها را به نقاشی کردن دعوت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک, تیتریک,
در سال های گذشته والدین برنامه ریزی هایی برای تابستان کودکان خود داشتند و آنها را به کلاس هایی می فرستادند تا اوقات خوبی برایشان بسازند؛ اما در این رو ها که در همه جا حرف از ویروس کرونا است، کودکان محکوم به ماندن در خانه هستند تا سلامتی شان حفظ شود ؛این والدین هستند که باید دست به کار شوند و به هر روشی که می توانند اوقات فرزندانشان را برنامه ریزی کنند.
,
 
,
نقاشی یک سرگرمی آسان و جذاب برای کودکان است و کودکان یک و نیم سال به بالا را می تواند مشغول کند ؛ مهم است که در ابتدای راه والدین کودک را همراهی و تشویق کنند. نقاشی های کودک را روی یخچال یا جایی جلوی دید بگذارند تا کودک ارزش کار خود را متوجه شده و راغب به انجام این کار شود.
,
 
,
با نقاشی کردن می توانیم از حالات و روحیات کودک خود با خبر شویم و اگر کودک مایل باشد می توانیم با نشان دادن الگوهایی به او یاد گیری اشکال و حیوانات را آموزش دهیم .این الگوها مرحله به مرحله است و کودک به راحتی و با انجام آن می تواند شکل مورد نظر خود را بکشد. با نقاشی مهارت های دست افزایش یافته و عضلات دست قوی تر می شوند ،هماهنگی و ارتباط بین چشم و دست و مغز برقرار شده وخلاقیت را در کودک پرورش می دهد .
,
 
,
  
 
برای نقاشی کردن می توانید بسته به سلیقه کودک و وسع مالی خود از مداد رنگی، ماژیک ، پاستل ،آبرنگ و گواش و... استفاده کنید .
,
  
, ,
, ,
, ,
 
,
 
,
اگر می خواهید نقاشی ها کمی جالب تر و متنوع تر شوند می توانید از روش کلاژ یا تلفیق نقاشی و کاردستی با چسباندن وسایل در دسترس و ساده ای همچون دکمه ، سنگ های کوچک ،ماکارونی و یا کاغذ و مقواهای رنگی استفاده کنید .کافی است طرح مورد نظر را روی کاغذ با کودک کشیده و با وسایلی که آماده کرده اید آن را کامل و تزئین کنید .با این کار حس لامسه را نیز در کودک تقویت می کنید .
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
  
کار دیگری که بچه ها از آن لذت می برند نقاشی با انگشت ها و دست است این کار را با رنگ های انگشتی انجام دهید حس کردن رنگ و کاغذ و خلق کردن نقاشی با آنها حس خوشایندی به کودک خواهد داد و او را ساعت ها مشغول و سرگرم خواهد کرد.
,
,
 
,
 
در واقع این شما هستید که باید به کودک ایده دهید واین  فرصت را در اختیار او بگذارید تا با آزادی چیزهایی که در ذهن خود دارد عملی کند و روی کاغذ بیاورد ، شاید در ابتدا او مهارت کمی داشته باشد ولی با تشویق او و کمی صبر و حوصله و کمک به او خواهید دید که چه نقاشی های زیبایی خلق خواهد کرد.
,
 
, ,
 
,



انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه